Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zijn hier mensen goed thuis in arbeidsrecht?

Ben maandag gewoon gaan werken, maar heb wel van zodra er een postkantoor op mijn route open was een aangetekende brief gestuurd. Dit op aanraden van iemand met zeer goede kennis van zaken.

In die aangetekende zending stond oa dat ik niet akkoord ga met die wijziging.

Ik wacht nog steeds op een antwoord, heb enkel een mailtje gekregen maandag van mijn baas, want had hem ook via mail laten weten dat ik niet akkoord ging:

Ik ben volop bezig om te zien wat nu juist het correcte anatal uren zijn want blijkbaar heeft XXX van (hier stond naam firma) vrijdag een volledige ander uurrooster doorgekregen.

Laat ons vooral geen voorbarige conclusies trekken. U heeft een wettig contract dat niet zomaar kan worden aangepast.

Ik hou U vandaag op de hoogte met meer info.

Mijn excuses,
    (Naam baas weggelaten)

Volgens vakbond heb ik de juiste stappen gezet en is mijn baas nu aan zet. De maandagavond heb ik geen info gekregen, zoals hij aangaf in mail.

Ik heb een licht vermoeden dat er een aangetekende zending mijn richting zal komen met een niet al te leuk documentje in
    Dat zal dan wel een andere wending geven, maar dat is dan voer voor vakbond. Misschien gaat het dan "hogerop"...

Dinsdag e.k. heb ik een afspraak om de laatste details te bespreken voor een nieuwe baan. Dat de "goesting" van mijn kant weg is om bij de huidige firma te blijven spreekt voor zich denk ik.

Ik mag wel luidop zeggen dat men tevreden is over mijn werk. Nog nooit enige opmerking of verwittiging gekregen. Daar is het hen niet om te doen.
    Firma B werkt voor Firma A in onderaanneming. Firma A beslist om minder uren te geven aan Firma B voor bepaalde routes. Maar Firma B denkt dit zomaar te kunnen doorschuiven naar de mensen op die route. Dat is de grondslag van de uurwijziging.

Ook nog melden dat ze dit ook bij een collega hebben gedaan, zonder haar te verwittigen van wijziging in uurrooster. Dame bleef haar uren doen volgens contract, krijgt haar loonbrief en ziet dat ze 3u/week minder had. Ze heeft helaas geen stappen ondernomen en het allemaal maar aangenomen. "Wat KAN ik er tegen doen?" zei ze.
    Last edited by Exxosje; 1 november 2007, 07:12.
    Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Even bumpen, ik weet nog altijd niks meer, werkgever laat niks van zich horen. Nu zat er vorige week wel een feestdag tussen, misschien komt er nog iets IN de bus.

Maar ik weet wel dat'k vandaag een goed contract heb getekend bij een firma waar ik reeds 5j voor heb gewerkt, zo'n 10j terug.

Men was zeer enthousiast mij terug te kunnen verwelkomen, moet geen proefperiode doen (normaal altijd 6 maand via interim op proef).

Morgenochtend aangetekend opzegbrief versturen en dan mijn opzegtermijn uitdoen van 2 weken.

Veel vervolg zal er dus niet meer zijn aan dit verhaal, ik kuis mijn spreekwoordelijke schop af

Comment

Als 33 jarige, zit je inderdaad in de "fleur" van je beroepsleven. Doe er nog eens tien/vijftien jaar bij en die tijd is voorbij. Ik vrees dat het dan gedaan is met aangetekende brieven te sturen naar je werkgever... Dan moet je bijna blij zijn dat je nog mag blijven werken.

Niet dat ik niet hetzelfde zou gedaan hebben in jou plaats. Je hebt correct gehandeld. Ik wil maar zeggen dat met het ouder worden, je positie erg verzwakt.
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Daar ben ik me heel goed bewust van Nickon. Ik ben een trouwe werknemer en verloop niet graag, 4 werkgevers in 16j tijd is niet slecht denk ik. Waarvan er 2 waren die mij direct wilden terugnemen, nadat ze hoorden van ex-collega's dat ik aan het uitkijken was voor een nieuwe job.

Maar kreeg van veel (vooral oudere mensen) hetzelfde advies: je bent nog in de fleur van uw leven, zet de stap.

Zelf stond ik weigerachtig tegen het sturen van die eerste aangetekende brief, niemand krijgt graag een aangetekende in zijn bus. Mensen nemen dan vaak een defensieve houding aan tov de verzender. Maar het moest nu eenmaal.

Er zijn spelregels waar beide partijen zich dienen aan te houden. Een beetje flexibel omgaan met die spelregels kan ik zeker inkomen, maar niet als het drastische veranderingen in de portemonnee teweegbrengt. Minder loon voor hetzelfde werk, dat doet pijn als men dat wil gaan doorvoeren. Ik ging gewoon minder tijd krijgen om mijn zelfde werk te doen, want aan mijn routing veranderde niks.

Comment

Working...
          X