Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Persoonlijk vind ik het ook wel belangrijk om mijn moedertaal
op een correcte wijze te gebruiken.
Echter, al die spellingsaanpassingen zijn soms van het goede te veel!
Om de tien jaar komt de Nederlandse - Vlaamse taalcommissie bijeen
en telkens worden er nieuwe aanpassingen uitgedokterd.
Ik heb er nu ook al een paar meegemaakt ( 52j ) en steeds moet je
vastgeroeste taalgewoontes bijsturen. Waarom toch?
De grammatica van het Frans is zeker al een eeuw ongewijzigd gebleven
en de oude regels zij dus nog steeds geldig.
In het Engels bestaan er zelfs geen officiële regels.
Hebben de Engelstaligen hiermee serieuze problemen? Neen.
Op dit forum lees je natuurlijk soms vreemde zaken.
Soms heb ik het echt moeilijk om te verstaan wat iemand bedoelt.
Velen gebruiken hier ook een soort "turbotaaltje" en dat vind ik niet
zo prettig om lezen.
Maar ja, dit is een website over fotografie. Dus maak ik me daar niet
al te druk over.
Gelukkig is er nog de "chit-chat" om ergenissen openbaar te maken.
Terloops: Waarom chit-chat en geen Nederlandstalig equivalent?
Alle voorstellen zijn welkom.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
IK KRIJG GEWOON DE KRUL VAN AL DIE TAALPURISTEN ;wil je echt iemand helpen stuur een privaat bericht ;on line NOT DONE DIT IS EEN FOTOGRAFIEFORUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IK KRIJG GEWOON DE KRUL VAN AL DIE TAALPURISTEN ;wil je echt iemand helpen stuur een privaat bericht ;on line NOT DONE DIT IS EEN FOTOGRAFIEFORUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dag Galamus. Waarom je toch zo kwaad maken?
Het sop is de kolen toch niet waard en we zitten toch op de "chit-chat"?
De regeltjes: In chit-chat kan iedereen converseren over alles wat niets met fotografie te maken heeft.
Conversaties die door meningsverschillen de sfeer op het forum nadelig beïnvloeden willen we echter vermijden.
Die tweede zin is belangrijker dan de eerste.
Immers de toonzetting veroorzaakt grotere emoties dan de inhoud.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
@dyafani ,je hebt gelijk hoor ,ik wil alleen een lans breken voor voornamelijk beginners die afgeschrikt worden door opmerkingen in (fotodiscussie) over taal en niet over de foto ,zoals ik al zei wie is perfect ?
Door mijn teksten te verzorgen en, telkens weer, een poging te doen om correct en leesbaar Nederlands te schrijven, betuig ik mijn respect aan elke lezer afzonderlijk.
Comment