Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VMware Player

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• VMware Player

VMware Player heb ik geïnstalleerd maar ik weet niet hoe ik die moet gebruiken.

Ik heb dus een LiveCD van Ubuntu en Ubuntu zou ik willen draaien via die player.

Het zou ook moeten gaan met een zip-bestand van Ubuntu....

Ik weet dus niet hoe ik er aan moet beginnen....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: VMware Player

zo gaat het niet lukken hoor. Je moet een soort image hebben van een geinstalleerd OS. Op de site van vmware kan je er een hele hoop vinden onder virtual appliances
    Onder de categorie operating systems vind je er een hele hoop. Hier kan je bijvoorbeeld de image voor ubuntu 6.10 vinden.

Je hebt dan een grote file (image) die je opent in je vmware player. Daarna start het OS op binnen de vmware player in windows. Veel plezier ermee.
    Jeroen || OM-D EM-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jedec Bekijk bericht
      zo gaat het niet lukken hoor. Je moet een soort image hebben van een geinstalleerd OS. Op de site van vmware kan je er een hele hoop vinden onder virtual appliances
      Onder de categorie operating systems vind je er een hele hoop. Hier kan je bijvoorbeeld de image voor ubuntu 6.10 vinden.

Je hebt dan een grote file (image) die je opent in je vmware player. Daarna start het OS op binnen de vmware player in windows. Veel plezier ermee.
      Het moet ook gaan zonder die appliances.
      Heb dat ooit gedaan met een zipfile van Ubuntu
      Weet niet meer hoe.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Zelf een virtueel OS maken met VMWare, dat kan niet met Player. Zoals de naam al zegt, dient deze gratis versie van VMWare enkel om virtuele pc's te draaien

quote van vmware.com
        Run virtual machines on your Windows or Linux PC with VMware Player 2.0. This free desktop virtualization software application makes it easy to operate any virtual machine created by VMware Workstation, VMware Server or VMware ESX Server, as well as Microsoft virtual machines and Symantec LiveState Recovery disks.
        Dus, ik denk dat je, zoals Jedec al zei, een VMWare file moet zoeken voor Ubuntu die dan de connectie maakt met je live cd

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dippie Bekijk bericht
          Zelf een virtueel OS maken met VMWare, dat kan niet met Player. Zoals de naam al zegt, dient deze gratis versie van VMWare enkel om virtuele pc's te draaien

quote van vmware.com

Dus, ik denk dat je, zoals Jedec al zei, een VMWare file moet zoeken voor Ubuntu die dan de connectie maakt met je live cd

Peter
          ok Peter!
          Iedereen bedankt verder.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Working...
          X