Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pc nerds, help me :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pc nerds, help me :)

Ik heb een externe HD doos van Trekstor waar ik de originele HD (Samsung 300gig) uit gehaald heb wegens defect.

Nu wil ik een andere (nieuwe) HD erin plaatsen (IDE).

Mijn pc herkent deze niet (via USB), moet ik deze eerst via IDE in de pc zelf aansluiten alvorens ik deze kan gebruiken in die box?
    www.fotofolio.be

Re: Pc nerds, help me

Heb je gecontroleerd of de Hd echt kapot is? heb ook eens een externe hd gehad die niets meer deed, blijkt het niet aan de hd te liggen, maar was het elec gedeelte wat in behuizing zat defect
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

Comment

Je zou kunnen proberen je nieuwe schijf inderdaad eerst eens rechtstreeks op de IDE bus aan te sluiten en te formateren. Wordt ze geformateerd en gezien door het OS dan terug in de externe doos, aansluiten en moet ze dan zeker herkend worden. Indien niet dan verwijs ik naar de post bovenaan waaruit je zal moeten besluiten dan misschien wel je elektronica in de behuizing kapot is.
      Een andere mogelijkheid kan erin bestaan dat je met een slechte USB poort zou zitten. Eens een andere USB poort proberen of eventueel eens op een andere pc.

Comment

De Trekstor HD heb ik getest in mijn PC en die is kapot, net een naaimachine .. tik tik tik ....
        www.fotofolio.be

Comment

heb je de master slave settings gecontroleerd (jumper achter op de schijf)
          Veel staan die standaard op cable select en moeten ze voor die behuizingen op master staan
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

als het een nieuwe HD is, dan dien je die eerst te formatteren, daarna in te bouwen, dan zou het wel moeten werken.

jumper instellingen zouden normaal standaard correct moeten ingesteld zijn
            www.designed4u.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
              als het een nieuwe HD is, dan dien je die eerst te formatteren, daarna in te bouwen, dan zou het wel moeten werken.

jumper instellingen zouden normaal standaard correct moeten ingesteld zijn
              Een niet geformateerde schijf is zichtbaar in het schijfbeheer (zelfs usb, firiwire, esata, ...) (rechts klikken op deze computer, daarna beheren, daarna schijfbeheer)
              Van daaruit kan je hem formatteren.

Ik gebruik meestal seagate schijven, en die staan standaard op cs.
              de handleinding op mijn behuizing sprak specifiek dat er moet op master gezet worden.
              Happy to be a MACcie
              Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

idd heb het hier ook nog eens nagekeken en je moet inderdaad de jumper instellingen op master zetten, mijn excuses voor de verwarring
                Last edited by Designed4u; 12 oktober 2007, 12:17. Reden: smiley werkte niet
                www.designed4u.be

Comment

Hij wordt niet herkend in het systeem, dat is het net juist (USB) ...
                  www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Hij wordt niet herkend in het systeem, dat is het net juist (USB) ...
                    Staat de jumper op Master zoals Designed4u al zei? Heb daar ook problemen mee gehad.
                    Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                    Meer op: www.xindi.be

Comment

Probeer het eens op een USB aansluiting waarvan je zeker bent dat die het wel doet, wie weet!
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        De Trekstor HD heb ik getest in mijn PC en die is kapot, net een naaimachine .. tik tik tik ....
                        vooruit, in het ergste geval kun je nog aan haute couture beginnen.

Comment

Is die nieuwe groter dan die kapotte?
                          Of van een ander merk?

ik vrees ervoor dat dat ding enkel maar wekt met bepaalde HD's
                          Canon EOS 5D met 3KG glas
                          https://reisforum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                            heb je de master slave settings gecontroleerd (jumper achter op de schijf)
                            Veel staan die standaard op cable select en moeten ze voor die behuizingen op master staan
                            Dit is het dus, en dit alleen. Tegenwoordig staan ALLE IDE schijven van fabriek uit op cable select.
                            Zet het jumpertje op Master en dan zal je hem wel zien en kunnen formateren.
                            Last edited by nete; 14 oktober 2007, 23:54. Reden: zie opmerking Compumax
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Tegenwoordig staan ALLE schijven van fabriek uit op cable select.
                              Volgens mijn bescheiden mening hebben SATA schijven daar geen last van.
                              Waarbij ALLE andermaal overroepen is.

Comment

Working...
                              X