Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reizen door de US

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reizen door de US

als iemand tips heeft over zelf reizen ( huurauto ) door de VS dan hoor ik dat graag. Ik plan een trip van Illinois (Chicago ) naar de deep South ( New Orleans ), om dan over Alabama, Carolina en Virginia naar Washington te gaan.

Klemtoon ligt op low cost, en vooral roots.
    Ik wil naar de cradle van de muziek ( Chicago, Memphis, delta ) en de plaatsen die belangrijk waren in de afro-amerikaanse ontvoogdingsstrijd.

een optie is dat ik de huurauto in New Orleans achterlaat en met een binnenlandse vlucht naar Washington/Baltimore vlieg, waar ik nog enkele dagen wil blijven.

Geplande periode : voorjaar 2008.

thx
    Last edited by embee; 24 augustus 2007, 14:25.
    embee ::: nikon stuff

Re: reizen door de US

Ik geloof dat ik geen echt advies heb over uwen trip zelf, maar ik zou u wel aanraden om op de luchthaven zoveel mogelijk ontspannen over te komen en te lachen waar mogelijk. De VS zet sinds kort gedragsdeskundigen in om op luchthavens de nerveuze mensen er tussenuit te kunnen pikken. Of mensen die "hints" vertonen van het maskeren van hun echte emoties e.d.

Canon 350D
    Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Voor een auto hebben via deze site goedkoop een SUV kunnen huren, iets van een 580 euro voor drie weken... tof masjien

FUJI XT2

Comment

Wij vertrekken in Oktober voor de tweede keer naar de VS. Verleden jaar deden we de oostkust. Dit jaar starten we in Las Vegas. Als je de grote steden doet zal een abo op de Amtraq trein interessant zijn. Dit deden we verleden jaar ook. De Amtraq is niet te vergelijken met een trein zoals wij ze kennen, meer bepaald betreffende stiptheid. Dit is omdat Amtraq de sporen huurt van andere maatschappijen, die zichzelf het voorrecht van de sporen toekennen. Zo stonden we verleden jaar tussen Philadelphia en Montreal twee uur te wachten tot er een goederentrein voorbijgetrokken was (er was immers maar één spoor). Maar het heeft zijn charme en je beleeft nog eens wat Daarenboven zijn deze treinstellen ruim voorzien en niet overboekt (ik zou ze eerder vergelijken met eerste klasse hutten in Belgie)! Nog even vermelden dat Amtraq voor buitenlandse toeristen pakken goedkoper is dan voor de amerikanen zelf!!!

Dit jaar nemen we ook een huurauto (Amtraq onmogelijk voor de route die we nu gaan nemen). Deze bestellen we tevens op voorhand in Belgie (simpelweg bij een reisbureau) omdat we dit keer ook de National Parks doorkruisen. Ook weer goedkoper om alles op voorhand te regelen. Maar duurder dan de Amtraq.

Eventueel kan ook de Greyhound bus een optie zijn. Maar die hebben we zelf nog nooit genomen.

In de grote steden raad ik je ook aan om op voorhand een hotel te boeken, bij voorkeur net iets buiten de stadscentra. Kwestie van de prijs wat te drukken. Logies in major cities zijn heel duur... En er is altijd wel een goede subway verbinding naar het centrum.

In de States zijn ze altijd wel heel vriendelijk om toeristen een handje te helpen. Dus als je iets niet weet, gewoon vragen...

Ciao,

- Peter -

Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
        als iemand tips heeft over zelf reizen ( huurauto ) door de VS dan hoor ik dat graag. Ik plan een trip van Illinois (Chicago ) naar de deep South ( New Orleans ), om dan over Alabama, Carolina en Virginia naar Washington te gaan.

Klemtoon ligt op low cost, en vooral roots.
        Ik wil naar de cradle van de muziek ( Chicago, Memphis, delta ) en de plaatsen die belangrijk waren in de afro-amerikaanse ontvoogdingsstrijd.

een optie is dat ik de huurauto in New Orleans achterlaat en met een binnenlandse vlucht naar Washington/Baltimore vlieg, waar ik nog enkele dagen wil blijven.

Geplande periode : voorjaar 2008.

thx
        Nikon D90

Comment

Als je 3 of meer national parks gaat doen : koop een Eagle pass . Die kosten $50 en zijn 1 jaar geldig . Je mag er alle parks mee in .

Alls je met een huurauto in Las Vegas vertrekt en je bent van zin om door death valley ofzo te rijden , vraag dan een auto waar je water in de radiator mag doen (in veel auto's moet je tegenwoordig van die gel kappen)

Qua slapen : als je met de auto gaat , verblijf dan in motels . rond elke stad en in de rand van de stad zijn er vrij veel . Je kan je auto er laten staan en dan zo de stad intrekken .

Op snelwegen mag je zowel links als rechts voorbij steken . Let daar een beetje op

Op kruispunten zonder lichten heb je veelal het 4-way stop systeem . Respecteer dat , het werkt echt .

Op kruispunten met lichten mag je in de meeste gevallen altijd rechtsaf draaien (dus ook bij rood ) .
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Je kunt ook eventueel overnachten in KOA's (Kampgrounds Of America).
            Hier kun je gemakkelijk en goedkoop blokhutjes huren en ze liggen meestal nog dicht bij de nationale parken.

Ik betwijfel wel of je zomaar met elke verhuurmaatschappij ergens in een stad een auto kunt huren en die dan bijvoorbeeld 4000km verder kunt afzetten. Als je toch één vindt die dit doet zal het toch wel geld kosten.

