Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vista business of toch nog windows xp pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vista business of toch nog windows xp pro?

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
    V
    Grafische spellen ? Die zullen ook alleen maar baat hebben van Direct X10, die kan je zelfs niet hebben op XP.
    Hoeveel grafische kaarten draaien DirectX 10?
    Hoeveel spelen ken je die gebruik maken van DirectX 10?

FS X draait niet bijzonder goed onder Vista.
    Anno 1703 idem.
    Ceasar IV nog erger.
    Je mag me helpen met raad en daad
    GRAW geeft ook problemen.

Onder XP Pro zijn die niet kapot te krijgen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Hoeveel grafische kaarten draaien DirectX 10?
      Het ging hier toch over een nieuwe computer ineen steken met recent materiaal?
      Hoeveel spelen ken je die gebruik maken van DirectX 10?
      Maar als je DirectX 10 hebt kan je ook de nieuwe spellekes spelen, of ga je daarmee wachten tot uw volgende PC?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het ging hier toch over een nieuwe computer ineen steken met recent materiaal?
        Maar als je DirectX 10 hebt kan je ook de nieuwe spellekes spelen, of ga je daarmee wachten tot uw volgende PC?
        Ja juist VerSeg
        Ik heb een nieuwe pc, toch zeer recente onderdelen.
        (moederbord, cpu, 2 giga geheugen en videokaart)
        En die spellekes draaien niet behoorlijk onder Vista > zie hoger.
        Het blijkt ook dat bepaalde nieuwe drivers van Nvidia niet goed zijn.
        (zowel voor XP als Vista)
        Een collega uit de USA noemt die zelfs rotslecht.
        Die zegt ook dat bepaalde spelen niet geschreven zijn voor Vista...
        Dus ik heb weinig keuze
        Trouwens ik probeer dat eerst hier allemaal, alvorens het hier neer te pennen he.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Die zegt ook dat bepaalde spelen niet geschreven zijn voor Vista...
          De volgende vermoedelijk wel hé ... toekomstgericht bekeken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            De volgende vermoedelijk wel hé ... toekomstgericht bekeken.
            Ja, natuurlijk.
            DirectX 10 geeft weer extra mogelijkheden en betere spelervaingen
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Je moet er eerst eens bij stilstaan waarom je een nieuwe pc koopt. Sommigen gewoon omdat ze het laatste nieuw willen (hun recht) en sommigen om er de laatste nieuwe software te kunnen op draaien met nieuwe mogelijkheden.
              In het tweede geval moet je dan ook denken dat je de laatste nieuwe hardware alleen volledig kan benutten met het recentste OS om ook recente soft te kunnen benutten zoals voorzien.
              Als je niet het laatste nieuw wil en je wil ook niet de nieuwere soft/spellekes kunnen draaien en de oude werken goed op je oude pc, dan is er ook geen reden om te veranderen van pc.
              Het is gewoon een beetje logisch dat je met heel recente hardware ook recente software gaat gebruiken en ook uitziet naar de nieuwe spellekes die voor deze gemaakt zijn.
              Oud en nieuw combineren is altijd een beetje half werk.
              Maar ok, ieder zijn mening en eigen keuze natuurlijk.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Iedereen bedankt voor de vlotte replay op mijn vragen,

Ik persoonlijk ga er van uit dat, als je een nieuwe pc bouwt, je moet rekening houden met de toekomst, en zo stel je uw investering van je configuratie op safe voor de eerste paar jaren.
                Het evolueert zo snel dat je als zelfbouwer die zijn eigen pc assembleert, gewoonweg op een jaar tijd, al een heel pak achter staat.
                Gelukkig zijn er op het forum nog mensen die me dan kunnen uit de nood helpen, ik prefereer hem zelf samen te stellen maar de correcte info vinden is niet altijd evident
                En als je dan kijkt naar de prijzen die sommige handelaars hanteren, pfoe ik word er niet goed van, voor dezelfde configuratie in de ene winkel, betaal je in de ander soms 500€ meer, en toch blijven ze verkopen, dat is dan gewoon grof binnenpakken, en voor vragen moet je bij de duurdere ook meestal niet zijn, je past dan al gewoon niet in hun winkel, ik heb het meegemaakt en zou er voor geen geld van de wereld wat kopen.

Daarom ben ik blij dat er toch nog forum's bestaan,

Comment

Kort na de release van Vista heb ik direct dit os op mijn computer geinstalleerd (een degelijk toestel, c2duo, 2 GB, GF7600). Na één maand was mijn frustratie zo groot dat ik thuis mijn pc's heb buitengebonjourd en ben overgestapt naar macosX. Beroepshalve kreeg ik in mei een nieuwe comptuter (dell dimension E520) ook met dat vista beest er op. Ik dacht te volharden in de boosheid, maar enkele weken geleden was ik het ZOOOO BEU dat ik terug een xp op die computer zette. Eens je mac os x gewent bent, is het echt niet geloofwaardig dat nog zoveel mensen de rommel van Microsoft tolereren.
                  Let op mijn woorden... Windows vista gaat de zelfde toekomst tegemoet als Windows ME. binnen twee jaar een nieuw OS, en dan niemand bij microsoft die nog zijn mond open doet over windows Vista... jaja, hasta la VISTA.

