Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netvliesloslating. pffff, ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Netvliesloslating. pffff, ...

Hey

Vorig weekend hebben ze bij mij netvliesloslating vastgesteld op de spoedafdeling van het ziekenhuis.

Heb op 1dag 3ziekenhuizen gezien en het laatste was Spoed Leuven waar ze mij dan ook direct hebben geopereerd aan mn linkeroog.
    De operatie duurde een uur en heb een nachtje moeten daarblijven.

Ze hebben bij deze operatie ook een luchtbel in mn oog gespoten zodat het nu lijkt alsof mijn oog een waterpas is.. pffff
    dit zou zijn om het netvlies beter doen aan te drukken...

Mijn vraag is nu, heeft iemand hier ook ervaringen mee, kent iemand iemand die dit ook heeft gehad?
    Wat zijn de gevolgen voor de toekomst?

Ben nu een week verder, kan nog steeds geen auto rijden daar mn oog pijn doet en ik nog zeer wazig zie aan 1 kant...

Pffffff...

Re: Netvliesloslating. pffff, ...

Indien je je zorgen maakt over je zicht (wazig zien) en de pijn, misschien toch eens de behandelende arts contacteren.
    canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
    mijn fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ines Bekijk bericht
      Indien je je zorgen maakt over je zicht (wazig zien) en de pijn, misschien toch eens de behandelende arts contacteren.
      Mja, die zegt dat alles correct verloopt enzo dus, ..
      Mn pupil is ook nog steeds vergroot, wat blijkbaar ook allemaal normaal is...

Was eigenlijk op zoek naar mensen die dit ook ooit hebben gehad, wat hun ervaringen zijn en of ze er nadelen aan ondervinden in het dagelijkse leven...

Groetjes & bedankt!

Comment

Momenteel zit ik ook thuis met een netvliesloslating.
        Op 1 oktober ben ik met spoed geopereerd in het UZ Gent. Bij mij heeft men geen gas in de oogbal gestopt, maar siliconenolie.
        Nadeel is dat men er binnen enkele weken/maanden die olie opnieuw moet uithalen. Tot dan is mijn zicht ook mega-wazig... (momenteel draag ik een bril met rechts een glas waar Freddy Willockx jaloers op zou zijn...)

Maar allee, 'k ben al blij dat het stuk gezichtsveld dat ik kwijt was, blijkbaar wel (bijna volledig) terug is.
        Pijn doet mijn oog niet, de eerste dagen na de operatie waren wel vervelend (die draadjes die onder je oogleden schuren...) en ik kan moeilijk veel zonlicht verdragen.
        Krant of tijdschrift lezen is momenteel niet mogelijk... En computeren kan enkel met de pc op ruime afstand en Windows Magnify ingeschakeld.

Voor zover ik begrepen heb zijn de gevolgen voor de toekomst miniem. Behalve dan dat de kans dat ook je ander oog onder handen gaat moeten genomen worden vrij groot is.
        Mocht je kinderen hebben: als ze ooit "vliegjes" of draadjes voor hun oog (eigenlijk IN hun oog) waarnemen, dan moeten ze de oogarts waarschuwen dat er netvliesloslating in de familie voorkomt (zij hebben ook een verhoogde kans)

Comment

1 oktober TJ?
          En nog altijd thuis?
          Hoe komt dat? Heb jij er nog veel last van na een maand?

Ik ben de 20e geopereerd en zou graag de 6e terug gaan werken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht
            Volg gewoon de raad van je behandelende arts op ... die weet heus wel wat goed voor je is. Geen enkel werk is het waard om te primeren op je gezondheid ... hoe moeilijk het ook allemaal lijkt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik heb last gehad van een gescheurd hoornvlies, tot verschillende keren toe.
              Is in orde gekomen door "verbandlenzen" te dragen.
              Maar netvlies is nog een stukje erger denk ik. Ben je in behandeling op St Raf ? En bij wie ? Dr. B. Foets is zeer bekwaam.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Mijn vader heet dat gehad. Netvlies werd opnieuw vast gepuntlast met lazer. Was vrij pijnlijk. Lang lastgehad van rondzwevende bloedklontertjes in het oog die plots zijn zicht wazig maakte.

Comment

1 oktober TJ?
                  En nog altijd thuis?
                  Hoe komt dat? Heb jij er nog veel last van na een maand?