Als je verschillende staten bezoekt let er dan goed op dat verkeersregels overal kunnen verschillen: soms mag je inderdaad rechts afdraaien bij stoplichten en soms ook niet, soms mag je maar 90km rijden en soms sneller. Let wel goed op want ze (de politie) staat overal. In Californie doen ze zelfs controle met vliegtuigjes

Veel plezier in ieder geval
            Bij mij is het al lang geleden maar het was er wel super.

Mvg

Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Er is al veel geschreven, en allemaal juist ;-)
              Ik heb net via internet bij Hertz een midsize besteld, aangekomen in San Fransisco, een upgrade (magisch woord in de VS) gevraagd naar een Mustang, en voor +-400€ 11 dagen en 2800 miles gedaan door California, Nevada, Utah en Arizona.
              En weer vertrokken vanuit Los Angeles. geen meerprijs voor drop-of op andere plek.
              Neem zeker een full dage waiver, zodat je niet moet letten op de kleine krasjes of zelfs grote.
              Veel plezier.

Comment

Al bedankt iedereen.

Veel nationale parken zitten er niet echt in het traject dat ik wil doen.
                Maar ik wil wel redelijk flexibel blijven en "blijven hangen" waar het me aanstaat.
                Voor mij wordt het grotendeels een muziekreis, back to the roots, en meeste van mijn te bezoeken plaatsen zullen dan ook gerelateerd zijn met de blues en de jazz.
                En nee, Elvis ga ik niet bekijken in Memphis.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Mississippi delta ?

Een van mijn opties is om in Tennessee de Natchez Trace Parkway te volgen, die helemaal tot in Jackson, MS loopt, 700km lang ... ( om toch een beetje natuur mee te pikken onderweg )

Comment

going south?

<gulp>

keep a bible in the car
                  don't wear pink
                  don't mention 'the war'
                  avoid discussions about politics

You should be jussssst fine then.

Enjoy the music too.

Comment

Buy a shotgun.

Comment

Lijkt me een flinke trip... neem er vooral voldoende tijd voor, voor je het weet zit je de hele vakantie in de auto en vergeet je van het land te genieten (yep, ervaringsdeskundige... op een ander traject, maar wel in hetzelfde land ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht

Op kruispunten zonder lichten heb je veelal het 4-way stop systeem . Respecteer dat , het werkt echt .

Op kruispunten met lichten mag je in de meeste gevallen altijd rechtsaf draaien (dus ook bij rood ) .
                        Het werkt zo:
                        Diegene die eerst aan de lijn/kruispunt stopt mag eerst terug vertrekken. Doe niet zoals ik vorig jaar: Ik stop achter een ander voertuig. Vooraleer die voor mij verder rijdt komt er iemand van rechts die stopt. Rijdt die voor mij door, en dan vertrekken die van rechts en ik tesamen (ik dacht dat ik eerst was, maar als je achter een andere staat telt dat dus niet ). Enfin omdat iedereen uit stilstand vertrekt levert dat je enkele boze blikken op maar daar blijft het dan ook bij

Let ook op aan de lichten: De lichten staan achter het kruispunt, wat maakt dat je de neiging hebt om te ver te stoppen (en dus eigenlijk door het rood het kruispunt op te rijden). Dit doet echt heel raar aan in't begin!

Ik heb twee maal een Alamo Gold Underage formule genomen (omdat ik jonger was dan 25). Dit was wel enkel te boeken via reisagenten hier (de formule stond zelfs niet op de site van Alamo geafficheerd). In de Alamo Gold formule heb je zowat alle verzekeringen en mag je de wagen zonder benzine terug binnen brengen.

Let een beetje op wat andere maatschappijen van verzekeringen bieden, en of dit voor jou belangrijk is. Ik heb vorig jaar zo'n 600$ betaald voor 17 dagen medium size (Onderstel Opel Vectra). Dit was wel voor Underaged Drivers, andere formules kunnen je tot 20$ / dag aanrekenen...
                        ---
                        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Er is al veel geschreven, en allemaal juist ;-)
                          Ik heb net via internet bij Hertz een midsize besteld, aangekomen in San Fransisco, een upgrade (magisch woord in de VS) gevraagd naar een Mustang, en voor +-400€ 11 dagen en 2800 miles gedaan door California, Nevada, Utah en Arizona.
                          En weer vertrokken vanuit Los Angeles. geen meerprijs voor drop-of op andere plek.
                          Neem zeker een full dage waiver, zodat je niet moet letten op de kleine krasjes of zelfs grote.
                          Veel plezier.
                          Drop-Off kosten zijn er gewoonlijk niet in California/Nevada. Elders moet je rekening houden met een prijs / mile. Ik heb ooit eens gekeken naar een trip van Seattle naar Denver, maar gezien de extra kost van 400$ heb ik het toen maar zo gelaten
                          ---
                          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

het route schema is al wat veranderd :-)

Vertrekpunt zal Atlanta worden om dan north east te gaan naar de Smoky Mountains National Park.
                            Dan terug westwaarts naar Nashville en Memphis, en zo de Delta in. Deep South tot in New Orleans. Voor deze regio wil ik het meeste tijd uittrekken : de kleine dorpjes bezoeken en blijven "hangen" waar de muziek goed is. Voor deze regio ( Delta ) heb ik genoeg lokale contacten van mensen die me verder kunnen helpen ivm lokale events etc en where to stay.
                            New Orleans is een vanzelfsprekendheid, alhoewel ik daar niet écht de roots van het "homeland of the blues" ga tegenkomen, ook in Memphis niet, vrees ik. Véél te toeristisch geworden.. en wat je ziet of hoort zijn maar flauwe afkooksels van wat het ooit allemaal geweest is.
                            Na New Orleans langs Selma en Montgomery ,waar ik de sporen van de Civil Rights Movement wil gaan zoeken, terug naar Atlanta.

Comment

Working...
                            X