Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC, is dit een goede combinatie ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PC, is dit een goede combinatie ?

Kan best zijn, maar het grootste probleem met slecht funtionerende pc's zijn de baasjes Vandaag de dag zijn er alsmaar meer mensen die een pc hebben en 'gebruiken' maar alsmaar minder mensen die begrijpen hoe hij werkt.

Medion-crashes en gefrustreerde familieleden zijn me geen onbekende... ze schijnen wel gemakkelijk een compleet nieuwe pc mee te geven bij serieuze kwesties, dat is positief (en consequent).

Comment

Niet vergeten dat "Medion" wel effectief een merk is.
      Duitsland is ook niet zo klein als belgie

Als ik er nog een koop, Dell of HP
      HP in promotie.

Dell, opbellen, vragen naar korting, geen korting ?
      telefoon neer.
      Terug bellen, andere persoon aan de lijn, waarschijnlijk wel korting en betere prijs als hun web prijs... Er is er wel altijd eentje dat zijn quota niet gehaald heeft die week / maand / kwartaal.

Blijft de vraag wat de garantie je waard is. Zowel bij Dell en HP kan je opteren voor extra garantie dacht ik.

Als antwoord op je originele post, als je niet zegt welke voeding, kast en moederbord kan 800 euro veel te veel zijn ofwel een superprijs...

Comment

om een idee te hebben van configuraties, kijk eens op

Alles over computerhardware en consumentenelektronica: 6.598 reviews, 499.162 producten, 67.860 nieuwsberichten, prijsvergelijking met 1 shops.

of

Comment

Ik heb mij ook laat leiden of lijden door die tweakers best buy.

Er zijn altijd een deel zaken die je niet nodig hebt omdat je die al hebt.
          Die kan je er dan uithalen.
          Ik heb een mix gemaakt dmv deze best buy guides.
          En er wordt soms zeer nauw gekeken op een paar eurootje

Ik vind de pc te duur voor wat je hebt
          Er zijn betere koopjes te doen.

Kijk bij je moederbord even na of die een esata heeft, heeel makkelijk
          Verder dat ie de nieuwste chipset heeft P35.. bvb asus p5k 110€

Je hd's neem er 2..eentje voor je besturingssyteem en programmas de andere voor data.geen 8mb maar 16mb...of zelfs 32mb..160€( 2*320Mb)

Je processor, neem de nieuwere E6750 220€

Geheugen 677Mhz en 2 GB 150€ (bv kingston 2*1 GB 677Mhz)

DVD schrijver ..ongeveer 30€

kaartje bv een ATI HD 2600xt 110€

En dan een sonata III die is redelijk still, met een goede voeding: 100€

Totaal pakket +/- 900€

Ietsje anders dan jouw voorstel.Maar met komponenten die voortkomen uit de bestbuy gidsen

Risto
          Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Allen, thx

Ondertussen veel gelezen, websites bezocht, ...
            Ben ondertussen zelf tot een combinatie gekomen waar ikzelf tevreden over ben en voor een ietske meer, heel wat meer kracht, capaciteit, mogelijkheden heeft.
            Zal de configuratie hier nog wel eens neerpoten

https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

ik heb mij enkele weken terug deze combinatie gekocht en ben erg tevreden...

de artic koeler heb ik wel laten vervangen door de nieuwe Xigmatek HDT-S1283 heatpipe cooler 120mm

zeer degelijk uitgebalanceerd systeem en loopt lijk 'n trein....
              ik ben geen hardcore OC'r, maar toch loopt m'n e6750 op de max fsb geheugen pc2 6400 en dat is 3,2ghz....
              de PC is redelijk stil...idle amper 240rpm, stressed 8 a 900 rpm (120mm fan's)
              degelijk gigabyte mobo zonder toeters en bellen, maar toch
              12 usb 2.0 poorten
              6 sata aansluitingen waarvan 2 in beperkte raid config of evt Esata aansluiting...
              de xfx 8800gts videokaart heb je mischien niet nodig maar is wel DX10/vista ready...btw, ik game dus wel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Lees eerst dit vooralleer je een pc in elkaar laat zetten, de merkloze pc's leveren blijkbaar meer problemen op dan de grote merken (en Medion scoort blijkbaar zelfs heel goed wat betrouwbaarheid betreft).
                http://clickxmagazine.zdnet.be:80/ma...=73699&mxp=128
                Yep, maar welke heeft volgens het artikel het mindste problemen???
                Happy to be a MACcie
                Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                  Yep, maar welke heeft volgens het artikel het mindste problemen???
                  Ge kunt ook niet alles zo simpel vergelijken als ze laten doorgaan.

Apple is goed en komt mooi uit de resultaten maar het soort gebruikers is ook anders.

De meeste Mac gebruikers zijn vooral mensen die weten waar ze mee bezig zijn, mensen die serieuze software willen draaien en vooral beeldbewerking dan.

Mac gebruikers zijn meestal niet de spellekesfanaten die het uiterste uit hun pc willen halen en gaan overclocken om er nog een beetje meer uit te halen.

Een Mac wordt dan ook meestal anders behandeld dan een pc dat ge in de Aldi, Carrefour of op de zondagsmarkt kunt kopen.
                  Ik hoor niet dikwijls ne kleine van 8 zagen achter een Mac ... maar op zijn kamer staat vermoedelijk wel al een PC.

Van al de pc's die ik weet stuk gaan is 90% de HD de schuldige ... net iets dat in een Mac ook zit. Alleen zit in de meeste budget-pc's meestal een goedkope schijf en in een Mac een van de beste daar voor de gebruikers hun ontwerpen superbelangrijk zijn.

Resultaten dus met een korrelke zout nemen.
                  Last edited by VerSeg; 3 oktober 2007, 23:49.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Working...
                  X