Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerpoint Hulp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Powerpoint Hulp

Ik heb hier een powerpoint liggen waarin er op alle pagina's een donkerblauwe achtergrond staat.
    Alle teksten zijn in het lichtgrijs, wit of geel ...
    Om dit nu af te printen kost dit een fortuin en weet iemand hoe ik alle tekst in één beweging naar een zwart kan om brengen ?
    Het gaat hem om zo'n 80 blz.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Re: Powerpoint Hulp

Als je wil afdrukken, kan je in het scherm dat dan opent vanonder kiezen voor "afdrukken in grijswaarden" of voor "puur zwart-wit". Als je dan ook nog eens kiest voor handouts, kan je verschillende dia's per pagina afdrukken, dan bespaar je nog op papier ook.
    Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

Comment

Je kan ook het dia-ontwerp aanpassen naar het standaard ontwerp. Dat is een zwart-wit ontwerp. Druk daarna af als "concept" (maw minste kwaliteit) rectoverso als hand-outs in grijswaarden en denk dat je veel papier en inkt zal besparen.
      -The Black Horses-
      Canon materiaal

www.theblackhorses.be

Comment

thx, dit wist ik al,
        neemt niet weg dat ook je grijstinten inktvreters zijn.
        Het is de bedoeling om op alle bladen die achtergrond naar witte brengen, wat helemaal niet moeilijk is.
        MAAR. Er zijn teksten geschreven in lichtgeel en in het wit en die zie je niet.
        Per tekstkader kan je natuurlijk de kleur veranderen naar bv zwart, donkergrijs, maar, er zijn 200 pagina's en er staan gemiddeld 55 tekstblokken per pagina, dus, vandaar de vraag, weet iemand hoe ik in een bewegin alle tekstblokken de kleur van de tekst kan aanpassen ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Als de donkere achtergrond en lichte letters deel uitmaken van een stijl (ontwerp sjabloon), dan zou je de stijl kunnen aanpassen.
          Ga naar de 'diasorteer' view, selecteer alles (ctrl-a), ga naar Opmaak - Ontwerpsjabloon toepassen - kies een geschikter sjabloon.

Update : hier heb waarschijnlijk niet veel aan als men lukraak in de tekst letters een andere kleur heeft gegeven. Ik heb een testje gedaan met enkele conversies op die manier, en soms geeft PPT de tektst een geschiktere kleur, maar soms ook niet (vb oranje werd groen, maar geel bleef gewoon staan...). Misschien is er iets in te stellen in sjabloon zelf t.a.v. een beperkt gebruik van kleuren pallet ?
          Last edited by alain db; 14 oktober 2007, 17:54.
          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
          And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            thx, dit wist ik al,
            neemt niet weg dat ook je grijstinten inktvreters zijn.
            Euh, Koyaanisqatsi gaf wel ook de optie "puur zwart/wit" aan en dat is naar mijn idee toch de optie die je zocht ?

De verschillen met "grijswaarden" :
            Get Microsoft 365 support, help, and learning resources. Organize your life, expand your creativity, and protect what’s important with Microsoft 365

alle frivoliteiten worden automatisch verwijderd en tekst wordt in zwart afgedrukt.
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
            X