Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Toch even meedelen dat uit de originele post niet was op te maken dat het niet om een commerciële activiteit zou gaan, die info komt nu allemaal achteraf binnegesijpeld. En we hebben dit net verwijderd zodat ons later niet kon verweten worden dat we met twee maten en gewichten zouden werken. Krijgen we het toch nog op ons bord
We hebben (misschien) wat rap gehandeld, maar alles wordt nu uitvoerig besproken en, u hoort nog van ons...
Dag Linda, Dag Digifo,
Juist er moet een lijn getrokken worden en dat was nu precies mijn vraag hier : waar ligt die lijn ?
Ligt die lijn tussen een deelnameprijs/inschrijvingsprijs bij pakweg een BD-dag ? Of waar ? Dat was dus mijn vraag hier....... Je kan toch geen BD of SD-dag vergelijken met een studio die je te huur stelt al dan niet tegen kostprijs???
Enne wees gerust mijn foto's zijn niet slecht en mijn kennis ook niet. Dat heb ik ook niet beweerd, maar je zoekt wel mensen die uit hetzelfde hout gesneden zijn, hoe kan ik nu bv weten of wij uit hetzelfde hout gesneden zijn
Ook in 't verleden liet ik toe dat vrienden-hobbyfotografen aanwezig mochten zijn om het één en ander op te steken, steeds gratis en belangeloos. En dat was steeds aangenaam. Dat ging in één moeite mee door : er moest toch licht branden, verwarming, en de vooral dan de witte achtergronden werden na een tijdje toch ook vuil en moesten worden vervangen.
Nadien kuiste ik dat allemaal wel op ook. Besef heel goed dat je dat niet alleen tijd kost, maar misschien had je je aanbod anders moeten formuleren? Er zijn hier al gelijkaardige initiatieven geweest, toen moest enkel het model vergoed worden en ja dat is dan niet commerciëel en kon enkel doorgaan op bepaalde dagen dus niet het ganse jaar door.
Met plezier zie ik hier goeie foto's van die mensen hier terug, mensen die iets leerden. En ja ook van die mensen leerde ik op mijn beurt, zelfs in de studio.
Maar 'k ga me, met al mijn goede bedoeliingen, me nogmaals eens héél goed bezinnen. En me intussen amuseren. Groot gelijk heb je hier
Groetjes.
Besef dat je dit echt niet commerciëel bedoelt, maar ja dat lijntje hé En als ik je nog een goede raad mag geven stel nooit je studio ter beschikking als je er zelf niet bij kan zijn, een ongelukje is vlug gebeurd. Wie zal dan voor de kosten opdraaien denk je?
groetjes linda16093
Toch even meedelen dat uit de originele post niet was op te maken dat het niet om een commerciële activiteit zou gaan, die info komt nu allemaal achteraf binnegesijpeld. En we hebben dit net verwijderd zodat ons later niet kon verweten worden dat we met twee maten en gewichten zouden werken. Krijgen we het toch nog op ons bord
We hebben (misschien) wat rap gehandeld, maar alles wordt nu uitvoerig besproken en, u hoort nog van ons...
Is het niet eerlijker te schrijven dat je het misschien verkeerd verstond en je dacht dat het een commercieel iets was, je had info kunnen vragen voor het verwijderen ? Blijf me afvragen waar het commercieel klonk, het is ook zo niet.
Ik zeg nu niets anders dan wat ik voorheen ook al bedoelde.
En nogmaals ik leg me neer bij jullie beslissingen, ik maak het niet moeilijk, het is zo al moeilijk genoeg.
Wat mij betreft genoeg hierover, tenzij me hier iemand echt de lijn kan tonen.
Het verhuren van een studio geen commerciële activiteit?
Verhuren of gebruiken tegen een vergoeding blijft anders hetzelfde.
Ik denk toch dat je een bepaald onderscheid moet maken, voor zover ik tot nu toe begrepen heb is het eerder ter beschikking stellen van materiaal en kennis alleen wil digifo niet zelf opdraaien voor het verbruik maar vrees ook dat hij dat niet lang zal volhouden....
Voor 15€ per uur stel ik hier mijn PC ter beschikking aan mede-fotografen voor het bekijken van foto's op BD. Ik wil mijn collega's zo de kans geven om BD te kunnen bekijken indien ze zonder PC zitten. De vraagprijs is enkel een kleine vergoeding om de onkosten te betalen.
Ik zie het nu ook in. Zoiets kan niet, je stelt zo maar niet iets ter beschikking en je laat niet zo maar iemand in de mogelijkheden delen als je ook de kosten moet delen. Alles moet dus gratis zijn, spijtig genoeg bestaat dat niet, iemand betaalt altijd de kosten.
De studio is enkel nog mede te gebruiken door echt goeie vrienden dankzij ondermeer sommige reacties hier.
Sorry dat ik hiermee zoveel mensen lastig viel en tegen de haren instreek.
Jammer, het is weer raak, je kan nooit iets goed doen of er zijn wel weer van die ******* die het verzieken voor een ander Digifo bedankt voor de geste
Wie zijn jullie om te beslissen wat als commercieel word aanzien.
ten eerste, ik voel me niet aangesproken, jan.
ik ben géén mod en heb in deze zaak compleet niks te zeggen.
ten tweede: wie anders dan de moderatoren? het is net zij die (moeten)
beslissen of een post al dan niet aan de "regels van het huis" voldoet.
laat het aub niet over aan elke individuele poster. stel je voor
Ik zeg nu niets anders dan wat ik voorheen ook al bedoelde.
wat je "bedoelingen" waren en wat je "zegt" zijn soms niet helemaal hetzelfde hé.
alles, zeker geschreven tekst, is vatbaar voor interpretatie.
hier werd het dus (misschien) verkeerd geïnterpreteerd ...
Wat mij betreft genoeg hierover, tenzij me hier iemand echt de lijn kan tonen.
de lijn is vaag, heel vaag, en soms vind je dat ze verkeerd wordt getrokken.
het ís ook heel subjectief hé ... en iedereen neemt al eens een verkeerde beslissing ...
of een beslissing die niet aansluit op de mening van de betrokkenen ...
Jammer, het is weer raak, je kan nooit iets goed doen of er zijn wel weer van die ******* die het verzieken voor een ander Digifo bedankt voor de geste
NoName, 't is niet omdat ik een andere mening heb dat je meteen met
scheldwoorden moet gaan slingeren hé. net als jij heb ook ik recht op
een eigen mening!
hier is denk ik trouwens helemaal niks verziekt, maar wordt openlijk een mods-beslissing in vraag gesteld.
en meer specifiek, waar ligt de grens tussen een wel en niet commerciele post.
Digifo had de vraag net zo goed kunnen richten aan de mod die de topic weghaalde,
en ik hoop dat in dat geval, indien de niet-commerciele motieven duidelijk zijn,
de post alsnog mocht blijven staan.
als men dit onderwerp commercieel noemt moet men maar 80% van de posten verwijderen
telkens men naar een of andere website of leverancier vermeld voor iets is het commericieel
zo ook een antwoord in volgend topic
commercieel zal zijn wanneer je er winst uit maakt. Als Digifo enkel maar de werkelijke kosten aanrekent vind ik dit niet commercieel.
BTW: ik vond het een prachtig initiatief van Digifo. Velen zoeken hier naar een volledige ingerichte studio die ze mogen of kunnen gebruiken en bij hem konden ze zelfs nog informatie en hulp krijgen.
En inderdaad, als dit hier commercieel is, dan moeten er veel topics geschrapt worden.
Comment