Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV-Digibox-Video-HDRecorder vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TV-Digibox-Video-HDRecorder vraagje

Zoals je al kan zien in de titel heb ik 4 apparaten die ik graag een beetje zou willen laten samenwerken, maar het lukt me niet echt.

Dus zijn er hier 'techneuten' die me kunnen helpen.

Ik zou dus alles willen aansluiten zodat ik
    1) gewoon analoog naar TV kan kijken
    2) digitaal naar tv kan kijken
    3) analoog en/of digitaal (dus gewoon tv, of van de digibox) kan opnemen op video
    4) analoog en/of digitaal kan opnemen op de harddiskrecorder
    5) video's kan bekijken
    6) opgenomen programma op mijn harddisk kan bekijken
    7) video's die ik afspeel kan opnemen op de harddisk

Dus 1) Is dit mogelijk en indien Ja 2) HOE

IK heb alles aangesloten zoals in het boekje van de HDRecorder stond, maar ik kan niet digitaal kijken of opnemen zo.

Alvast bedankt,
    Jürgen
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Re: TV-Digibox-Video-HDRecorder vraagje

Het hangt er wel vanaf welke mogelijkheden die toestellen hebben hé. Zijn dat HD'ers ? Die sluit je bij voorkeur met HDMI-kabels aan.
    De oudere spullen met SCART, bij voorkeur op RGB stand.

Hier hangt op 1 tv (een 8 jaar oud CRT TV'tje) :
    - een DVD speler (via scart, ook aangesloten aan m'n stereo voor de klank)
    - een digitale receiver (via SCART)
    - een DVD-recorder (via SCART)

De TV heeft 2 SCART ingangen (waarop de DVD en de DVD-recorder op aangesloten zijn). De digitale receiver hangt dan aan de DVD-recorder (via SCART). De antenne is doorgelust via de receiver naar de DVD-recorder en dan naar de TV. Zo is analoog kijken nog altijd mogelijk.

Eigenlijk staat heel dit bovenstaande vermeld in de verschillende handleidingen. Hier werkt het zonder problemen.
    De digitale receiver en de DVD-recorder hangen dus aan dezelfde SCART ingang op de TV. Op de afstandsbediening van de recorder (TV/DVD) staat echter een knopje waarmee je kan kiezen welk signaal naar de TV gaat. Maar eigenlijk heb je dat enkel nodig als je de recorder aan het programmeren bent om van de receiver iets op te nemen...

Niet vergeten dat alle toestellen onder spanning moeten staan, om hun doorgeluste signalen door te geven (dat mag uiteraard standby zijn...)
    Groeten,

Polleke

Comment

Hoi Polleke,

alvast bedankt voor de info, ik probeer het één dezer dagen eens.
      Het is ook nog ouder spul, dus geen HDMI.
      In mijn boekjes werd altijd maar 1 van de Scarts aan de TV gebruikt, vermoedelijk ligt daar het probleem.

Nog één vraagje, kan je dan eigenlijk op je HDrecorder het signaal opnemen dat van je DVD speler komt? Want dit is eigenlijk wat ik ook nog zou willen.
      (bij mij is die DVD-speler uit uw opstelling namelijk een VHS VideoRecorder)

Merci,
      Jurgen
      Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Comment

Ik kopieer geen DVD's via deze opstelling. De meeste zijn toch beveiligd (via PC lukt dat een stuk beter...). Vandaar dat ik de DVD rechtstreeks aan de TV hang.

Als je video 2 scart's heeft kan je die ook doorlussen, maar wel oppassen welke connector je als ingang, en welke je als uitgang gebruikt. In heel wat gevallen is de ene enkel ingang (veelal als AUX aangegeven), en de andere enkel uitgang (veelal als "to TV" aangegeven).
        Je kan het ook eerst eens testen door het toestel apart aan je TV aan te sluiten. Het kan dat beide voor uitgang dienen, maar meestal niet.

Dus van de receiver naar de video, van de video naar de recorder en vandaar naar de TV. Zowel voor de scart-kabels, als voor de antenne kabels.

En maar hopen dat de signalen worden doorgegeven... Wat er dan gebeurt als je de receiver, video en recorder tegelijk laat werken kan ik wel niet voorspellen ;-).
        Groeten,

Polleke

Comment

Working...
        X