Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netvliesloslating. pffff, ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Netvliesloslating. pffff, ...

hoi,

nee na een vitrectomie moest ik naar de bedrijfsarts,
    ben nu vier weken thuismaar heb een oogonsteking inwendig en hoge oogdruk.
    Ze achtte mij nog niet arbeidsgeschikt.

gr ursula

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht
      Hey TJ

Dus ik zou na die laserbehandeling gewoon de dag erna terug kunnen gaan werken?
      Ik heb geen pijn of dergelijke of moet nergens voor opletten?

Groetjes!
      Moi,
      ik veronderstel dat toch... Als ze bij jou hetzelfde gaan doen als bij mij, dan doet dat inderdaad geen pijn en kan je daarna gewoon doen wat je wilt doen.

btw,
      jij gaat precies wel graag werken, hé...

Comment

Mja, ben ploegbaas en dan nog eens zelfstandige in bijberoep wat uitvallen wel heel moeilijk maakt..

gezondheid gaat natuurlijk wel voor maar dan zou ik daarna wel zo snel mogelijk mijn werk terug hervatten...

Mja, of dat nu een goede of slechte eigenschap is...

Comment

hoi,

ik ben ook gelaserd, de volgende dag had ik nergensm eer last van.

gr ursula

Comment

hallo,
            hoe is het met iedereen?
            hier gaat het met ups en downs, voor paar dagen geleden zag ik goed, en nu weer slecht misschien door de oogdruk?
            moet morgen weer voor controle, we wachten maar weer af.

groetjes Ursula

Comment

Mijn oogdruk is gedaald, had waarsch. met de druppeltjes te maken.

Nu wacht ik vol spanning op mn laserbehandeling, de oogarts zei dat dit als naalden in je oog voelt en toch wat pijn kan meebrengen op dat moment.

Mn nieuwe brilglas is ook besteld op -11 en dat mag ik vrijdag gaan halen..

Comment

hoi,

ja idd het laseren voelt al kleine prikjes, ik kreeg voor die tijd pijnstillers.
                Het valt mee hoor!
                Het voelde bij mij na die tijd alsof ik een ui gesneden had.
                Ik denk dat ik ook wel op -11 of -12 uit zou komen.

groetjes Ursula

Comment

Hebben jullie ook nog zo van die "Mouches volantes" in jullie zicht? Van die meebewegende vlekjes, streepjes?

Comment

Allez, ben just mn nieuwe brilglas al gaan halen, zit erin.

dit is wennen seg...

Ben half zat momenteel, en als ik iets wil zien moet ik er echt recht naar kijken om het tegoei te zien...

Mn linkeroog zie ik nu alles iets verder dan langs mn rechteroog, kan zijn dat het dus te sterk is, of dat mn ander glas ook aangepast moet worden...

Volgens optieker kan dit ook nog even wennen zijn en passen je ogen je daaraan aan..

pfffff, toch nog steeds beu hoor..

Comment

Mja, volgens mij is het aangepaste glas inderdaad te sterk.

Van kortbij zie ik met mn aangepaste glas (-11) het beste, maar veraf zie ik met mn ander oog beter.

En als ik wissel van oog (met hand ervoor) komt inderdaad met mn goed oog (het niet-geopereerde) alles korterbij als met het ander...

Pffff, zou ik al terug gaan naar de optieker of oogarts? Of zou ik nog even afwachten, misschien dat het nog wat moet wennen?

Kdenk trouwens dak hier nog alleen bezig ben

Comment

hoi,

ben er ook nog hihi
                        Je mag mij ook toevoegen op msn
                        ram.bos@wanadoo.nl
                        moetj e maar ff kijken.
                        Ik kom trouwens uit nederland, moet ff wenne aan het begische taalgebruik
                        maar vervelend van je brilleglas dat je moet wennen.
                        soms is het net of je dronken bent zeker?
                        Ik ben gisteren weer geweest voor controle, oogdruk was weer verhoogd, 25 en zicht was iets verbeterd.
                        Pijn in oog blijft doffe steken, over drie weken weer voor controle terugkomen

groetjes ursula

Comment

En ik ben er ook nog
                          Maandag heeft de dokter de olie uit mijn oog verwijderd. Blijkbaar was er ook littekenweefsel op het netvlies ontstaan, dat hij "afgeschraapt" heeft. Had hij dat niet gedaan, dan had ik zeker binnen enkele weken een nieuwe loslating gehad...
                          Uiteraard bestaat de kans dat er nog zo littekenweefsel ontstaat >> opnieuw onder het mes...
                          Maar als er de komende 2 maand niets speciaals gebeurt, dan mag ik wel een tijdje gerust zijn
                          Voor de rest zie ik weer vrij normaal door mijn oog. Het stuk dat ik kwijt was is er weer, maar wel doffer dan vroeger (dus weg als het donker is...).
                          't Is wel nog niet superscherp, want mijn pupil staat nog open. En hopelijk verdwijnt de 'waas'. 't Is net alsof ik een vuile bril op heb, terwijl dat niet het geval is. (kan wijzen op cataract, of eventueel littekenweefsel op het netvlies) Maar binnen een goede week zal ik hier wel meer over weten.
                          Volgende week woensdag mag ik weer op controle. En rond de jaarwisseling weer aan 't werk.

Comment

hoi Tj,

doe nu maar rustig aan!
                            Het troebel heb ik ook regelmatig, volgens de oogarts komt het door mijn droge ogen.
                            alhoewel ik zelf niet het idee dat het daarvan komt.

Beterschap

groetjes ursula

Comment

veel sterkte allemaal..

Het bloed is stilaan uit mn oog aant wegtrekken nu.
                              Maar maak me bij alles wat ik zie zorgen natuurlijk...

Ook veel last van die zwevertjes, zwarte vlekjes, ...

en ze hebben mn brilglas te sterk gemaakt, moet ik ook nog laten nakijken..

Krijg ik vandaag te horen dat ik geen chauffeur heb dinsdag voor de laserbehandeling..
                              Zou ikzelf kunnen rijden?
                              Is het alleen dat ik last heb doordat ze mijn pupil dan weer vergroot hebben of zou ik nog meer last hebben dan?
                              Met een vergrootte pupil kan ik wel rijden, maar weet niet of ik nog van meer last ga hebben dan...
                              Iemand info?

Comment

hoi,

Ik krijg altijd te horen dan je niet mag rijden ivm verwijdde pupillen, het laseren doet wel iets pijn vind ik
                                Het voelt wat prikkend en alsof je een ui gesneden hebt.
                                Ik zou toch proberen om vervoer te krijgen persoonlijk.

groetjes Ursula

Comment

Working...
                                X