Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista en gebruikers-folder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vista en gebruikers-folder

Iemand enig idee hoe je in Vista (Business?) de locatie van je 'homefolder' wijzigt.

Standaard staat die blijkbaar onder c:\gebruikers\<gebruiker>

Graag had ik die verplaatst naar de d-schijf.
    Onder XP ging dat nogal redelijk gemakkelijk, maar hier vind ik het zo niet precies

Alvast merci voor de hulp!

Re: vista en gebruikers-folder

Als je geen bang hebt, van regedit te gebruiken

To make your dreams come true, wake up

Comment

Is het de bedoeling om je documenten en zo elders op te slaan?
      Indien dit voldoende is kan je het volgende doen.

Je gaat naar de folder die je naam draagt op de desktop of via het start menu.

Daarin heb je "Documenten" staan.
      Je klikt rechts op deze map en vraagt de "eigenschappen", op het vierde tabblad heb je "Locatie" en daaronder staat een knop "Verplaatsen".
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

@verseg:zou voldoende zijn als er niet zo naar die user-folder zelf verwezen wordt. Het is dus de bedoeling om alles te verplaatsen, en dat vraagt dus wel wat meer tijd. Blijkbaar wordt er in Vista meer naar de user zelf verwezen dan naar de 'My documents' van de user zoals in XP het geval was (het blijft wat wennen, zeker als het niet op je eigen pc is dat die Vista staat )

@jdm: tnx voor de link!! Zal mij daar eens mij bezig houden op de laptop van mijn broer ('t is niet voor mij, 't is voor mijn eenzaamheid ) (regedit heb ik al zeer dikwijls gebruikt, dus heb der zo geen bang van)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
          Standaard staat die blijkbaar onder c:\gebruikers\<gebruiker>
          c:\gebruikers\<gebruiker>\documenten gaat op de oude manier, rechts klikken eigenschappen en locatie wijzigen, wat er boven staat is toch van geen belang.

Comment

ik wou het gewoon volledig verplaatsen omdat er blijkbaar wel veel naar de gewone <gebruiker>-folder verwezen wordt, dat is alles

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
              ik wou het gewoon volledig verplaatsen omdat er blijkbaar wel veel naar de gewone <gebruiker>-folder verwezen wordt, dat is alles
              Maar veel blabla waar je niets mee bent.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X