Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD-speler laat het afweten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CD-speler laat het afweten.

Ik heb hier een full-size toren staan van JVC, 10 jaar oud.
    Gisteren liet de CD-speler (5 CD's op een schijf) het afweten. Zoemend geluid en niet meer uit te schakelen (behalve stekker uittrekken).
    Vanmorgen heb ik het deksel er af geschroefd en heb ik de 5 CD's kunnen recupereren.
    Ik heb zo de indruk dat de aandrijving van de schijf het probleem zou kunnen zijn.
    Ik vermoed dat dit nog herstelbaar is, maar loont het nog de moeite?
    Heeft iemand een idee wat een multi CD-speler tegenwoordig nieuw kost? (ik vind geen prijslijst of catalogus van JVC online)
    Of heeft iemand suggesties voor vervanging?

Extra vraagje. Een home cinema systeem haalt goede resultaten met films. Maar komt muziek er ook op een deftige manier uit?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Re: CD-speler laat het afweten.

CD-wisselaar is binnen voor herstelling.
    Nu begrijp ik ook waarom niemand reageert.
    CD-spelers worden niet meer gemaakt (behalve door Pioneer blijkbaar).

Toen ik vroeg of er uit een home-cinema systeem deftige muziek kwam, glimlachte de verkoper en bevestigde dat dat geen probleem was, zolang het maar een systeem van Bose was.
    Een kleine demonstratie bevestigde dat Bose een schitterend geluid voortbrengt.

Maar mijn huidig, werkend (behalve de CD-speler) systeem op zolder zetten en 2.000 EUR betalen voor een Bose 18 DVD systeem, zie ik niet direct zitten.

Voorlopig zal ik dus maar hopen dat de CD-speler kan hersteld woren...
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht

Toen ik vroeg of er uit een home-cinema systeem deftige muziek kwam, glimlachte de verkoper en bevestigde dat dat geen probleem was, zolang het maar een systeem van Bose was.
      Een kleine demonstratie bevestigde dat Bose een schitterend geluid voortbrengt.
      Bose sucks. Ga maar eens naar een winkel waar ze je verschillende systemen waaronder yamaha, harman kardon en nog wat kwaliteits merken naast bose kunnen laten horen (er zijn een paar winkels in belgie waar je dat kunt). Je zult het verschil wel merken. Bose is goed, als het luid is en je geen referentie punten hebt
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Bose brengt geen muziek, maar lawaai en wie zegt in godsnaam dat CD spelers niet meer gemaakt worden??? Als dat die zelfde typ is dan kent hij niet alleen niets van muziekinstallaties maar is hij nog een bedrieger ook.
        Last edited by hvr_oosterzele; 29 oktober 2007, 21:49.

Comment

Kan de twee voorgangers alleen maar bijtreden: die verkoper staat er alleen om te verkopen (en dan denkt hij ineens aan zijn eigen portemonne, want de winstmarge op een Bose zal groot zijn - in elk geval groter dan van een JVC of Sony.)

Er bestaan zeker nog CD-spelers en zelfs nog carroussel CD-spelers:

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_43306.html (is een aanrader!)

Shop the Marantz™ official site. Founded by legendary acoustic expert Saul Marantz. Discover exceptional AV with our receivers, amplifiers, & more.

(en er zullen er nog wel meer te vinden zijn...)

De Yamaha zal de goedkoopste zijn, maar voor iets meer is de Onkyo een aanrader.

Ga eens naar een goede winkel, waar ze die spullen hebben (ben je van Antwerpen, dan is de Katelijnevest een goed begin, maar ik denk dat ze in Fnac, Vandenborre en Media Markt je ook wel kunnen verder helpen...

Wat betreft Bose: heb je centen te veel en ben je inspiratieloos, laat je dan vooral gaan; in het andere geval: grote (en ik bedoel groooooot) omweg maken.

