Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toner vervangen of niet ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Toner vervangen of niet ?

Ik heb hier een Brother laserprintertje HL-2070 N.

De printer is bijna twee jaar oud en nu gaat voor de eerste keer het toner-lampje branden (). Maareuh...het ding print nog uitstekend.

Mijn vraag is nu: MOET ik de toner reeds vervangen of wacht ik gewoon tot de afdrukkwaliteit niet meer goed is.

Ik weet dat je van een inkjet de koppen kan beschadigen als je niet tijdig de cartridge vervangt, maar een laser werkt anders...

M.a.w.: kan ik iets beschadigen als ik het vervangen uitstel.

Heb ondertussen al wel een nieuwe toner gekocht: 66 euro ( in de Makro ) : is dit een "redelijke" prijs of kan het goedkoper ?
    Last edited by Alfa Centauri; 31 augustus 2007, 16:37.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Toner vervangen of niet ?

Voor de paar centen "winst" zou ik toch geen risico nemen hoor...

Comment

Neen, tuurlijk niet, maar op het werk laten ze die toch nog een tijdje zitten.
      Echter deze printer is zelf betaald...

Maar allez, stel dat ik er nog 500 bladen mee kan printen en ik gooi ze zo "halfvol"weg, da's toch ook niet goed voor het milieu...

Comment

Maakt niks uit, is geen inktjet waar de inkt in de koppen kan opdrogen. Dit is poeier dat op papier gestrooid wordt, en erachteraf opgesmolten wordt. Blijven verder doen tot het poeder op is, kan voor niks kwaad.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

OK, ik zal het maar riskeren.
          Maar voor alle zekerheid vraag ik dat eerst eens op BD.
          Meestal hele goede raad.
          Bedankt !

@ JDM: uwen DVD-speler bolt nog altijd goed hoor; binnen twee dagen mag hij weer aan het werk. De kids hebben er al veel deugd aan gehad.

Comment

tonertcartridge even uit het toestel halen en mee schudden zodat poeder weer gelijkmatig wordt verdeeld, wedden dat het lampje nu uit is als je hem terugplaatst ?...
            Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

Comment

Je loopt er inderdaad geen risico mee. Bij mij begint er een lampje te branden als de toner "bijna op" is. Maar dan duurt het meestal nog wel een tijdje voor dat werkelijk zo is. Als hij volledig op is, dan weigert hij nog afdrukken te maken. Misschien loopt dat bij jou ook wel zo...
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Mijn Laserprinter op het werk is ondertussen 10 jaar oud, het ding lijkt wel onverslijtbaar. Eventje de toner schudden (maar voorzichtig hé voor de kledij) en je kan nog een hele tijd verder.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Gewoon blijven gebruiken, in het rusthuis waar ik werk moet ik ook het computerpark wat in het oog houden, er kan niets stuk gaan, het enige wat op den duur gebeurt is dat de printer weigert te printen of steeds halverwege printopdrachten stopt. Tegenwoordig zijn printers zo goedkoop geworden dat een nieuwe toner bijna evenveel kost.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Gewoon blijven gebruiken, in het rusthuis waar ik werk moet ik ook het computerpark wat in het oog houden, er kan niets stuk gaan, het enige wat op den duur gebeurt is dat de printer weigert te printen of steeds halverwege printopdrachten stopt. Tegenwoordig zijn printers zo goedkoop geworden dat een nieuwe toner bijna evenveel kost.
                    Voilà, om de 2 jaar een nieuwe printer aanschaffen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Heeft je printer niet de mogelijkheid om een statusrapport uit te printen, of een verbruiksrapport, daar staat dan wel in hoeveel % toner er nog is.

Comment

tonerlampje of verbruikersraport zit veelal verbonden aan een chip op de toner die het aantal afdrukken bijhoud.

Dus zeker blijven printen tot de kwaliteit er niet meer is.

Stel, toner voor 3000 pagina's, chip telt af tot 2800 en lampje gaat aan.

Dus lampje is "ter informatie", als je nu al vervangt smijt je veel weg, zeker als je regelmatig halve pagina's hebt geprint.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
                          tonerlampje of verbruikersraport zit veelal verbonden aan een chip op de toner die het aantal afdrukken bijhoud.

Dus zeker blijven printen tot de kwaliteit er niet meer is.

Stel, toner voor 3000 pagina's, chip telt af tot 2800 en lampje gaat aan.

Dus lampje is "ter informatie", als je nu al vervangt smijt je veel weg, zeker als je regelmatig halve pagina's hebt geprint.
                          Dat is weer relatief wat je zegt, als de Toner 3000 pagina's aan kan is dat getest volgens de ISO 19752 norm waarvan 5% bedrukt is van de pagina.

Dat wil zeggen dat je 3000 keer http://www.canon.com.cn/down/product...ni69b13d11.jpg
                          deze pagina kan afdrukken.

Dus dat is zelf nog geen "vol" blad ...
                          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Ja, is relatief, maar ik durf wedden dat als je geen manuals etc print dat op de meeste bladen veel minder als 5% bedrukking staat.

Comment

Het lampje op onze Brother brandt al maaaaaaaaanden, maar print ook nog steeds uitstekend. En op bepaalde momenten wordt er hier toch redelijk wat afgedrukt.

Comment

Working...
                              X