Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring SimPC gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring SimPC gezocht

Mijn ouders (ver boven de 70 inmiddels...) gebruiken nog steeds een (inmiddels krikkemakkig oude) PC om af en toe wat briefjes te schrijven, wat te rekenen en om zo nu en dan een spelletje patience te spelen. Het ding valt echter van ellende uit elkaar...

Nu kregen ze van de kuirsvereniging een aanbieding in de bus van een SimPC. Dat lijkt zo op het eerste gezicht een linux PC te zijn met aanvullende diensten over Internet (lees: pushed onderhoud, backup, helpdesk) voor €10 per maand. Daarbij moeten ze dan nog een ADSL abbo nemen. Totaalplaatje: zo'n €30 in de maand.

Nu hebben ze dat er misschien wel voor over, maar ik heb er zo mijn twijfels bij. Heeft er iemand ervaring met de SimPC? Is het stabiel, werkt het altijd? Is het gebruikersvriendelijk genoeg voor ouderen die tot noch toe alleen gewend zijn aan Windows 95 en Office 2000?

Re: Ervaring SimPC gezocht

700 of 750 euro,

sorry, maar daarvoor krijg ik er zelf al wel eentje in elkaar met toch iets beter specificaties dan dit hoor,

is gewoon een voorbeeld, heb geen voorkeur van winkel

Comment

geen ervaring mee, maar qua idee lijkt het me niet slecht.

op die manier heeft ook de oudere generatie toegang tot een performant systeem in een (be)veilig(d)e omgeving.

hoe groot schat je het risico dat er iets met slimpc misgaat en hoe groot is het risico dat je ouders op een nieuwe windows pc iets misdoen?

Rap beslist volgens mij - zo verschrikkelijk duur lijkt me die oplossing niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
        700 of 750 euro,

sorry, maar daarvoor krijg ik er zelf al wel eentje in elkaar met toch iets beter specificaties dan dit hoor,

is gewoon een voorbeeld, heb geen voorkeur van winkel
        Bij de 'oudere' generatie zijn specs niet het probleem, maar wel ondersteuning en opleiding.....

Comment

Mjah, de prijs per maand bleek toch een flink struikelblok. Plus dat het ding inderdaad Linux draait met OpenOffice. Daar waren ze niet echt over te spreken. Het werkt toch allemaal weer net even anders dan ze gewend zijn...

Comment

idd en dat lost veel van mijn vragen op, ze kijken idd niet naar de specs, maar ik heb naar dezelfde prijs gekregen en dan zzijn mijn specs toch wel iets beter

verder kan je op die pc ook gewoon windows en office gebruiken en als je de vista neemt, ben je vrij goed beveiligd, want niets mag, tenzij je het zelf zegt, bij xp was het toch nog eerder omgekeerd

Comment

Working...
            X