Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 akoestische covers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 akoestische covers

Sinds kort speel ik gitaar in de groep Pink Noize. We spelen akoestische covers van bekende en minder bekende nummers.

We zijn nog niet geweldig lang bezig en er is zeker nog ruimte voor verbetering, maar omdat we nu eindelijk redelijk fatsoenlijke opnames hebben kunnen maken, wilde ik toch eens een paar nummers laten horen. (Rechtsklikken, 'Opslaan als')
    • Hey ya, origineel van Outkast, maar gebaseerd op de cover van Mat Weddle.
    • In the sun, het is al door zoveel mensen gecovered blijkbaar dat ik geen idee heb van wie het origineel is. Wij hebben ons gebaseerd op de versie van Coldplay met Michael Stipe.
    • Otherside, origineel van Red Hot Chili Peppers.

Wat denken jullie?

Re: 3 akoestische covers

In the sun --> origineel is van Joseph Arthur

De cover van hey ya vind ik heel verrassend. Alleen in the sun kan me niet zo boeien omdat het het aangrijpende aspect van het origineel mist. En RHCP zonder een duidelijk weerklinkende baslijn klinkt voor mij vrij ongewoon omdat de baslijn het hele nummer draagt. Maar het is nog te doen.
    Spijtig dus dat het enkel akoestisch is. Voor 1 nummer is dat okay tijdens een optreden als iets anders, maar een hele akoestische reeks is niet zo mijn ding. Maar nog veel succes!
    http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Re: 3 akoestische covers

Hier mijn bevinding van jullie 3 covers .
      hey ya is de beste van de 3 omdat je meer gevoel in je stem legt .De tonatie is hier ook beter dan op de andere 2 songs.(maar naar mijn mening nog niet voldoende).
      De nummers In the sun en Otherside klinken wat te koeltjes en de stem eentonig, daar gaat de gitaar de hoofdrol spelen ,maar met publiek kan dat natuurlijk anders omdat je meegroeit met het publiek .
      Graag had ik Luca van jullie gehoord.
      Een paar aanraders die bij mij opkomen in jullie genre :See See The Sun,
      Anne, Anybody’s Child van Kayak die akoestisch staan op de cd Chance for a live time uit 2001 (http://www.kayakonline.nl )
      Doch een prima initiatief en met veel oefenen kan het wel wat worden.
      Veel succes.

Comment

Working...
      X