Last van mijn oog heb ik niet, maar:
                  - autorijden is gevaarlijk (zeker als er veel licht is)
                  - mijn ander oog is een "lui oog", wat maakt dat er nu eigenlijk geen van beide ogen deftig werkt.
                  - als programmeur moet ik een ganse dag voor een lichtbak zitten...
                  - door die olie in mijn oog is mijn zicht totaal vervormd, waardoor ik niet kan lezen... toch geen krant of pc (pc gaat wel met behulp van Windows Magnify, maar da's enkel handig om bijvoorbeeld mails of fora te lezen. Dingen die linksbovenaan beginnen en rechtsonderaan eindigen.) Surfen is al heel wat moeilijker, omdat ik geen overzicht heb... En fouten tussen code gaan zoeken gaat dus ook niet...
                  Enfin, op 14 november zal ik wel horen wanneer ik terug "onder het mes" mag om de olie eruit te halen, en een paar weken later zal het wel weer lukken zeker. (hoewel het volgens de dokter wel nog een paar maanden zal duren alvorens ik weer een stabiel zicht heb...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Ik heb last gehad van een gescheurd hoornvlies, tot verschillende keren toe.
                    Is in orde gekomen door "verbandlenzen" te dragen.
                    Maar netvlies is nog een stukje erger denk ik. Ben je in behandeling op St Raf ? En bij wie ? Dr. B. Foets is zeer bekwaam.
                    Ben geopereerd in St. Pieters door Professor Stalmans. Blijkt ook ne hele goeie te zijn.
                    Daar moet ik 03/12 terug op controle.

Nu is het costant oogarts gaan..

Autorijden is inderdaad moeilijk daar ik geen dieptezicht heb en aan 1 kant ook nog wazig, maar dat zou komen door de pupil die nog steeds groot is.
                    Ben nu antibiotica aant druppelen, daar stop ik woesndag mee en nog andere druppels 4x per dag, die moet ik nog 4weken doen.

Nu vraag ik me toch af, stel ns dat er shampoo of een wimper in mn oog komt, zou ik dat zomaar er uit mogen wrijven?
                    Pffff, geloof me... Klotesituatie allemaal

Comment

Netvliesloslating en je bent nog maar 23 jaar? Ik heb altijd gedacht dat dit een ouderdomskwaaltje was...
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ben geopereerd in St. Pieters door Professor Stalmans. Blijkt ook ne hele goeie te zijn.
                        Daar moet ik 03/12 terug op controle.

Nu is het costant oogarts gaan..

Autorijden is inderdaad moeilijk daar ik geen dieptezicht heb en aan 1 kant ook nog wazig, maar dat zou komen door de pupil die nog steeds groot is.
                        Ben nu antibiotica aant druppelen, daar stop ik woesndag mee en nog andere druppels 4x per dag, die moet ik nog 4weken doen.

Nu vraag ik me toch af, stel ns dat er shampoo of een wimper in mn oog komt, zou ik dat zomaar er uit mogen wrijven?
                        Pffff, geloof me... Klotesituatie allemaal

Ik moest de eerste weeken De Icol druppeltjes (cortisone) in het oog doen. De eerste weken 6 keer daags, na een week 4 keer, en nu nog 3 keer daags. (moet blijkbaar afgebouwd worden).

Die gas in je oogbol (en bij mij de olie) werkt als een soort "plaaster" om het netvlies op zijn plaats te houden. Op die manier kan het netvlies zich hechten aan de achterkant van het oog. Allee, het netvlies hecht zich niet, maar men heeft via de laser kleine brandwondjes op het netvlies (of op de achterkant van het oog?) gemaakt, zodat er littekens ontstaan, en die zorgen ervoor dat het netvlies vast aan het oog komt te zitten.
                        Eens in je oog wrijven kan dus geen kwaad. Je moet wel (allee, ik toch) grote schokken vermijden.

btw,
                        mijn pupil is ook nog steeds opengesperd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                          Netvliesloslating en je bent nog maar 23 jaar? Ik heb altijd gedacht dat dit een ouderdomskwaaltje was...
                          als je fel bijziend bent heb je ook veel meer kans hierop..

Comment

Hoeveel heb je dan? Ik heb maar -1,25 en (beide ogen zelfde) en dat is al 15 jaar stabiel zo (ben nu 33).
                            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                              Hoeveel heb je dan? Ik heb maar -1,25 en (beide ogen zelfde) en dat is al 15 jaar stabiel zo (ben nu 33).
                              -8,5 en nu met dit geval zal het aan een kant nog erger worden...
                              pfffff

Comment

Working...
                              X