Nog wat inside informatie over Bose: http://zhome.com/ZCMnL/PICS/stereo/bosefaq.htm
          Daarin zal je vooral leven dat die drijven op marketing, anders niks...
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

BOSE = kartonnen klank kasten

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Bose staat voor Buy Other Sound Equipment, zegt al genoeg denk'k

Er is veel beter op de markt dan Bose hoor Onkertje, en daarom zeker niet voor een hogere prijs, integendeel.
              Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Als het nog de moeite loont? Ik betwijfel het.Na 10j trouwe dienst mag hij op pensioen gaan vind ik .Als je bij de herstellingskosten iets bij legt heb je een nieuwe.
                En als muziekliefhebber vind je nooit hetzelfde geluid op een home cinema systeem .(dat is natuurlijk mijn pers.ervaring)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
                  Er is veel beter op de markt dan Bose hoor Onkertje, en daarom zeker niet voor een hogere prijs, integendeel.
                  Ik geloof je graag !
                  Voorlopig ga ik toch mijn ouwe trouwe toren nog niet naar de vergeethoek verwijzen. 't Zal voor een andere keer zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door kayak Bekijk bericht
                  Als het nog de moeite loont? Ik betwijfel het.Na 10j trouwe dienst mag hij op pensioen gaan vind ik .Als je bij de herstellingskosten iets bij legt heb je een nieuwe.
                  En als muziekliefhebber vind je nooit hetzelfde geluid op een home cinema systeem .(dat is natuurlijk mijn pers.ervaring)
                  Nou ja, hij is weg voor herstelling (door de verkoper zelf, of als dat niet lukt door JVC zelf. Dat laatste zou mij maximaal 60 EUR kosten.
                  Misschien was ook dat al te veel, maar ja ...

En dat een home cinema niet het geluid voortbrengt dat een muziekliefhebber verwacht, dat vreesde ik al
                  Maar niet getreurd, de toren mag dus blijven.
                  Als ik zo af en toe een film via het 5.0 systeem laat passeren (ja, zonder subwoofer dus) klinkt dat voor de kids ook al speciaal. Iedereen voorlopig gelukkig dus
                  BD0993BE

Comment

BOSE is heel goed als je heel veel geld geeft, al de goedkope speeltjes zijn er alleen maar om mee te kunnen draaien op de markt.
                    Een home-cinema is tof en kan mooi geluid voortbrengen maar dan specifiek voor TV, als je het vergelijkt met een deftig HiFi-systeem (2.0) trekt het op geen kl***n.
                    Als je echt wat verwacht van je muziek ... blijf dan bij een deftige HiFi.
                    Veel hangt van uzelf af ... wat verlang je ervan? Sommigen zijn al tevreden met een walkman, anderen met een kartonnen doos en anderen willen alleen het beste van het beste.
                    Een Yamaha HiFi-set is een goede middelmaat en prijs/kwalitiet zekers goed maar er is veel beter en vooral vééééééél duurder.
                    Harman Kardon ... zwijg me daar van, dit nooit meer.
                    Het belangrijkste onderdeel van een set zijn de speakers en als je dan die kleine BOSE gaat vergelijken met bijvoorbeeld een B&W of Dali of dergelijke, dan weet je pas wat je mist met je BOSE.
                    Nu wat echt uw probleem betreft ... velen laten graag herstellen om een set volledig te houden zodat alles samen past, zekers als het een hele set is van eenzelfde merk. Herstellingen zijn niet echt goedkoop maar in bepaalde omstandigheden, zoals bij u, het overwegen waard.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Harman Kardon ... zwijg me daar van, dit nooit meer.

