Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe laat gaan slapen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe laat gaan slapen?

Bij ons gaat onze zoon in het weekend en in vakanties (het weekje weg met opa en oma uitgezonderd) maar een half uurtje later naar bed dan door de week. Hij heeft die slaap gewoon nodig. In de zomervakantie merk je dat hij geleidelijk aan iets later wakker gaat worden (tussen half 8 en in extreme gevallen een keer 8.30) en als hij een erg vermoeide (lees knorrige ) indruk maakt gaat hij een avondje vroeger naar bed om wat bij te slapen.

Comment

Mijn klein mannen, 4,6 en 8 jaar vliegen allen samen naar boven tussen 20h en 20h30. 's morgens crossen de 2 oudsten al rond om 6h30 De jongste kruipt uit haar nest tegen 7h30
      Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

Comment

Hier een zoon van 9 die tussen 20:00 en 20:30 naar bed gaat. Op vrijdag mag hij later naar bed, uiterlijk 23:00. Zaterdag 21:00 en zondag normale tijd.

Nog een zoon van 6 die tussen 19:30 en 20:00 naar bed gaat. Vrijdag uiterlijk 21:00, maar dat red ie zelden . Zaterdag en zondag uiterlijk 20:00.

Onze ervaring is dat er een dag vertraging tussen zit voordat je het merkt dat ze laat naar bed gaan. Dus zaterdag laat naar bed dan kunnen ze maandag niet opstaan. Vandaar dat enkel de vrijdag een latertje mag worden.

Beiden staan op schooldagen tussen 6:30 en 7:00 op en hebben geen problemen met opstaan.

Comment

Ander vraagje: Als die kinderen d'r écht zo vroeg insteken (19h00 en daaromtrent), hoeveel tijd brengen jullie dan 's avonds nog samen door ?
          Wanneer zien jullie je kinderen dan ? Of is iedereen hier thuis voor 17h00 ?
          Groetjes, Kris

Comment

ik heb de luxe om zo rond 16u30 thuis te zijn, dus tot 19u hebben we nog wel even.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk bericht
              Mijn broertje van 10 was om half tien nog gezellig piano aan het spelen. Ik vind dat in België de kinderen veel te vroeg naar bed gaan. Maar elk kind is anders waarschijnlijk. Als je weet dat je kind zijn slaap nodig heeft kan ik het begrijpen.
              Jawel, gezellig.

Vraag het eens op de scholen:
              Kindertjes die te beroerd zijn om uit hun ogen te kijken
              omdat de ouders te beroerd (of te laks) zijn om de kindertjes op tijd naar bed te sturen?
              ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
              Ook: DIGITAAL: Canon 20D

Comment

Working...
              X