Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netvliesloslating. pffff, ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Netvliesloslating. pffff, ...

Mja, vrees toch dat ik me ga moeten redden...

Hebben jullie ook zo last van die zwarte vlekjes voor de ogen? "mouches volantes" of ook wel zwevertjes genoemd?

Ik eigenlijk wel...

Comment

Ik ben steeds belaserd vlak na mijn operties. 'k Kan dus niet echt zeggen of je nu daarna wel dan niet in staat bent van te rijden. (in mijn situatie alleszins niet...)

Yep,
      'k heb ook vliegskes. Voor mijn eerste opertie enorm veel, zowel bolletjes als draadjes. Ik hoopte er na mijn operatie geen meer te hebben, maar da's buiten de waard gerekend. Momenteel zie ik kleine bolletjes en een tweetal grotere. Precies een oliedruppel die niet verwijderd werd. (was op voorhand ook gezegd dat die kans erin zat.)
      Het mag alleen niet teveel vermeerderen.

Nu 5 dagen na de operatie staat mijn pupil nog steeds open. 'k Hoop dat die binnen enkele dagen toch weer normale properties aanneemt, zodat ik weer iets kan lezen en kan computeren zonder magnify.

Comment

Hey TJ

Die verwijdde pupil heeft bij bijna 2weken geduurd na de operatie!

Succes!

Comment

Ah, thanx.
          Na mijn eerste operatie is ze gewoon blijven openstaan (2,5 maand). Maar nu hoop ik dat ze toch stilaan weer dicht gaat. Nog een weekje geduld dus

Comment

hoi,

mijn linker pupil is heel lang vergroot gebleven en is blijve hangen zoals de oogarts zegt. Komt vaker voor op jonge leeftijd.
            ahum 36 jong?

ik ben vanmorgen naar het umcg geweest omdat de pijn in mijn oog aanhoud en iets erger werd en bang was voor een hoge oogdruk. Oogdruk was goed rechts 18 en links 8.
            Ze konden geen oorzaak vinden zo op het eerste oog, misshcien door de vloeistof dekaline. Mijn zicht was verminderd van 40 naar 20% volgens deze oogarts,m aar ze had ook een ander test systeem daar kon het ook aan liggen.
            Advies is morgen weer contact opnemen met mijn eigen oogarts en visus controle laten doen en overleggen met umcg of het vloeistof voor de klachten kunnen zorgen.
            Zoja dan wordt het tzt waarschijnlijk verwijderd.
            ik maak me ongerust omdat er niet echt een oorzaak gevonden kan worden voor de pijn.
            Mijn broertje is overleden aan een hersentumor en ik ga nu ook rare dingen denken. Het voelt als een druk achter de ogen/doffe steken.
            Iemand ervaring met deze pijn?
            En de oogarts vond het idd vreemd dat de hechting ernog inzit na 5 weken.

groetjes ursula

Comment

heb ook een netvliesloslating gehad toen ik 16 was. In 1977,
              als gevolg van een zware ontsteking in het glasachtig lichaam.
              De overdruk had de loslating veroorzaakt.

3 maanden dagelijks inspuitingen in de oogbol gehad en uiteindelijk gehecht met lasertechniek.
              Nadien geen last meer van gehad maar wel jaarlijks op controle. Nog steeds.

Twee jaar geleden is er weer gevreesd voor nieuwe loslating die er zat aan te komen maar is via medicatie voorkomen.

De "zwevers" die ken ik ook en maken me soms gek. Maar is niet echt iets aan te doen volgens de dokters. Leren mee leven ...

Wat me wel op het hart gedrukt is is om in het oog te houden wanneer ik bvb snachts lichtflitsen of bliksems zie in mijn ogen, zelfs met mijn ogen dicht, want dat kan wijzen op nieuwe loslatingen ..
              embee ::: nikon stuff

Comment

Mja, maar ik vraag me echt af wat ze bedoelen met zo een lichtflitsen.
                Hoe ziet zoiets eruit?

Bedankt Embee voor je toevoeging!

Comment

Moi,
                  die lichtflitsen uitleggen... da's zoals een orgasme uitleggen.
                  Je kunt het moeilijk beschrijven, maar als je het hebt, dan weet je het wel...

Comment

hahahahahah

was het gevoel ook maar hetzelfde!

Comment

Juist terug van de laser,heb toch zelf auto gereden.

Heb wel redelijk pijn, voelt nu nog steeds alsof er naalden door mn oog gaan.

Alles is eigenlijk vrij goed verlopen al was het een grote plaats die gelaserd moest worden zei de dokter...

pfffff, afzien dus...

Comment

is het normaal dat je de dag na de laser nog altijd slechter ziet???

Comment

Hoe is het nu ondertussen met jullie allemaal gesteld??

Groetjes & prettige feestdagen!

Comment

Allez, nog eens een vraagske se aan mijn mede-lotgenoten.

1. Weten jullie of je na zo een operatie terug met het vliegtuig weg mag (heb dat eens ergens gelezen ivm druk-verschil??)

2. Zou je enkele maanden na zo een operatie terug aan Powertraining (soort fitness, maar dan met zware gewichten) mogen doen? Zou dat geen probleem geven ivm zwaar heffen?

Thanks & Happy Newyear!

Comment

Moi,
                              volgens mijne chirurg mag je alles doen. Als je netvlies al ergens van loskomt, zal het niet van 't één of 't ander te doen zijn. Weet dat het kan loskomen van elke oogbeweging...
                              Zo kan ik "zonder problemen" eind deze maand gaan snowboarden...

Voor de rest gaat het behoorlijk. Volgende week ga ik (na drie maand en en week) terug aan 't werk. Mijn pupil staat wel nog een beetje open, wat lezen nog wat moeilijk maakt. Hopelijk houdt het netvlies stand tot midden februari, en als dat zo is, dan mag ik van de chirurg eigenlijk wel redelijk op mijn gemak zijn :-)

Comment

ben bang geworden na dit alles gelezen te hebben.
                                Ik heb al een lange tijd last van 'zwevende vliegjes' was enkele weken geleden bij de oogarts maar heb hem er niets over gezegd. wist nl niet dat dit iets kon zijn (dacht eerder aan lange wimpers of zoiets;-) maar nu ik dit alles gelezen heb, brrr...
                                wordt je voor zo een operatie ingeslapen of is een plaatselijke verdoving genoeg?
                                zou een oogarts dit uit zichzelf ook nagekeken hebben of moet ik hem er echt op wijzen ( mijn oogdruk had hij nagekeken en die was ok (wel iets hoger bij een hoog dan bij het ander)?
                                bedankt!

Comment

Working...
                                X