Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio aanbod : verwijderd bericht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studio aanbod : verwijderd bericht

Vanwege een mod kreeg ik volgend pm :

Beste Digifo,

Je topic omtrent de verhuur van je studio werd verwijderd wegens commercieel aangezien we niet met twee maten en gewichten willen werken.

Het is een erg mooie aanbieding, maar we hopen dat we toch op je begrip mogen rekenen.

Bedoeling was om eventueel op de dagen waarop we ze zelf niet gebruiken gelegenheid te geven aan hobby-fotografen (uit hetzelfde hout gesneden als wij) het materiaal te gebruiken mits een deelname in de onkosten, want ieder gebruik brengt onkosten mee (verwarming, onderhoud, vervanging achtergronden vooral de witte).
    Tevens werd er gelegenheid gegeven om je te laten bijstaan in het studiowerk, je te laten initiëren, mijn ervaring te delen enz. Zuiver hobby-matig nu ik meer vrije tijd heb, en meer nog dan vroeger me met fotografie wil bezig houden en met vrienden (met dezelfde hobby) wil samen komen.

Mijn vraag : wanneer is zoiets commercieel ? Met andere woorden : waarom is zo'n aanbod hier niet op zijn plaats ?
    (En neen het is niet om dit aanbod te herhalen, ik leg me bij de beslissing van de mod neer). Maarrr.....is zoiets commercieel ?? Want dat is uiterraard helemaal de bedoeling niet.

Re: Studio aanbod : verwijderd bericht

Mja dit is zo een typisch geval van BD gezever, ik vond het heel goed dat je het gepost had en het leek mij ook zeer intressant voor beginnende studio fotografen om wat bij te leren.

Dus het verwijderen van die topic vind ik zever gezever !

En mij mag je trouwens je prijzen voor de verhuur enzo eens mailen op jan.wuytack@hotmail.com
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

komaan gasten, da's toch geen zever?

verhuur van een studio is toch een commerciele daad?
      net zoals het te huur aanbieden van fotomateriaal (omdat je
      het bv van maandag tot vrijdag toch niet gebruikt).

dat het topic hier staat/stond vind ik dan wel weer interessant
      (los van het commerciele of niet).

ik steun dus de actie van de forumleiding, want wat als een pro plots
      zijn studio aanbiedt, of zijn mobiele uitrusting, per dag, weekend of week?

beetje nuchter de zaak bekijken kan geen kwaad hé ...

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ben het geheel eens met X Jan X
        TS vraagt alleen maar een bijdrage in de onkosten dat is toch heel gewoon, nu is er iemand die rekening houd dat ook andere van de studio gebruik kan maken, niet iedereen heeft de ruimte om zoiets te doen maar veel fotografen willen het wel eens proberen en dan is dit een mooi gebaar van de TS, dus MOD graag weer de topic van TS weer terug zetten, en nee ik vraag dit niet voor mij zelf, ik heb 2 grote ruimte,s waar ik terecht kan zonder vergoeding te betalen (discotheek en bedrijfspand)

Mod alvast bedankt voor het eventuele begrip voor mijn verzoek, het is niet de bedoeling om een topic te maken wat weer uit de hand loopt

Met vriendelijk groet NoName
        Last edited by NoName; 20 september 2007, 14:33.
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

mm, ben het volledig met je eens er moet ergens een lijn getrokken worden

@digifo
          je schrijft;"...hobby-fotografen (uit hetzelfde hout gesneden als wij).... ja uit welk hout dan, als ik me niet vergis heb ik nog geen foto van jouw werk hier gezien?

Comment

Verwijderd wegens zevertopic.
            Last edited by VerSeg; 21 september 2007, 16:58.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Commerciëel of niet? Waar is de limiet?
              Van zodra je geld gaat vragen of het de bedoeling is zelf uit de kosten te geraken lijkt het toch sterk commerciëel.

@ X Kan X : U gaat er baat bij hebben dat dit gepost werd, dus normaal dat u er niets tegen heeft maar regeltjes zijn nu eenmaal regeltjes.

Maar er is een oplossing voor Digifo hé ... koop een banner en maak publiciteit voor je studio.
              Het is Jan, en baat bij hebben?? Ik vind gewoon elke studio die te huur is intressant om te weten waar die is en wat die moet kosten. Stel nu dat ik morgen een shoot moet doen met iemand uit Mol dan moet ik geen 2 maal nadenken hoor.

Ik blijf bij mijn woorden, zever ! Commercieel commercieel wat zijn die banners hier vanboven op BD is dat niet commercieel. Dit is tenminste iets waar mensen iets aan hebben.
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Een inkomen, volkomen correct. Maar zaag dan niet over iemand die zo vriendelijk is van mede bd'ers aan een locatie te willen helpen. En dan nog eens de moeite wil doen van beginners wat te begeleiden. Das te commercieel ik snap het

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                    mm, ben het volledig met je eens er moet ergens een lijn getrokken worden

@digifo
                    je schrijft;"...hobby-fotografen (uit hetzelfde hout gesneden als wij).... ja uit welk hout dan, als ik me niet vergis heb ik nog geen foto van jouw werk hier gezien?
                    Dag Linda,

Juist er moet een lijn getrokken worden en dat was nu precies mijn vraag hier : waar ligt die lijn ?
                    Ligt die lijn tussen een deelnameprijs/inschrijvingsprijs bij pakweg een BD-dag ? Of waar ? Dat was dus mijn vraag hier.......

