Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
    Autocad en grafische sector is toch totaal verschillend, ben je zelf niet één en ander aan het vermengen?
    Je zal wel een 3d-rendering-ding bedoelen, tja, die ga je toch niet onder Windows draaien zeker.
    En de leverancier die ik op het oog had verkoopt er elke dag.
    Ik heb het hier over Pro-Engineer en Onespace, en ja die draaien perfect onder windows , maar blijkbaar nog niet onder vista
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Ik heb het hier over Pro-Engineer en Onespace, en ja die draaien perfect onder windows , maar blijkbaar nog niet onder vista

Comment

Ja, natuurlijk, denk je nu echt dat softwareontwikkelaars op dit niveau hun systemen niet onder vista zouden laten draaien? Maar de firma's die deze pakketten verdelen kiezen blijkbaar nog steeds voor de veel betrouwbaardere XP , voor mij maakt het niks uit wat er op staat, Windows heeft voor mij geen enkel belang, wat voor mij wel belangrijk is dat m'n werkstation goed en betrouwbaar werkt , ik moet er namelijk net zoals veel anderen m'n boke mee verdienen...
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Maar de firma's die deze pakketten verdelen kiezen blijkbaar nog steeds voor de veel betrouwbaardere XP
          En wie zegt dat XP betrouwbaarder is? De kernel van Vista zit veel beter in elkaar dan die van XP hoor.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEPBV Bekijk bericht
            'k Weet niet maar als ik zo alles hier ne keer nalees ben je sterk in de minderheid? Tuurlijk is VISTA de toekomst maar momenteel peis ik dat het beter is om bij XP te blijven? Dat is maar mijn nederige opinie.
            XP was een goed OS en Vista is nog beter. Veel zijn hier anti-Vista omdat ze er gewoon geen knijt van afkennen, ze installeren het en zien enkel het deel dat voor hun neus op het scherm te zien is zonder de achtergrond of mogelijkheden te kennen. Als je Vista een beetje correct gaat instellen, zoals met XP ook nodig was, dan zal je snel merken dat technisch gezien Vista een hele stap verder staat dan XP en de mogelijkheden veel groter zijn.
            OK, ze spreken van een SP1 voor Vista om correcties aan te brengen maar dat doen ze na 5 jaar XP ook nog continu. Dat ik in de minderheid ben om Vista aan te raden kan me geen knijt schelen, ik weet wat ik eraan heb en wat het kan bieden aan voordelen ... ja, niet alle toeters en bellekes staan iedereen aan maar dat is met elk OS. Voor de rest ieder zijn keuze en zijn zin maar gegarandeerd dat de meesten er binnenkort anders over gaan denken.
            Op oude hardware is XP vermoedelijk wel een betere keuze maar het ging hier over een nieuw systeem.
            En dat sommige software moet gepatcht worden om correct te werken onder Vista klopt wel maar elk deftig bedrijf heeft voor zijn software ondertussen wel al de updates liggen.
            En ik blijf erbij ... ga eens een deftige cursus volgen en je verandert wel heel snel van gedachte.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Revit en Autocad , dat zijn speelgoedjes in de grafische ontwerpsector , ik spreek hier over een ander niveau van Cad modelling hoor , en die leverancier van dit alles is niet zomaar ééntje die nu en dan eens zo'n toepassing verkoopt wees gerust...
              Bij mij zal hier vooral Pro E, Solidworks en Abaqus worden gebruikt... hopelijk zijn die wat compatibel met vista
              5DmkIII en wat glas

Comment

lap zeg, Pro Engineer is juist het programma dat ik 99% vd tijd nodig heb
                5DmkIII en wat glas

Comment

Als je deze Link volgt krijg je de lijst met platformen waarop Pro-e getest is. Vista staat er toch tussen. Mogelijks heb je wel de laatste update nodig.
                  Wildfire 3 is trouwens de "oude" versie. Binnenkort komt de 4 uit (de Beta is al een tijdje verkrijgbaar).

Hierop zou het dus moeten werken. Dat wil niet zeggen dat het niet werkt op een systeem dat hier niet tussen staat. Ik draai Pro-e (Wildfire 3) bv. ook met een ATI 9800 Pro kaartje, zonder problemen, maar wel onder XP ;-).

Vanaf Wildfire 4 gaat PTC blijkbaar geen support meer leveren voor Linux. Vreemd hé voor een native UNIX pakket.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Heb deze tread nu een tijdje gevolgd, en heb de indruk dat niet iedereen het akoord is , met elkaar,

daarom wou ik graag een paar kleine vragen stellen die ik als leek in al die grafise en andere bazaar versta.

