Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto apparatuur aankopen via internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: foto apparatuur aankopen via internet

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
    Wel...belastingsontduiking of niet...het prijsverschil met de USA is dan ook wraakroepend, met dit als resultaat.
    Ik zou het dus geen belastingsontduiking noemen...CREATIVITEIT is een beter woord

Grt,
    JanMetDePet
    Nope,
    Dat prijsverschil met de VS, daar kan de Belgische overheid weinig aan veranderen, en het is de Belgische overheid die je hiermee pluimt. Of is een dslr zo levensnoodzakelijk dat ze 6% btw moeten vragen ipv 21% ?
    Kijk, als je belastingen wil ontduiken, wees dan zo moedig om het ook zo te noemen. Als je een telelens steelt in de Fnac ben je een dief. Dat ga je toch ook geen creativiteit noemen omdat die lens te veel kost?

Comment

Die 21% hebben ze in Belgie wel zelf uitgevonden hoor...het wordt door de overheid zelf in de hand gewerkt. Zulke praktijken kent men niet in de States...je kan al raden waarom...het is gewoon niet nodig.

Nu was ik juist aan het denken...die 21%...is dat ook geen diefstal ?
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Nu was ik juist aan het denken...die 21%...is dat ook geen diefstal ?
        Vind ik eigenlijk ook (in elk geval 2%) : in Nederland bvb maar 19% en dat is óók Europa (verschillende BTW in verschillende Europese landen kán imo NIET)
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Zulke praktijken kent men niet in de States...je kan al raden waarom...het is gewoon niet nodig.
          Net zoals gezondheidszorg, werkloosheidsuitkering , pensioenen, enz... niet nodig zijn?

Ik zou het ook leuk vinden als we nergens nog taksen moeten op betalen, maar je moet ook eens kijken waarom we die allemaal betalen hé. Ik denk niet dat er veel landen zijn met een even groot sociaal vangnet als België.

Jürgen
          Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
            Net zoals gezondheidszorg, werkloosheidsuitkering , pensioenen, enz... niet nodig zijn?

Ik zou het ook leuk vinden als we nergens nog taksen moeten op betalen, maar je moet ook eens kijken waarom we die allemaal betalen hé. Ik denk niet dat er veel landen zijn met een even groot sociaal vangnet als België.

Jürgen
            Je hebt gelijk. Al stel ik vast dat met het nieuws dat 1 Belg op 7 onder de armoedegrens leeft, er blijkbaar toch iets met ons systeem moet schorten.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht

Jürgen

Ik ben akkoord om taksen te betalen, doch vind dat de grens al lang overschreden is. Denk dat velen ditzelfde denken en vandaar krijg je dit soort van "creativiteit".

Grt,
              JanMetDePet

Comment

Ik ben akkoord om taksen te betalen, doch vind dat de grens al lang overschreden is. Denk dat velen ditzelfde denken en vandaar krijg je dit soort van "creativiteit".

Grt,
                JanMetDePet
                En toch blijft dit ontduiken.
                Als iedereen persoonlijk gaat beslissen wel deel van de wetgeving ok is en moet gevolgd worden en welk deel fout is en met de nodige creativiteit kan omzeild worden, waar eindigen we dan? Ik beweer niet dat onze hele belastingswetgeving correct is en dat er niets aan kan veranderd worden, maar wat denk je nu te veranderen door belastingen te ontduiken?
                Er wordt hier vergeleken met Nederland en Duitsland. Je kon ook Ierland (21%) en Zweden (25%) genomen hebben. Het verminderde tarief in België is 6% in Duitsland 7%. Zo kan je blijven vergelijken, tot je voor elk tarief aan het laagste zit dat er ergens bestaat. Race to the bottom heet dit.
                Ok, het zou logisch zijn als er in de EU naar dezelfde tarieven gestreefd wordt. Maar vertel me nu niet dat mensen belastingen ontduiken om naar een Europees eenheidstarief te streven.

Comment

Grt,
                  JanMetDePet
                  @ Devid en JanMetDePet:

Er is daar nog een ander woord voor: ongebreideld egoïsme: omdat "IK" vind dat de taksen of de BTW te hoog zijn, heb "IK" het recht belastingen te ontduiken. Dat anderen die belastingen dan moeten ophoesten, daar heb "IK" geen zaken mee. En "IK" ben fier dat "IK" dat aan de hele wereld kan komen vertellen op dit forum.
                  Last edited by nete; 18 oktober 2007, 16:47.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

volgens mij dienen die belastingen om van België een luilekkerlandje te maken met een van de hoogste levensstandaards in de wereld.