Enne wees gerust mijn foto's zijn niet slecht en mijn kennis ook niet.
                    Ook in 't verleden liet ik toe dat vrienden-hobbyfotografen aanwezig mochten zijn om het één en ander op te steken, steeds gratis en belangeloos. En dat was steeds aangenaam. Dat ging in één moeite mee door : er moest toch licht branden, verwarming, en de vooral dan de witte achtergronden werden na een tijdje toch ook vuil en moesten worden vervangen.
                    Nadien kuiste ik dat allemaal wel op ook.
                    Met plezier zie ik hier goeie foto's van die mensen hier terug, mensen die iets leerden. En ja ook van die mensen leerde ik op mijn beurt, zelfs in de studio.

Maar 'k ga me, met al mijn goede bedoeliingen, me nogmaals eens héél goed bezinnen. En me intussen amuseren.

Groetjes.

Comment

Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

komkom jan,

zoals te lezen in de reactie van de mod-van-dienst
                        wordt deze hulpvaardigheid ten zeerste op prijs gesteld.
                        je hoeft je daar toch niet in op te winden?

als digifo zijn studio en know-how ten dienste stelt is dat zijn goed recht.
                        als hij er geld mee wil verdienen (om bv de kosten te drukken) is dat ook begrijpelijk.
                        maar je moet begrijpen dat verhuur van een lokatie (ter beschikking stellen
                        tegen betaling) aanzien wordt als een commerciele activiteit.
                        tuurlijk is het een héél interessante aanbieding, maar harde schijven voor
                        fotoopslag van 500Gb aan €99 zijn dat ook, en dat is dus even commercieel.
                        en (zoals verseg zei) daarvoor dienen bv de (betalende) commerciele
                        reclamebanners bovenaan de site, waar je naar verwees.

je hebt nu digifo's gegevens en hopelijks kun je goed gebruik maken van
                        zijn studio, mocht je in problemen komen. anders kun je HIER ook eens kijken

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik treed Jan bij in zijn rede, als dit niet mag dan moeten ook andere zaken worden verwijderd, bvb het oprichten van een fotoclub waarbij ook een volledig nieuwe studio ter beschikking staat, waar lessen photoshop worden gegeven, kostenloos ???
                          Ik wil zeker niemand tegen de schenen trappen of zo, ik heb respect voor zulke initiatieven en mocht ik de tijd en mogelijkheid hebben zou ik er ook aan deel nemen. Ik ben wel van mening dat het BD bestuur niet altijd de lijn voor iedereen gelijk trekt.
                          Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digifo Bekijk bericht
                            Dag Linda,

Juist er moet een lijn getrokken worden en dat was nu precies mijn vraag hier : waar ligt die lijn ?
                            Ligt die lijn tussen een deelnameprijs/inschrijvingsprijs bij pakweg een BD-dag ? Of waar ? Dat was dus mijn vraag hier.......

Enne wees gerust mijn foto's zijn niet slecht en mijn kennis ook niet.
                            Ook in 't verleden liet ik toe dat vrienden-hobbyfotografen aanwezig mochten zijn om het één en ander op te steken, steeds gratis en belangeloos. En dat was steeds aangenaam. Dat ging in één moeite mee door : er moest toch licht branden, verwarming, en de vooral dan de witte achtergronden werden na een tijdje toch ook vuil en moesten worden vervangen.
                            Nadien kuiste ik dat allemaal wel op ook.
                            Met plezier zie ik hier goeie foto's van die mensen hier terug, mensen die iets leerden. En ja ook van die mensen leerde ik op mijn beurt, zelfs in de studio.

Maar 'k ga me, met al mijn goede bedoeliingen, me nogmaals eens héél goed bezinnen. En me intussen amuseren.

Groetjes.
                            Digifo, laat AUB u goede bedoelingen ten aanzien van de studio, deze niet opgeven door anders denkende, ik blijf deze geste verdedigen juist omdat ik weet dat het knap moeilijk kan zijn om studioruimte te vinden wat redelijk is aan prijs(lees hier nu vergoeding van onkosten)

Met vriendelijke groet NoName
                            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                            www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                              komkom jan,

zoals te lezen in de reactie van de mod-van-dienst
                              wordt deze hulpvaardigheid ten zeerste op prijs gesteld.
                              je hoeft je daar toch niet in op te winden?

mm
                              Ik wind me zeker niet op hoor maar ik vind dit gewoon compleet onterecht. Wie zijn jullie om te beslissen wat als commercieel word aanzien. Als ik morgen post dat er deze week harde schijven in de aldi staan en ik werk bij aldi dan maak ik ook reclame hé.

Dit bericht had gewoon niet verwijderd mogen worden.

Comment

Working...
                              X