Wat ging er verkeerd ? 'k heb van die mannen een versterker staan, doet volgens mij toch zijn ding.
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Wat ging er verkeerd ? 'k heb van die mannen een versterker staan, doet volgens mij toch zijn ding.
                        Eerste indruk was redelijk goed ... maar daar is het ook bij gebleven. Het vermogen van zo'n ding is anders ook goed.
                        Al redelijk snel (enkele weken) zat er gekraak en zo in de volumeknop en viel er afhankelijk van de stand een kanaal (deels) uit, precies stof of oxidatie. Ook het ledje op de volumeknop viel dan uit, duidelijk een slecht contakt.
                        Dit zijn kenmerken voor goedkope brol en een deftige versterker mag zoiets niet hebben. De toonregeling was eveneens niet volledig wat het moest.
                        Dergelijke problemen komen door het gebruik van met mindere kwaliteit, hetgeen een dergelijk merk zich niet zou mogen permitteren.
                        Ook bij minder dan halve belasting had die de ziekte om regelmatig een kanaal te doen uitvallen in beveiliging, niettegenstaande daar geen enkele reden toe was.
                        Volgens dealers komt dit regelmatig voor en valt dit buiten garantie ... stof of oxidatie in de volumeknop is een gebruiksprobleem en geen defekt.
                        Gewoon deftige onderdelen gebruiken en dit probleem kan zich zelfs niet voordoen. Alles staat hier trouwens in een constante temperatuur, goed verlucht en in propere omstandigheden.
                        In de wagen hebben we ook een Harman Kardon systeem, u weet eveneens dat dit geen goedkoop speelgoed is ... op een jaar tijd zijn er al drie problemen opgetreden met dit systeem, ook niet echt zijn naam en geld waardig.
                        Ik heb hier mijn systeem verkocht en tijdelijk een Yamaha gekocht tot ik mij een ander zeer deftig systeem kan permitteren. Net als mijn vorige Yamaha doet dit spel het heel goed, nooit last van uitvallen of slecht contakt en een veel warmere klank die mijn B&W's ten goede komt. Ook bij laag volume heb je redelijk de volledige klank.
                        Ben er voor zijn prijs supercontent van maar mijn gedachte ligt bij iets dat nog beter is ... alles op zijn tijd.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          Bose sucks. Ga maar eens naar een winkel waar ze je verschillende systemen waaronder yamaha, harman kardon en nog wat kwaliteits merken naast bose kunnen laten horen (er zijn een paar winkels in belgie waar je dat kunt). Je zult het verschil wel merken. Bose is goed, als het luid is en je geen referentie punten hebt
                          het zegt ook genoeg dat verkopers van bose uit de bose systeemen niet in de zelfde omstandigheden mogen demonstreren als de andere systemen die verkocht worden.

je moet er eens op letten in die winkels waar bose en anderen beluisterd kunnen worden, bose heeft altijd een aparte hoek waar enkel hun speakers staan. Op die manier kan je geen verglijkende luistertest doen.
                          President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
                            je moet er eens op letten in die winkels waar bose en anderen beluisterd kunnen worden, bose heeft altijd een aparte hoek waar enkel hun speakers staan. Op die manier kan je geen verglijkende luistertest doen.
                            Eigenlijk is dit een veel correctere manier ... luidsprekers moeten in een correcte omgeving getest worden, een plaats dat zoveel mogelijk als bij u thuis eruit ziet.
                            Bij u thuis staan er ook geen 26 TV's in de weg of 8 rekken met accessoires.
                            Winkels die deftig materiaal verkopen hebben altijd een afzonderlijke luisterhoek.
                            Dat een home-cinema niet in dezelfde ruimte past als een HiFi is ook maar logisch.
                            En om echt, maar dan ook echt goed te zijn zou je de speakers thuis moeten kunnen proberen ... dan moet je wel naar de duurdere winkels alvorens ze dit doen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Eigenlijk is dit een veel correctere manier ... luidsprekers moeten in een correcte omgeving getest worden, een plaats dat zoveel mogelijk als bij u thuis eruit ziet.
                              Bij u thuis staan er ook geen 26 TV's in de weg of 8 rekken met accessoires.
                              Winkels die deftig materiaal verkopen hebben altijd een afzonderlijke luisterhoek.
                              Dat een home-cinema niet in dezelfde ruimte past als een HiFi is ook maar logisch.
                              En om echt, maar dan ook echt goed te zijn zou je de speakers thuis moeten kunnen proberen ... dan moet je wel naar de duurdere winkels alvorens ze dit doen.
                              Je hebt absoluut gelijk en de echt goede winkels gaan dit ook doen.

Maar om het verschil tussen 2 sets te horen gaat dit niet uitmaken zolang je ze in de zeflde omstandigheden kan horen.
                              En dat is nou net hetgene wat bose niet toelaat.

Ik heb B&W luidsprekers gekocht in een speciaalzaak, en in hun luisterruimte (die zoveel mogelijk een woonkamer probeerde te simuleren) kon je alles beluisteren behalve bose, voor de bose luidsprekers hadden ze een aparte plaats ergens gans anders.
                              President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Working...
                              X