Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe digiboxen van Telenet in de maak?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe digiboxen van Telenet in de maak?

Hoi,

Ik heb me eens laten vertellen dat Telenet eind dit jaar op de markt zou komen met nieuwe digiboxen om digitaal TV te kijken. Deze digiboxen zouden wel in staat zijn om de digitaal ontvangen beelden ook digitaal door te sturen naar de TV, ipv nu via een analoge kabel doorgestuurd te worden naar de TV. Klopt dit?

Loont het dan de moeite te wachten met de aanschaf van een digibox?

Groetjes!

Re: Nieuwe digiboxen van Telenet in de maak?

Hallo,
    Ik heb geen telenet digibox, maar wel Indi, met 5 zenders die digitaal binnenkomen , en via DVI naar mijn LCD worden gezonden. Ik zie in ieder
    geval zeer duidelijk het verschil tussen de gewone posten en hun digitale
    tegenhangers.
    Groetjes
    Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

heb jij maar 5 posten op je indi ?! of bedoel je 5 HD kanalen ... alle posten op je indibox zijn digitaal hoor
      www.Klikkerdeklik.be
      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robby Bekijk bericht
        Hoi,

Ik heb me eens laten vertellen dat Telenet eind dit jaar op de markt zou komen met nieuwe digiboxen om digitaal TV te kijken. Deze digiboxen zouden wel in staat zijn om de digitaal ontvangen beelden ook digitaal door te sturen naar de TV, ipv nu via een analoge kabel doorgestuurd te worden naar de TV. Klopt dit?

Loont het dan de moeite te wachten met de aanschaf van een digibox?

Groetjes!
        Als je een tv hebt die eventueel 1080i aankan kan het de moeite worden
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

Heb onlangs mailtje gestuurd naar telenet met deze vraag. Een juiste datum konden men niet zeggen maar er wordt aan gewerkt en het zou in orde komen tegen eind dit jaar.

Leuk als je weet dat ze de snelste zijn .....

Comment

dus de huidige digi-tv van telenet is eigenlijk een analoog signaal naar de tv??
            wat is dan begot het voordeel ervan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
              dus de huidige digi-tv van telenet is eigenlijk een analoog signaal naar de tv??
              't zal wat goedkoper geweest zijn zeker ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                Bedankt allen

Wel het voordeel is dat alles tot aan de digibox / corder digitaal binnenkomt, hetgeen een betere beeldkwaliteit heeft dan gewone kabelTV waar niets digitaal binnenkomt maar alles analoog.
                Vanaf de uitgang van de digibox zou volgens de info die ik vernam in de winkels alles via een analoge uitgang worden gekoppeld op een TV, omdat de meeste TV's nog geen HD kunnen ontvangen.

Als je in de winkel al eens kan kijken naar eenzelfde uitzending analoog en via een digibox op 2 soortgelijke TV's zie je toch wel een verschil hoor.

Voorts biedt digitale TV talloze voordelen m.b.t. het opvragen van programma's etc, die je met een gewoon kabelabonnement niet hebt.

Ik heb nu een full HD TV gekocht, je weet maar nooit wat er over 5 jaar op de markt is en in welk signaal er wordt uitgezonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robby Bekijk bericht

Ik heb nu een full HD TV gekocht, je weet maar nooit wat er over 5 jaar op de markt is en in welk signaal er wordt uitgezonden.
                  electronica kopen voor de toekomst!
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

... en toch ga ik nog een paar maand de kat uit de boom kijken en mij zitten ergeren aan het bij wijlen verschrikkelijk slecht analoog binnenkomend signaal om nadien over te stappen op digitaal via een nieuwe generatie écht digitale digibox ...

Comment

...En dan digitaal je te ergeren aan blocking en freezing.
                      Als je analoog slecht beeld hebt is er iets mis bij U of buiten op straat.

Begin al eens om alle snoeren na te kijken en eventueel te vervangen.Ook het verdeeldoosje in de muur kan problemen geven.

Mensen denken vaak dat digitaal een toverwoord is maar als je geen goede signalen hebt, heb je digitaal helemaal geen beeld.Terwijl je dan analoog wel nog (gestoord) beeld hebt.

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        ...En dan digitaal je te ergeren aan blocking en freezing.
                        Als je analoog slecht beeld hebt is er iets mis bij U of buiten op straat.

Begin al eens om alle snoeren na te kijken en eventueel te vervangen.Ook het verdeeldoosje in de muur kan problemen geven.

Mensen denken vaak dat digitaal een toverwoord is maar als je geen goede signalen hebt, heb je digitaal helemaal geen beeld.Terwijl je dan analoog wel nog (gestoord) beeld hebt.

mir
                        Na 14 jaar begon mijn ouwe analoge tv kuren te krijgen en we hebben een lcd aangeschaft. Toen ik mij ging informeren voor een nieuw toestel vertelden de verkopers mij dat ik er niet mocht van uitgaan dat het beeld op een lcd beter zou zijn als ik bleef analoog kijken. En ze hadden gelijk.
                        Sommige populaire uitzendingen zoals 't nieuws op de vrt en vtm zijn goed te doen maar indien je op 't zelfde moment naar een nederlandse zender overschakelt of een bbc dan moet het al erg interssant zijn of je blijft niet kijken. Sommige sportverslagen van wielrennen bijvoorbeeld zijn een ramp.
                        Volgens een van die verkopers zou ik door over te schakelen op digitaal twee tot drie maal beter beeld mogen verwachten. Er is dus niks mis met mijn analoog signaal, alleen is de bandbreedte van sommige zenders zo erg toegenepen dat je met een lcd in de problemen komt. Bij een goeie ouwe crt met zijn beperkt aantal lijnen viel dit minder hard op ...

Comment

Working...
                        X