belastingen in Nederland lager? misschien, maar dan moet je maar's een auto gaan kopen, blijkt die duurder te zijn! waarom, ah meneer, in uw aankoop zitten de kosten verrekend voor het herstellen en onderhouden van de wegen waarop u met uw wagen rijdt.

net hetzelfde met die mensen die elk jaar klagen dat ze zoveel belastingen moeten betalen! aangezien die berekening gebeurt adhv uw brutoloon zal uw brutoloon waarschijnlijk hoger liggen, dus....meer verdienen...meer belastingen betalen.
                    en hoeveel wordt er elke maand afgehouden? al's berekend of laten berekenen? wordt het max. afgehouden?

amerika lagere belastingen? al's gekeken naar het % mensen dat onder de armoede leeft in the US? al's gelezen over mensen die ziek worden in de US en geen verzekering kunnen betalen? jaja, lagere belastingen! en vorig jaar voorspeld dat ze in problemen gingen komen door de massale kredietaankopen...wel...het is al zover...de inflatie gezien....?

dus...niet klagen maar profiteren van alle goede dingen in ons landje die grotendeels betaald worden door het belastingsgeld

K
                    Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                    http://kodefoto.webs.com/
                    http://flandriens.webs.com/

Comment

Topic maar verplaatst naar Chit Chat, aangezien het hier niet echt om fotografie gaat.

PS Devid, dit kan voor sommigen onder de noemer fraude vallen, dus het is niet handig dat je dit open en bloot gaat verkondigen hier op BD. Hiermee kun je jezelf flink in de vingers snijden.
                      Last edited by JLP; 20 oktober 2007, 16:21.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

Comment

BTW is een Europese verplichting, hoor (dateert uit de jaren 70??). De lidstaten hebben wat speling op hun tarieven, maar niet erg veel.
                        In Amerika goedkoper? Zouden we niet meteen alles in een belastingparadijs kopen of in een lageloonland laten maken in plaats van hier in Europa de "volle pot" te betalen en zo mee onze welvaart op peil te houden? Tel uit je winst (op korte termijn weliswaar)

Comment

allé gasten ..... wees eerlijk met jezelf.
                          wie tankt niet als hij in luxemburg passeert, wie brengt er geen sigaretten mee voor vrienden en familie uit de luchthaven, welke zelfstandige brengt zijn nieuwste camera niet in in zijn "beroep" kosten of zijn ticketje van het restaurant, wie zaagt er niet voor een firmawagen in ruil voor zwarte overuren of vraagt om een vriend of familielid een klusje in je huis te laten opknappen.
                          maar hier geen blaasjes wijs

Comment

Sommigen zijn heiliger dan de paus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout Bekijk bericht
                              allé gasten ..... wees eerlijk met jezelf.
                              wie tankt niet als hij in luxemburg passeert, wie brengt er geen sigaretten mee voor vrienden en familie uit de luchthaven, welke zelfstandige brengt zijn nieuwste camera niet in in zijn "beroep" kosten of zijn ticketje van het restaurant, wie zaagt er niet voor een firmawagen in ruil voor zwarte overuren of vraagt om een vriend of familielid een klusje in je huis te laten opknappen.
                              maar hier geen blaasjes wijs
                              Tanken in Luxemburg en sigaretten kopen in de luchthaven zijn bij mijn weten niet onderhevig aan invoertaxen zolang het bij de toegestane hoeveelheden blijft. Ik zie dus niet in waarom je dit catalogeerd onder dezelfde noemer als belastingontduiken.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Tanken in Luxemburg en sigaretten kopen in de luchthaven zijn bij mijn weten niet onderhevig aan invoertaxen zolang het bij de toegestane hoeveelheden blijft. Ik zie dus niet in waarom je dit catalogeerd (catalogeert) onder dezelfde noemer als belastingontduiken.
                                Het zijn MAAR een paar louter illustratieve voorbeelden waarbij je een andere economie dan je jouwe sponsert en waardoor jouw sociale zekerheid en belastingeninkomsten van je land gaat "ondermijnen" waar sommige hier zo hoog van stappel lopen en menen dat hun pensioenke in gevaar komt omdat iemand iets aankoopt waar het omwille van het taxregime gunstiger is.
                                Wie is er hier nu de grote taxfraudeur : diegene die steeds ergens anders gaat tanken of zijn sigaretten laat meebrengen of diegene die via het internet in het buitland een lenkse of andere accesoire besteld heeft.
                                trouwens als die roker op den duur longkanker krijgt zijn zijn medische kosten een veel grotere aanslag voor de sociale zekerheid dan dat hij ooit via zijn belastingen heeft betaald.
                                jongens toch wat een discussie ik denk dat minister van financien of begroting hier ook geregistreerd is onder een nickname

Comment

Working...
                                X