Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inkoopprijs GSM-toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• inkoopprijs GSM-toestel?

Wat zou voor de winkelier een aankoopprijs van een GSM zijn?
    Voor veel artikels is dat ongeveer de helft. Is dat voor GSM's ook zo?

Hoeveel zou een dealer moeten betalen voor een GSM die hij verkoopt aan bv. 400 euro incl btw?
    Fuji FinePix S100fs

Re: inkoopprijs GSM-toestel?

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
    Voor veel artikels is dat ongeveer de helft. Is dat voor GSM's ook zo?
    Dream on bro.
    De marge op voeding drukt zich uit in procenten van 1 cijfer, de marges op electro liggen zelden hoger dan 10%.
    Wie vandaag de dag 50% kan hanteren heeft iets zeer exclusiefs in handen, is met andere woorden alleen op de markt en zonder concurrentie.

Comment

Dat je soms bij een abonnement een GSM kado krijgt, wil toch wel zeggen dat ,tenminste de goedkope modellen, niet zo heel duur zijn qua kostprijs.

Comment

Voor bv schoenen is het volgens mij toch ongeveer de helft...
        dus een paar schoenen wat je in de winkel koopt aan 100 euro (incl btw) kost de winkelier ongeveer 50 euro (excl btw).

Ik denk zelfs dat bij artikelen zoals schoolgerief de inkoopprijs x 2,2 gedaan wordt...
        Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
          Dream on bro.
          De marge op voeding drukt zich uit in procenten van 1 cijfer, de marges op electro liggen zelden hoger dan 10%.
          Wie vandaag de dag 50% kan hanteren heeft iets zeer exclusiefs in handen, is met andere woorden alleen op de markt en zonder concurrentie.
          Nog geen fles Cola of zakje snoep in de nachtwinkel gekocht zeker
          Mvg Tim

Comment

dergelijke marges haal je nog enkel op kleding, denk ik

electro zal max 10% zijn. Dat je een GSM bij een abbo cadeau krijgt komt door de kleine lettertjes .. je verplicht jezelf lang tijd aan die voorwaarden klant te blijven, ook als de concurrentie goedkoper wordt. die cadeau lijt veel, maar ze nemen die cadeau dubbel en dik terug met wat je abbo gaat kosten.

Comment

Kleding: van zodra er een merk opstaat, en dan nog een gewild merk, dan doen de boetieks gemakkelijk x2 tot x3.(en soms zelfs meer)

Comment

Bedenk wel dat ze van hun marge hun personeel, huur (als eens gevraagd hoeveel de huur van een pand in vb de Veldstraat in Gent kost?), inrichting/decoratie, verwarming/electriciteit, reclame, acties, edm moeten betalen. Een marge is geen winst hé.

Comment

Ik werk in de telecom sector en kan met zekerheid vertellen dat 50% wel rijkelijk veel is hoor.
                  Groeten,
                  Leentje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Nachtwinkels profiteren natuurlijk van hun voordeel van 's nachts open te zijn hé, wss vandaar de naam

Bij Cola in bvb carrefour loopt het amper boven de 10%, en dan komt CC nog de rayons aanvullen en de bestellingen doen...
                    Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Ah en jij hebt mijn bericht niet goed gelezen dus , want hoeveel concurrentie heeft die nachtwinkel op dat uur.
                      Onwetendheid, ze moesten het verbieden meneer.
                      Inderdaad, toen ik nog rookte en 's nachts zonder viel heb ik ook wel gekke prijzen voor mijn verslaving betaald, of kilometers voor omgereden, maar denk je dat er veel mensen het dubbele van de prijs gaan betalen omdat 's nachts hun GSM het laat afweten.
                      Dat is wel wat anders dan koelweg komen beweren dat er op alles 50% te verdienen is hé.
                      @ Bereboot Tja, en hoeveel winkels 'mogen' of 'kunnen' dat verkopen, is dat geen exclusiviteit dan.
                      Tiens, misschien moet ik eens een topic starten met "Hoeveel verdien jij netto per maand?", wedden dat er rare dingen uit komen...

Comment

Ah en jij hebt mijn bericht niet goed gelezen dus , want hoeveel concurrentie heeft die nachtwinkel op dat uur.
                        Onwetendheid, ze moesten het verbieden meneer.
                        Inderdaad, toen ik nog rookte en 's nachts zonder viel heb ik ook wel gekke prijzen voor mijn verslaving betaald, of kilometers voor omgereden, maar denk je dat er veel mensen het dubbele van de prijs gaan betalen omdat 's nachts hun GSM het laat afweten.
                        Dat is wel wat anders dan koelweg komen beweren dat er op alles 50% te verdienen is hé.
                        @ Bereboot Tja, en hoeveel winkels 'mogen' of 'kunnen' dat verkopen, is dat geen exclusiviteit dan.
                        Tiens, misschien moet ik eens een topic starten met "Hoeveel verdien jij netto per maand?", wedden dat er rare dingen uit komen...
                        Ola, smileys staan er voor iets bij he.
                        Ik kom uit een zelfstandig nest en weet best wel wat de winstmarges zijn voor bepaalde producten.
                        Dus voor je over onwetendheid begint....
                        Mvg Tim

Comment

Via mijn winkel kan ik bij diverse leveranciers gsm toestellen kopen. Wanneer ik dit doe is dat meestal voor eigen gebruik of voor familie. Wij zijn geen telecom winkel, dus verkopen we geen toestellen in onze zaak. wat ik u wel kan zeggen is dat vele toestellen worden verkocht met minder dan 10 procent winst. Ook moet je weten dat de prijzenoorlog in deze sector enorm hoog is en enkel veel winst kan gemaakt worden met abonnementen. Er zijn zelfs toestellen dat ik meer betaal dan dat ze soms in de winkel worden verkocht en dit is niet omdat ik slechte leveranciers heb. De telecom wereld is zoals verse vis... ieder telefoon heeft zijn dagprijs.... Ik heb vorige week een nieuw toestel gekocht, 4 dagen later is die al 17 euro gezakt in prijs bij dezelfde leverancier......dus reken maar eens voor een telecom winkel, 50 modellen en van ieder 4 in stuk. Van veel winst wordt er niet meer gesproken.
                          Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                          De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Ik beweer toch niet dat er 50% te verdienen is op een gsm-toestel?

Misschien is het beter om m'n vraag iets toe te lichten:
                            Ik heb problemen met m'n gsm-toestel. Het servicecenter wil dit niet onder garantie herstellen. Zowel m'n dealer als ik weten 100% zeker dat het eigenlijk toch zou moeten hersteld worden onder garantie...
                            Na 4 maanden discussie met dat servicecenter geef ik het op, maar wil toch nog ergens een soort van compensatie.
                            Ik wou m'n dealer voorstellen om een nieuw gsm-toestel goedkoop aan me te verkopen, een beetje meer als de inkoopprijs, zodat zij er in feite niets aan verliezen (akkoord, ook niet aan verdienen) en dat ik toch iets kan besparen.

Maar als ik zie dat er slechts een marge is van max 10%, ga ik dat toch maar niet voorstellen. Ik betaal liever dan de volle pot, ze hebben de laatste tijd immers voor mij ook moeite gedaan.
                            Fuji FinePix S100fs

Comment

Ola, smileys staan er voor iets bij he.
                              Smileys maken niet alles goed hé, stel dat een racist die gaat gebruiken.

Comment

Working...
                              X