Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over grondwaterpomp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vraagje over grondwaterpomp

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Dat is toch normaal. Als je een volume gas samenperst tot het halve volume, dan verdubbelt de druk.
    Klopt, ff niet goed gelezen ... Ik heb dat 'n beetje verkeerd geïnterpreteerd of te snel gepost.
    Normaal stijgt de druk met de warmte. Merk ik ook vaak als ik mijn patronen vul met 200 BAR.

Btw: Dat vb stond op Wiki en niet zozeer aan de wetenschapper gelinkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Welk soort pomp Filip?
      Het is een DAB Demeyereg
      Made in Italy
      Single phase
      Type JET 81 M
      N. 487
      L/1' 6-45
      Hm 46-24
      Rpm 2850
      HP 0.8
      W 590
      V 220
      A 3.55
      Hz50
      Prof. IP 44.
      CLF
      Capacitors uF 14
      Vc 450
      Meer staat er niet op.

Comment

Dat zijn de gegevens van de motor.

Met 590W kan je al wat pompen hoor. Vraag is nu of het pomphuis, de aanzuigleiding en de afvoerleiding niet ergens dicht zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
          Het is een DAB Demeyereg
          Made in Italy
          Single phase
          Type JET 81 M
          N. 487
          L/1' 6-45
          Hm 46-24
          Rpm 2850
          HP 0.8
          W 590
          V 220
          A 3.55
          Hz50
          Prof. IP 44.
          CLF
          Capacitors uF 14
          Vc 450
          Meer staat er niet op.
          Dan is het een ééntraps pompje met een ingebouwde venturi Filip, de drukopbouw boven de 2 bar gebeurd hier via deze venturi die aansluit op de ingang van de waaier, daardoor krijg je dus een drukverdubbeling als bij een tweetraps centrifugaalpomp.
          Zoals reeds gezegd hier moet je de ketel bijblazen tot ongeveer de aanslagdruk van de pomp, is normaal 1,8 á 2 bar, af te lezen op de 'manometer van je blaasunit hetzij een bandenblazer of pomp met meter (niet op de meter van de pomp, want deze moet afliggen en met open kraan)
          Je zegt dat je amper twee bar haalt op deze pomp, als deze afslaat op 2 bar, dan moet je de drukregelaar bijstellen (bij een gewone drukregelaar is dat simpel, achter het deksel van de drukschakelaar zit een centrale moer, die moet je draaiend bijstellen tot je de max druk bekomt die de pomp kan halen ( normaal is dat om en bij de 4bar bij dat type pompjes) dan zak je terug met een klein waterverbruik tot de pomp afslaat op ongeveer 3,5 bar.
          Kan je die druk niet halen en kom je max aan 2bar, dan zit er vuil in de venturi en moet de pomp open of zoals gezegd kan je ze met wat geluk spoelen in omgekeerde richting.
          Geraak je er niet uit, en je kan ze demonteren, dan mag je er altijd eens mee tot hier komen (hooglede) ik wil deze altijd eens voor je nakijken en juist afstellen, en t'is gratis, ik heb hier nog wel een en ander liggen om een testopstelling te maken, en reken op een uurtje werk, geen probleem dus, tenminste als er geen defecte stukken in zitten, want die venturi kan stuk gaan, zou de eerste niet zijn.
          Last edited by Guest42; 30 juni 2015, 06:48.

Comment

toch wel leuk hè.
            ----
            5 september 2007, 19:02
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat is heel vriendelijk Demeyereg, maar helemaal losmaken zie ik niet echt zitten.
              Als ik zie hoe moeilijk het soms is om kleine lekjes dicht te krijgen.

Comment

Working...
              X