Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos netwerk oprichten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draadloos netwerk oprichten

Hallo,

ik ben van plan om mijn labtop ook op het internet aan te sluiten.
    Ervaring met het opzetten van netwerken heb ik niet.
    De bedoeling is mijn labtop (voorzien van WIFI) draadloos te laten verbinden.
    Mijn PC zou ik liever niet draadloos aansluiten.
    Beschik over telenet met een abonnement waar 2 pc mogen aangesloten worden.

Nu enkel vraagjes:
    - is dit het goede toestel om deze verbindigen mogelijk te maken. Of is het enkel maar voor één verbinden.

- is de draadloze verbinding nog mogenlijk als je labtop één verdieping lager gebruikt.

Re: Draadloos netwerk oprichten

Die router zal voldoen, er zijn 4 vaste aansluitingen op (met netwerkkabel dus) en draadloos kan hij er ook verschillende aansturen.
    Of er één verdieping lager nog voldoende kan ontvangen worden hangt grotendeels van de constructie van het huis af.
    Als je alles isntalleert begin je met de kabelmodem van de stroom af te halen, een half uur later heb je meestal een werkende configuratie.

Comment

En vergeet vooral niet je netwerk te beveiligen, wat de meeste niet doen.
      Moet maar eens in een grote gemeente of stad rond rijden met laptop met WiFi.
      Gegarandeerd dat je wel in elke straat op een netwerkje of twee zo surft en zelfs toegang hebt tot fhet netwerk zelf
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

Comment

Dat beveiligen is een keuze die je zelf moet maken. Als je in een stad zit, en je buurman kan constant bij jou meesurfen, dan heeft dit nut. Maar op de boerenbuiten, zou ik er me toch al veel minder zorgen over maken. Hou er rekening mee, hoe meer beveiliging je op je draadloos steekt, hoe trager het gaat, en hoe minder ver je van je accespoint geraakt.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

En als er een miljoen spams van je connectie vertrekken ben je dan zeker dat je buurman het niet gedaan heeft? Neen, beveiligen moet dus altijd, dat je de sleutel aan je buurman geeft is jouw keuze natuurlijk.

Comment

De draadloze router is goed.

Maar, altijd beveiligen!
            Of je nu in het Stad woont of op de boerenbuiten maakt niets uit.

Als ik op iemand zijn draadloos netwerk zit en hij controleerd zijn mail heb ik zijn login en paswoord van telenet in principe.
            Dus dan zou ik mails kunne lezen, veel downloaden, spam versturen....

k'heb zelf geen laptop dus ik doe dat soort dingen niet, maar ik heb het wel eens bij mijn eigen geprobeerd om de beveiligingen te testen.

Ik heb hier bij ons thuis de volgende beviligingen op het draadloze netwerk.

Layer 1 : WPA-Enterprice
            Layer 2 : MAC ID (enkel de MAC adressen toevoegen van computers die op het netwerk mogen)
            Layer 3 : De broadcasting uitzetten.

De broadcasting uitzetten kan ook al veel doen, dan vind men het netwerk niet meer. Maar als enkele beveiliging is enkel WPA goed. De andere zijn maar dingen die het moeilijker maken, maar geen echte beveiligingen.

Ik weet het t'is meestal wat prutsen voor mensen die dat voor de eerste keer doen, was bij mij ook. En nu soms nog. Maar beveiligen is echt wel een must.
            Last edited by Fred.; 19 augustus 2007, 15:45. Reden: typo
            Canon EOS 5D met 3KG glas
            https://reisforum.net

Comment

Met D-link heb ik slechte ervaringen. Het spel viel steeds maar uit en een volledige reboot was nodig. Heb het dan omgewisseld voor een Airport extreme van Apple (dit werkt overigens ook prima met Windows als je daarmee werkt).
              Gebruik nu sedert zo'n 2 jaar die Airport zonder problemen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Onlangs ben ik ook draadloos aan de slag gegaan met een router van Linksys WRT300N.
                Je kan bovenop de normale beveiliging ook uw router zo programeren dat hij enkel toegang heeft aan bepaalde MAC edressen.
                Eenvoudige en goede extra beveiliging.

Het beveiligen en andere instelling van een draadloze router moet wel met een kabeltje gebeuren meestal op poort 1.
                c:\ipconfig/all zo kan je uw MAC adres op een eenvoudige manier opzoeken.

Groeten
                Spogy
                Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Ik heb al een aantal routers onder handen gehad, en ik ben eigenlijk wel tevreden van de Philips Router die Belgacom bij z'n digitale TV levert... Dat is een van de stabielste routers die ik al heb gehad.

Recent heb ik hier een D-Link DIR-655 gezet, op papier ziet het er een heel potent beestje uit, de prijs zit in een relatief hoge schaal, dus hopen maar. Ik heb ook mijn twijfels bij D-Link, maar voor de DIR-655 heb ik toch een uitzondering gemaakt.

Als je je InternetConnectie niet te zwaar belast en je kan ermee leven dat je je router 1/week moet herstarten, zoek dan een beetje in het goedkopere prijsgamma. Maak je gebruik van Peer2Peer (Bittorrent, P2P TV, Skype), dan je misschien toch beter eens uitkijken naar een zwaarder geval...

Stabiliteitsproblemen vind je blijkbaar bij alle merken, tenzij misschien bij 3com?
                  ---
                  Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                  http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Working...
                  X