Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paddeNstoel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: paddeNstoel

Ook ik heb veel moeite om foutloos te schrijven.
    Na 5 jaar avondschool nederlands, wil het mij nog steeds niet lukken.
    Gelukkig is er nu een spellingscontrole.
    Maar nu heb ik een tip zie.
    Ipv altijd te schelden als er een taal fout is...waarom niet gewoon een kort berichtje..hallo Ronny paddestoel is met een N er tussen. ipv lomp kieken weet je dat nu nog niet dat daar een N tussen moet!
    Nee ik weet dat niet!
    Ik denk dat dan de commentaar meer aanvaard word...ipv er een scheldpartij van te maken.
    IK zou het fijn vinden moest er gewoon iemand kort zeggen welke taalfout ik maak. Maar een antwoord van...ik wordt dit en ik ben ambetant als ik een schrijf fout zie...dan maak je de schrijver ook vervelend ongemakkelijk.

Groetjes,

Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
      Na 5 jaar avondschool nederlands, wil het mij nog steeds niet lukken.
      Gelukkig is er nu een spellingscontrole.
      Maar nu heb ik een tip zie.
      Ipv altijd te schelden als er een taal fout is...waarom niet gewoon een kort berichtje..hallo Ronny paddestoel is met een N er tussen. ipv lomp kieken weet je dat nu nog niet dat daar een N tussen moet!
      Nee ik weet dat niet!
      Ik denk dat dan de commentaar meer aanvaard word...ipv er een scheldpartij van te maken.
      IK zou het fijn vinden moest er gewoon iemand kort zeggen welke taalfout ik maak. Maar een antwoord van...ik wordt dit en ik ben ambetant als ik een schrijf fout zie...dan maak je de schrijver ook vervelend ongemakkelijk.

Groetjes,

Ronny
      DAT noem ik dus de juiste ingesteldheid En zelfs als je er lastig van wordt wanneer je schrijffouten ziet . . . hou het gewoon beleefd en netjes . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht

Ipv altijd te schelden als er een taalfout is...waarom niet gewoon een kort berichtje..hallo Ronny paddestoel is met een N er tussen. ipv lomp kieken weet je dat nu nog niet dat daar een N tussen moet!
        Nee ik weet dat niet!

Groetjes,

Ronny
        En hier ben ik het volkomen mee eens Ronny.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Het enige wat van ver op gescheld lijkt in dit topic, kwam, dacht ik, van iemand die zijn ongenoegen wou uiten over de taalpuristen op dit forum. Ik schrijf zeker geen perfect nederlands, en ik heb het ook heel moeilijk met de vernieuwde spelling, voornamelijk de tussen n toestand. Maar ik ben ook van mening dat de inspanning zo goed mogelijk te schrijven, een vorm van respect is voor iedereen die het kan lezen. In die optiek is het dan ook niet slecht dat iemand hier er op wijst dat het momenteel paddenstoelen zijn. Tot de volgende vergadering van de taalwijzen, ongetwijfeld.
          Nederlands typen ,of een soort schrijfvorm van een tussentaal, het vergt één zelfde inspanning. Dus waarom niet pogen de standaardtaal te gebruiken. Een fotgrafieforum of een computerforum, een nieuwssite, of een gamesforum, verzorgde taal is altijd leuk. En dat er schrijffouten inzitten wordt dan al een stuk minder erg.

Een kleine tip voor de dt: vervang het werkwoord door een ander, zoals werken of zeggen, en kijk of er daar een t bijkomt. Hij vindt dit een probleem, of hij vind dit een probleem? Hij werkt dit een probleem. Het is een onzin, maar maakt duidelijk dat er wel degelijk een t bijhoort. Voor mij werkt het, en het kost niet veel moeite.

En voor wie vindt dat er op nederlandstalige fora veel gezeur is over taal, probeer eens een engelstalig forum. Ik ben moderator op een dergelijk forum, en ik moet er heel wat keren ingrijpen om de gemoederen te kalmeren over taalkwesties, en dan nog dikwijls pietluttigheden.
          Last edited by Mountainhunter; 16 oktober 2007, 19:52.
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

I rest my case

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
              I rest my case
              Zolang je die 'case' niet arresteerd is er geen vuiltje aan de lucht, Galamus.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
              X