Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stationsletter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stationsletter

Hallo ik heb een Intel core 2 duo 4300 met 2G RAM en Vista Home Premium
    er hangen 2 kaartlezers aan met stationsletter E en F
    Als ik nu mijn externe schijf inplug krijgt die letter G
    Maar als ik nu herstart duurt het starten veel langer en soms wisselen de stationsletters
    Wat is er fout?
    Canon 300D, EF 17-40/f4L USM, EF 35-350/3.5-5.6 L USM

Re: Stationsletter

hoe is die schijf geformateerd, als primary partition, of als extended partition. Ik veronderstel wel dat die primary zal staan.
    Bij het booten gaat uw kaartlezer(s) een lagere prioriteit hebben, dan uw externe hd, hij gaat die dus eerst zetten, daarom het verwisselen van drive letters.

Misschien best in uw computermanagment (controle paneel, computer beheer als ik me niet vergis), met uw diskmanager, uw kaartlezers een drive letter geven boven q: ?

is uw vaste schijf in uw pc gepartitioneerd ? anders kun je daar ook nog in problemen komen bij het booten, als die externe een primary partition is, dat hij uw logische schijven hier ook nog gaat achter zetten.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Re: Stationsletter

Hetgeen ik altijd doe is mijn DVD en DVD-writer de letters Y en Z toewijzen en aan de kaartlezer U, V, W en X.
      Zo kan een externe HD altijd een lagere letter krijgen en worden deze niet gemixt.

Wat ook kan helpen is uw externe HD na de automatische detectie een andere letter toewijzen, normaal als je deze manueel toewijst krijgt die in het vervolg wel altijd dezelfde letter toegewezen.

Ik zeg er wel bij "normaal gezien" want soms durft dat nogal eens zijn eigen leventje hebben. Dit probleem deed zich bij vorige Windows-versies ook al voor omdat ook de BIOS van uw systeem zijn zegje wil doen tijdens het booten.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Working...
      X