Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Restaurant in Brugge gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Restaurant in Brugge gezocht

Hallo,
    Zondag is't weer OMD met motto 'wonen'. 'k ben van plan om, net als vorig jaar met omd, Brugge te bezoeken, vergezeld van mijn vrouw en mijn fototoestel :-)

Niets leuker dan achteraf nog een restaurantbezoek te plegen, kwestie van de innerlijke mens nog eens te behagen..

Nu is de vraag : wie kent er gezellige, betaalbare restaurants in Brugge, waar 'Jan Toerist' de vloer niet plat loopt ? Geen Karmeliet dus aub., bruintje trekt dit niet.

Alvast bedankt,
    Guy
    Canon EOS400d - EF-S-17-85mm-f-4-5.6-IS-USM-Lens e.a.
    Homepagina : https://reisblog.guyrotty.be

Re: Restaurant in Brugge gezocht

guy,

neem eens contact met skitch!
    ongetwijfeld kent die een leuk
    eet-ablissement in het brugse!

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

DIt is een uitstekende.
      Werd ooit bezocht met een SD (oud adres).

http://www.song-hua.be/

Dirk, dit mocht toch hé
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Vroeger ging ik regelmatig iets eten in St Michiels Brugge - op weg naar de E40
        Restaurant D'Hoeve
        Tillegemstraat 55
        8200 Sint-Michiels
        Tel: 050 38 08 19

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
          Vroeger ging ik regelmatig iets eten in St Michiels Brugge - op weg naar de E40
          Restaurant D'Hoeve
          Tillegemstraat 55
          8200 Sint-Michiels
          Tel: 050 38 08 19
          QUOTE : D'Hoeve Sint-Pieters is definitief gesloten na 39 jaar sinds zondag 8 juli 2007

Toch bedankt voor je tip :-)
          ------
          AANPASSING : d'hoeve sint-pieters is niet d'hoeve in sint-michiels, mijn excuses... en bedankt voor je tip !
          Guy
          Last edited by Guy400; 3 september 2007, 19:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            DIt is een uitstekende.

http://www.song-hua.be/

Dirk, dit mocht toch hé
            Wim, je was me te vlug af . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              DIt is een uitstekende.

Dirk, dit mocht toch hé
              Van mij mag dat zeker Wim. Maar zelf mag, en zal, ik dat nooit doen.
              Je moet weten dat er hier een bazin rondloopt die me dan "verwijt" dat ze weer eens een aperitief of zo voor niks heeft moeten weggeven.
              Gelukkig ziet ze me graag en daarom vindt ze BD'ers toffe gasten.
              (Of is het omgekeerd )

En hopelijk lezen onze Nederlandse vrienden nu mee () , we weten dat ze nogal eens zuinig zijn... : Maar dat is nog helemaal niks vergeleken met.... .
              Gelukkig worden deze zuinige eigenschappen ruimschoots gecompenseerd door een spreekwoordelijke gastvrijheid.

Effe Off Topic :
              En ook hier hoop ik, terecht, dat onze Nederlandse vrienden meelezen.
              Hoe ik dat weet van die gastvrijheid ? 'k Heb enkele trouwfeesten meegemaakt in Nederland. Wel Wel. Dat was een hele openbaring. Telkens heel veel leute, warme gezelligheid, veel eten en veel drank à volonté......
              Niet te doen eigenlijk...... Onder ons gezegd en gezwegen : de tofste trouwFEESTEN die ik ooit meegemaakt heb!
              En daarna telkens nog een goed bed aangeboden gekregen omdat België, na zo'n feest toch , een beetje te ver was.
              -terug on-topic:

'k Zal mijn nu olifantenvelleke aantrekken. 't Is voor een goed doel hé.

Groetjes
              Skitch
              Last edited by Skitch; 3 september 2007, 21:19.
              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
              Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Mijn vaste stek in Brugge is sinds jaar en dag restaurant Malesherbes.
                Meer foto's op mijn website

Comment

Lekkerrrrrr
                  www.i-mac.be
                  http://www.cerclebrugge.be

Comment

een tip :

"De Schaar", Hooistraat 2, Brugge....volle centrum maar net iets te ver voor de toeristen. Zelfs makkelijk te parkeren !

gelegen aan de Coupure (klein haventje, charme verzekerd)

Vooral lekkere grillades en vis.

Smakelijk.

R
                    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Bedankt voor de reeds geposte tips ! (and special thanks to Skitch.)

Als 't weer nu nog wat meezit zondag, dan zien ze ons weer eens in Brugge.

PS. Deze reactie betekent niet dat er geen verdere tips meer mogen gegeven worden, "ik zeg altijd : hoe meer je weet, hoe beter je eet..."

Groeten,
                      Guy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                        een tip :

"De Schaar", Hooistraat 2, Brugge....volle centrum maar net iets te ver voor de toeristen. Zelfs makkelijk te parkeren !

gelegen aan de Coupure (klein haventje, charme verzekerd)

Vooral lekkere grillades en vis.

Smakelijk.

R
                        En een beetje verder in de Hooistraat : Het Nieuw Museum.
                        Eén van de weinige resto's in Brugge die echte borstlapjes serveren.

Borstlapje : In het Frans is dat "une Bavette". In het goed Nederlands is dat "Schorsvel".
                        Het is het vlees van de borstspieren. Heel vezelig, je moet dus wel kauwen....en misschien een tandenstoker gebruiken. Maar heerlijk van smaak.
                        [edit]: Alhoewel vezelig is er aan dit vlees geen grammetje vet en het is zonder pezen. Eens je de smaak kent is een gewone beefsteak maar flauwe kost......
                        Een aanrader.

Enne.. je zal er ook geen toeristen tegenkomen.........

Groetjes
                        Skitch
                        Last edited by Skitch; 9 september 2007, 00:00. Reden: geen pezen, geen vet, geen steak
                        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                        Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          En een beetje verder in de Hooistraat : Het Nieuw Museum.
                          Eén van de weinige resto's in Brugge die echte borstlapjes serveren.

Borstlapje : In het Frans is dat "une Bavette". In het goed Nederlands is dat "Schorsvel".
                          Het is het vlees van de borstspieren. Heel vezelig, je moet dus wel kauwen....en misschien een tandenstoker gebruiken. Maar heerlijk van smaak.
                          Een aanrader.

Enne.. je zal er ook geen toeristen tegenkomen.........

Groetjes
                          Skitch
                          Was het nu echt nodig om dat te verklappen
                          We hadden nu eens een resto zonder toeristen!

Het Nieuw Museum is inderdaad een aanrader, evenals De Nisse in dezelfde straat (als je wat meer wil uitgeven).

Vreemde evolutie toch. Zowel De Schaar, als De Nisse en het Nieuw Museum hoorden vroeger bij de betere bruine kroegen in Brugge. Nu moet je er braaf aan een tafeltje zitten, ... en dat braaf was er vroeger niet bij
                          Meer foto's op mijn website

Comment

De Karmeliet ...
                            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro Bekijk bericht
                              De Karmeliet ...
                              Vind ik een beetje overroepen, en véél te duur. Persoonlijk vind ik De Gouden Harynck beter.
                              Den Gouden Harynck is a stylish and delightful restaurant, serving inspirational French cuisine. Philippe Serruys is passionate about gastronomy, flavors and aromas and is focused on progress. Carefully selected products provided by suppliers that make a difference, where quality is concerned.

Comment

Working...
                              X