Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netvliesloslating. pffff, ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Netvliesloslating. pffff, ...

hèhè Aned...
    In 't begin had ik ook het gevoel dat mijn haar voor mijn ogen hing. Maar 'k heb een broske... ;-)

Als je oogarts met zo'n straf licht in je ogen gestraald heeft, dan heeft hij het nagekeken. Anders niet.

Zo'n operatie is onder volledige verdoving. Je voelt er dus niets van en achteraf heb je er relatief weinig last van.

Maarrrrr.... maak je nu maar niet teveel ongerust, hé. Enorm veel mensen hebben zwevende vliegjes zonder dat er iets aan de hand is. Maar eens laten nakijken kan natuurlijk geen kwaad. (mijn pa heeft dat intussen ook gedaan, en er was niets aan de hand )

Comment

ben doodsbang voor zo een volledige verdoving ;-(
      herinner me niets meer van dat sterke licht. is dat voor de druk te meten of nog iets anders? heeft de druk ermee te maken?
      moest wel doodstil zitten en recht voor me uit kijken terwijl hij met iets in mijn oog keek...
      zal maar eens een afspraak maken

Comment

De druk meet men meestal met zo'n blauw licht dat men tegen je oog plaatst, of met er "in te blazen".

Maak je maar niet te snel ongerust

Comment

ja die drukmetingen ...
          vroeger met dat blauw licht ( en contact op het oog denk ik ) vond ik helemaal niet erg.

Tot ze enkele jaren geleden gewijzigd zijn naar drukmeting met dat luchtstootje ...
          Elke keer opnieuw schrik ik me te pletter en val bijna van mijn stoeltje ... niet te doen ... ik weet dat het gaat komen en toch altijd zo'n "verschiet" reactie
          embee ::: nikon stuff

Comment

Hoe gaat het ondertussen met jullie allemaal?
            Pfffff, ik maak me weer zorgen he..

Heb heel veel van die zwarte vlekjes en de oogarts zegt dat het geen kwaad kan.. Dat is dus wel ok...

Maar blijkbaar als je netvliesloslating aan 1 oog hebt gehad heb je ook heel veel kans dat het andere dat krijgt...
            Daar maak ik me dus fel zorgen om..

Zelfs zo fel dat ik bijna niet een vakantie durf te boeken, stel dat ik dat daar aan de hand heb ben ik wel tegen dat ik thuis ben blind...

:'(

Comment

Ah, Moi,
              Hier alles goed.
              Vorige week nog eens op controle geweest, en het vlies zat nog vast.
              Volgende week moet ik nog eens op controle in 't UZ. Als er midden februari geen problemen meer geweest zijn, mag ik redelijk gerust zijn.
              Eind januari ga ik alvast een weekje snowboarden ;-)

Kan je je ander oog al niet eens preventief laten nakijken?
              De oogarts gaat eind februari (als mijn geopereerd oog hersteld is) mijn ander oog eens grondig onderzoeken. En indien nodig kan het gelaserd worden zonder dat er een operatie nodig is.

Comment

TJ, hoe is jou zicht? Beter? Slechter? Wat ervaar jij?

Comment

Aan de netvliesloslating-geopereerde mensen:

Hebben jullie soms ook nog last van lichtflitsen in het geopereerde oog?
                  Oogarts zegt dat alles in orde is en in principe dit niet meer kan loskomen, maar toch maak ik me steeds een beetje zorgen als ik die flitsen heb...

Comment

Vraagje nog eens ivm dit forum dat ik vorig jaar heb opgestart...

Ik wil volgende week naar een pretpark gaan, maar heb hier toch een beetje bang voor...

Bang dat ik dit terug krijg of mijn ander oog het ook zou krijgen...

Zou ik nog kunnen riskeren op in een rollercoaster of ander over-de-kop-gaande-attractie te kruipen?

Iemand ervaring/raad?

Comment

Lees nu juist dit topic.

Ik heb een 2 à 3 tal jaar geleden ook las gehad van een loskomend netvlies. Dacht eerst dat het een oogontsteking was daar het constant traande en jeukte. Ben toen eerst naar mijn huisarts geweest, deze heeft toen druppels voorgeschreven en indien het na een 2-tal weken niet beter was moest ik contact opnemen met mijn oogarts. De vaststelling was toen loskomend netvlies. Heb toen een 4 à 5 laserbehandelingen gekregen en moest toen elk jaar op controle komen. Nu heb ik al altijd last gehad van vlekjes inmijn gezichtsveld maar bij het behandelde oog is dat echt een sluier die er soms voorkomt. Elk jaar tijdens de controle zei mijn oog arts dat alles inorde was en dat dat normaal is. Krijg nu een beetje dezelfde simptomen terug, tranend oog en een constant windgevoel in mijn oog. Heb nu contact opgenomen met de oogklieniek te Deurne (Antwerpen) waar ik een afspraak heb kunnen maken op 19 augustus ek., dit nadat er iemand had afgebeld.

Tegen mij heeft mijn oogarts toen wel gezegd dat ik geen sporten mag behoeven waarbij je schokken te verwerken krijgt.
                      Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

Comment

Dag NIsmo

Die vlekjes en slierten heb ik ook sinds operatie..

Wat nog gekker is dat ik dit sindsdien ook heb aan mijn niet-geopereerde oog...
                        Denk dat dit ook wat te maken heeft met de druppels die ze in de ogen doen om he pupil te vergroten...

PS: ivm pretpark & over kop gaan enzo, iemand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht
                          PS: ivm pretpark & over kop gaan enzo, iemand?
                          Ik hou je wel op de hoogte als ik op 19 augustus van de oogkliniek kom, en zal het zeker daar eens navragen. Ik denk over-kop-attracties dat dat niet al te best zal zijn. Anders eens telefoontje naar je oogarts.
                          Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

Comment

Hi guys,
                            ...'k ben er ook nog eens...

Ik doe eigenlijk weer alles wat ik vroeger deed... En bij 't mountainbiken wordt ik toch wel regelmatig aan seriueuze schokken blootgesteld. Ook van pretparken zou 'k geen schrik hebben. Een netvlies kan loskomen bij elke onozele oogbeweging. En meestal gebeurdt dat dan nog doordat de "oog-gel" plakt aan het netvlies en die gel het vlies meetrekt, maar aangezien er nu geen gel meer in mijn oog zit, kan ik er ook geen miserie meer mee hebben... ;-)

Sluiers in het oog (zoek in Google naar "mouches volantes") komen zowat bij iedereen voor (bij de een wat vroeger dan bij een ander). Maar ze kunnen op netvliesloslating wijzen. Zeker eens naar laten kijken dus... En mocht ik flitsen in mijn oog krijgen, zou 'k toch ook onmiddellijk naar de oogarts trekken. Beter ginder 10 keer teveel staan dan 1 keer te weinig...

Voor de rest gaat het wel okay met me. Na mijn operatie is mijn zicht wel slechter. 'k Heb vooral problemen met dingen die dichtbij zijn en heb dus nu een leesbrilletje nodig. Of mijn verzicht nu verbeterd of verslechterd is, dat weet ik nu zo niet. In elk geval zie ik mét bril wel een pak scherper (9/10) dan zonder (7/10)

Comment

Working...
                            X