Mijn advies voor iedereen... als je overstapt, ga naar Apple. sinds zij met intel procesoren werken kan je nu "the best of both worlds" hebben.
                  Voor de prijs moet je het zeker niet meer laten. Als je dezelfde hardware vergelijkt met een dell computer kom je bij Apple meestal goedkoper uit.
                  Happy to be a MACcie
                  Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                    Kort na de release van Vista heb ik direct dit os op mijn computer geinstalleerd (een degelijk toestel, c2duo, 2 GB, GF7600). Na één maand was mijn frustratie zo groot dat ik thuis mijn pc's heb buitengebonjourd en ben overgestapt naar macosX. Beroepshalve kreeg ik in mei een nieuwe comptuter (dell dimension E520) ook met dat vista beest er op. Ik dacht te volharden in de boosheid, maar enkele weken geleden was ik het ZOOOO BEU dat ik terug een xp op die computer zette. Eens je mac os x gewent bent, is het echt niet geloofwaardig dat nog zoveel mensen de rommel van Microsoft tolereren.
                    Let op mijn woorden... Windows vista gaat de zelfde toekomst tegemoet als Windows ME. binnen twee jaar een nieuw OS, en dan niemand bij microsoft die nog zijn mond open doet over windows Vista... jaja, hasta la VISTA.

Mijn advies voor iedereen... als je overstapt, ga naar Apple. sinds zij met intel procesoren werken kan je nu "the best of both worlds" hebben.
                    Voor de prijs moet je het zeker niet meer laten. Als je dezelfde hardware vergelijkt met een dell computer kom je bij Apple meestal goedkoper uit.

De Die-Hards ten spijt, maar ik hebv hier een MAC-Mini met intel CPU die stof ligt te verzamelen. Ik heb een beetje dezelfde ervaring als jij, maar wissel Vista en Apple om

Daarenboven crasht OS-X (het volledige OS) door een bug in een van mijn (zelfsgeschreven) applicaties. Dat is zeer lastig om te debuggen.
                    ---
                    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Kort na de release van Vista heb ik direct dit os op mijn computer geinstalleerd
                      Dit topic gaat over XP Pro tegenover Vista business, en jouw versie van Vista was ???
                      Wat Mac-OS X hier verder mee te maken heeft is mij een raadsel, als de software die je wil draaien niet op OS X bestaat is er geen keuze( en dualboot is voor woessies ).

Comment

Dit topic gaat over XP Pro tegenover Vista business, en jouw versie van Vista was ???
                        Wat Mac-OS X hier verder mee te maken heeft is mij een raadsel, als de software die je wil draaien niet op OS X bestaat is er geen keuze( en dualboot is voor woessies ).
                        Mijn versie was de business, trouwens, zo veel doet dat niet ter zake, want zowizo krijgt iedereen dezelfde vista, enkel aan de hand van de serial wordt de versie bepaald. (dat is die live upgrade, je krijgt dan een nieuwe serial) De kern is dus identiek, alleen de toeters en bellen verschillen.
                        Waarom ik mac os aanhaal, wel omdat ik vindt dat de gebruiker niet meer moet aanvaarden dat microsoft niet afgewerkte software op iedereen afstuurt. Ik verlies veeeeeeel minder tijd aan voortdurend oplossen van domme problemen.
                        De eindbeslissing ligt dan toch nog bij hem of haar. Ik geef enkle mijn ervaringen mee.
                        Maar om dan toch maar te antwoorden Als je mag kiezen tussen matig en slecht, kies dan toch maar voor matig, dus XP
                        Happy to be a MACcie

Comment

Waarom ik mac os aanhaal, wel omdat ik vindt dat de gebruiker niet meer moet aanvaarden dat microsoft niet afgewerkte software op iedereen afstuurt. Ik verlies veeeeeeel minder tijd aan voortdurend oplossen van domme problemen.
                          Om die reden moet je geen OS X maar Linux kiezen. Van de ene commerciële naar de andere lopen is gewoon de problemen verleggen.
                          Qua domme problemen zit OS X trouwens even vol hoor, net zoals ELK os.

Comment

( en dualboot is voor woessies ).
                            Je schijnt er echt wel serieus technische problemen mee te hebben?
                            Een non-native dual boot is dan ook niet voor noob-pussies, ok...
                            Soit, voor een dual boot volg ik nog; tis de triple boot die ruled

Comment

Alleen met mensen die niet durven kiezen heb ik problemen.

Comment

Om die reden moet je geen OS X maar Linux kiezen. Van de ene commerciële naar de andere lopen is gewoon de problemen verleggen.
                                Qua domme problemen zit OS X trouwens even vol hoor, net zoals ELK os.
                                Wat voor mij telt is: mij niet moeten ergeren terwijl ik bezig ben. Ik ben niet zo ervaren met linux, maar ik vraag mij af of het voor de gewone computergebruiker gebruiksvriendelijk is (zijn er voldoende drivers, er zijn goede aplicaties, maar er voldoende, zoals dvd's branden, of iets die te vergelijken valt met illustrator, photoshop, access of filemaker, ...) Over de stabiliteit is wellicht geen discussie. er werken al voldoende servers op Linux...
                                Wat ze bij microsoft misschien eens zouden moeten doen is alles overboord gooien, leren van hun fouten en opnieuw beginnen, net zoals apple gedaan heeft toen ze hetoSX project startten, vanaf een unix kern...
                                The WOW begins Now
                                Happy to be a MACcie

Comment

Working...
                                X