-Binnenkort ben ik van plan om voor de derde maal zelf een pc in elkaar te steken, wel of niet vista?
                    -moet met gemak lr en photoshop draaien.
                    -Zware grafise spellen verwerken,

ga ik dus voor xp proffesionel met zekerheid van een goed draaiend pc te hebben.

of ga ik voor vista, waar nu enorme verdeeldheid over is, maar die toekomst gericht de proggammas beter zal kunnen doen draaien.(dacht ik)

Wat raad u me aan?
                    en neen ben gene zelfstandigen om 2 x een nieuw proggamma aan te kopen,en dan als onkost in te brengen, dus van de eerste keer het goede.
                    Welke raad geven julie me dan?

want met de verdeelde meningen weet ik het niet meer.
                    Last edited by DES; 21 september 2007, 07:32.

Comment

Vista draait met gemak Lightroom en Photoshop CS3, zorg dat je 2Gb memory minimaal hebt en een grafische kaart in de klasse Geforce 8500 (minimaal, je 'mag' meer uitgeven).
                      Grafische spellen ? Die zullen ook alleen maar baat hebben van Direct X10, die kan je zelfs niet hebben op XP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                        Vista draait met gemak Lightroom en Photoshop CS3, zorg dat je 2Gb memory minimaal hebt en een grafische kaart in de klasse Geforce 8500 (minimaal, je 'mag' meer uitgeven).
                        Grafische spellen ? Die zullen ook alleen maar baat hebben van Direct X10, die kan je zelfs niet hebben op XP.
                        Ok Dank u wel voor het snel antwoorden en de bevredigende uitleg,
                        nu weet ik welke richting ik moet uitgaan om mijn stukken aan te kopen,
                        heb nog een vraag, welke is hier de beste oplossing de amd; of de pentium?
                        mij is verteld de amd athlon? maar er is niks bij verteld welke proccessor of sokket.

Dank u Daniel

Comment

Ik denk niet dat er nog recente AMD's on de naam Athlon verkocht worden.

Een dual core is zeker aan te raden: AMD X2 of Intel Core2Duo. AMD of Intel hangt een beetje af van welk moederbord je wil. Persoonlijk zou ik momenteel een Intel Moederbord met Intel CPU kopen
                          ---
                          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                            Ik denk niet dat er nog recente AMD's on de naam Athlon verkocht worden.

Een dual core is zeker aan te raden: AMD X2 of Intel Core2Duo. AMD of Intel hangt een beetje af van welk moederbord je wil. Persoonlijk zou ik momenteel een Intel Moederbord met Intel CPU kopen
                            Dan zal ook deze gebruikt worden,
                            Dank u wel

Mvg daniel

Comment

Hier draait CS2 op Vista en kan u garanderen dat dit veel vlotter draait dan op XP.
                              Je moet wel even geduld hebben, de eerste weken configureert Vista zichzelf volgens het gebruik dat je hebt en na een tijd gaan de meest gebruikte programma's sneller werken.
                              Vista vraagt meer geheugen dan XP maar dat komt omdat meer zaken in het geheugen blijven zitten en zorgen voor een sneller gebruik.
                              Hou er ook rekening mee dat je met een Vista ReadyBoost kunt gebruiken, iets dat heel uw PC ten goede komt en zeker ook een invloed zal hebben op de prestaties van PS.
                              Ik heb wel 4GB Ram gezet omdat het op die 63€ extra voor 2GB Apacer erbij ook niet meer aankwam.
                              Wat Intel of AMD betreft, ze zijn beiden goed maar voor video en andere grafische bewerkingen ben je beter met een Intel.
                              Als videokaart kun je best eentje kopen met minstens 256MB en liefst met 512MB geheugen, let er wel op dat het geen toegewezen Ram-geheugen is maar effectief op de kaart aanwezig geheugen.
                              De Vista draait hier nu al van zodra die uitgekomen is op een recente PC en ik heb net zoals vroeger met XP nog geen enkel probleem ondervonden, alleen maar voordelen.
                              Als videokaart heb ik een Asus EN8600GT Silent, lekker snel en geen lawaai van zo'n stom ventillatorke.
                              Last edited by VerSeg; 21 september 2007, 09:59.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                                welke is hier de beste oplossing de amd; of de pentium?
                                mij is verteld de amd athlon? maar er is niks bij verteld welke proccessor of sokket.
                                Ga voor een AMD X2 of een Dual2Core van Intel, vergelijk wat je op het passend moederbord krijg en bekijk de totaalprijs per Ghz. zou ik zo zeggen.
                                Ze zijn wel degelijk aan elkaar gewaagd, beide systemen staan hier, geen onderscheid tussen te maken.
                                Zelf combineer ik graag Nvidia chipset op het meoderbord en Nvidia grafische kaart, voor mij is dat logisch, maar geen algemene regel.

Comment

Working...
                                X