Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help tuinexperts

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• help tuinexperts

Kent iemand dit fenomeen:

Het betreft hier een japanse kerselaar, ik vind geen ongedierte op de boom.
    Bijna alle blaadjes van de boom lijken aangetast !

Ziekte, vroege herfst .... ????
    Of niets om mij druk over te maken
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Re: help tuinexperts

dat zijn speedholes, zo kan em sneller rijden!
    foto als spiegel of als venster?

Comment

effe goed kijken, (ook in de aarde) lijkt me toch luis hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat lijkt me eerder een bacterie- of virusziekte.
        Ik ben geen expert, maar als ik jouw foto zie, dan denk ik aan Xanthomonas pruni: die veroorzaakt bruinrode vlekken op de bladeren. Die plekken worden dan gaatjes waardoor het lijkt of de boom met hagel beschoten is. Veel regen en vochtige lucht bevordert de verspreiding.
        Een echte remedie is er niet. Omdat de bacterie in de takken overwintert, wordt aangeraden sterk te snoeien. Als dit het eerste jaar is dat dit voorkomt, zou ik toch even afwachten tot volgend jaar.

Comment

Enkele bladeren afknippen en meenemen naar een tuincentrum of Aveve.

Comment

inheemse planten zetten

maar ziet er mij niet echt van insecten uit, de bladeren zijn precies aan het rotten...
            En dat ze geel worden wil zeggen da ze geen bladgroen meer hebben => zetten geen zonlicht meer om in energie en groeit dus niet meer...
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reiziger Bekijk bericht
              Dat lijkt me eerder een bacterie- of virusziekte.
              Ik ben geen expert, maar als ik jouw foto zie, dan denk ik aan Xanthomonas pruni: die veroorzaakt bruinrode vlekken op de bladeren. Die plekken worden dan gaatjes waardoor het lijkt of de boom met hagel beschoten is. Veel regen en vochtige lucht bevordert de verspreiding.
              Een echte remedie is er niet. Omdat de bacterie in de takken overwintert, wordt aangeraden sterk te snoeien. Als dit het eerste jaar is dat dit voorkomt, zou ik toch even afwachten tot volgend jaar.
              Even gegoogeld, en dat komt toch akelig dicht in de buurt
              Het is het eerste jaar dat hij dat heeft, en de boom is een 3 tal jaar geleden deftig gesnoeid geweest.
              Ik zal afwachten wat het volgend jaar word

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Enkele bladeren afknippen en meenemen naar een tuincentrum of Aveve.
              Zal ik zeker eens doen
              Mvg. Renzowoef
              Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

is wat men noemt: "hagelschotziekte"!
                heb het hier ook gehad maar dan in laurierkers,is te bestrijden met een middel te verkrijgen bij aveve,erop spuiten zowel langs boven als langs onder,en tot nu toe geen last meer van gehad!(is 3 jaar geleden!)
                grts; M

Comment

Working...
                X