Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebruikers ervaringen : Proximus Mobile Internet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gebruikers ervaringen : Proximus Mobile Internet

Hallo,

Is er iemand welke mobile internet gebruikt?
    Ben namelijk aan het twijfelen om dit aan te schaffen.

Zou het abonnement mobile intenret no limit nemen waardoor ik 2 GB download zou hebben per maand.
    Is enkel nodig om eens te gebruiken op locatie bvb aan zee.
    Dus met die 2 GB kom ik zeker toe ...

Echter heb ik nog twijfels of het weldegelijk werkt.
    Woon regio brussel dus dat kan geen probleem zijn.

Mijn vragen :

- werkt het relatief snel in 3G gebied (ik weet dat het geen supersnelheid heeft)? zou gebruikt worden voor surfen mail en msn. ook binnen degelijke ontvangst?
    - is er iets zoals telemeter waardoor je bvb in de maand kan zien hoeveel je al gebruikt hebt?

alvast bedankt
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Re: gebruikers ervaringen : Proximus Mobile Internet

'k gebruik het voor het werk. In oost-vlaanderen antwerpen brussel geen enkel probleem om hsdpa verbinding te maken. Gprs is te traag hsdpa, werkt vlot... 'k heb wel belgium digital er nog niet mee bezocht (mijn werkgever zou dat niet apprecieren denk ik ), maar de sites die ik voor het werk bezoek, die werken vlot.

Streek van de kempen, limburg buiten de grote steden, mag je het vergeten. En voor de een vakantiehuisje in de ardennen zou ik het momenteel ook nog niet nemen, maar kust is geen probleem. Voor de kust heb ik wel de indruk dat er voldoende telenet/belgacom hotspots zijn, zal wel een pak goedkoper uitkomen, dan 3g/hsdpa verbinding

Verbruik meet ik niet, om dat ik toch de kosten niet moet betalen
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      'k gebruik het voor het werk. In oost-vlaanderen antwerpen brussel geen enkel probleem om hsdpa verbinding te maken. Gprs is te traag hsdpa, werkt vlot... 'k heb wel belgium digital er nog niet mee bezocht (mijn werkgever zou dat niet apprecieren denk ik ), maar de sites die ik voor het werk bezoek, die werken vlot.

Streek van de kempen, limburg buiten de grote steden, mag je het vergeten. En voor de een vakantiehuisje in de ardennen zou ik het momenteel ook nog niet nemen, maar kust is geen probleem. Voor de kust heb ik wel de indruk dat er voldoende telenet/belgacom hotspots zijn, zal wel een pak goedkoper uitkomen, dan 3g/hsdpa verbinding

Verbruik meet ik niet, om dat ik toch de kosten niet moet betalen
      Als verkoper en verdeler van Vodafone mobile solutions, kan ik je zeggen dat dit in de kempen en limburg GEEN ENKEL probleem is... ik zit regelmatig op de baan met een Option VMCC en een Option USB modem en heb overal, en relatief snelle verbinding...

Over verbruik kan ik je niet veel kwijt, zijn demo kaarten van Proximus/vodafone...
      *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
      visit : http://www.emmab.be/

Comment

UMTS is goed te noemen qua snelheid. HSPDA is ook nog ok. Gewone GPRS is te traag.
        Mijn ervaring is dat aan de kust en in de rand rond de grootsteden (Gent, Antwerpen, Brussel) UMTS goed werkt.
        Ook de no limit, nog niet over die limiet geweest, 2GB is voor surfen en mail ruim voldoende hoor.
        Van een teller heb ik geen weet.

gr,
        Kristof

Comment

Sorry maar ik heb regelmatig problemen, 3 weken geleden zat ik nog in Bilzen, gprs ontvangst en niet meer Vorige week in de buurt van zonhoven alleen gprs ontvangt... En niet in een gebouw vol beton (daar is het zowieso een probleem, zelf in brussel stad), maar in open lucht.

Ik heb in mijn portable een option pcmcia kaart steken (qualcomm 3g cdm staat er op de achterkant) van vodaphone. Werkt trouwens ook perfect onder linux (waarvoor mijn dank)
          To make your dreams come true, wake up

Comment

zou enkel voor brussel/vlaams brabant zijn.. en aan de kust.. dus qua dekking hoop ik in 90% van de gevallen geen probleem te hebben !
            nu is het enkel nog te weten komen of er een teller bestaat of niet...
            alvast bedantk !
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Ik heb hier ook zo 'n kaart. nog niet echt problemen mee gehad (maar ik gebruik het ook in een zone met goeie dekking).

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
              nu is het enkel nog te weten komen of er een teller bestaat of niet...
              Er wordt een Vodafone Mobile Connect geïnstalleerd waar je statistieken kan bijhouden. Om je maandelijks verbruik te kennen, moet je ook elke maand handmatig resetten op Apple—anders blijft die gewoon alles bijtellen. Ik heb de indruk dat de applicatie voor PC beter uitgerust is dan onder OSX, misschien dat daar meer opties voor beschikbaar zijn.
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

ik gebruik het nu zo'n viertal maanden, het gebruik op zich is niet heel slecht, wist dat ik hier in het noorden van limburg een povere snelheid had, dus daar moet ik niet over klagen, al springt de verbinding na een uur telkens af, wat wel een ander iets is, is de zeer vreemde facturatie, had tot vorige week evening en weekend en moest telkens bijna €30 bijbetalen, terwijl ik honderd procent zeker weet dat ik overdag niet online ga, heb dan na veel vijven en zessen toch een gedetailleerde factuur gekregen en daarop krijg ik te zien dat dat ding verschillende keren per maand connectie maakt op 07u00m00sec of 00u00m00sec en dit telkens voor 35, 45 of 55 minuten, terwijl mijn pc op dat moment uit staat en ook zonder stroom ( stopcontact ) weinig soelaas en veel ongeloof echter bij proximus, en alles moet proper betaald worden, dit geeft echter wel te denken, ben dan maar om verdere problemen en eventuele mega-facturen te vermijden overgegaan op het tarief all-in en vreemd genoeg spring mijn modem na een uur ook niet meer af ??? dus is de verbinding bij all-in "stabieler" dan bij evening en weekend ? dat wil nog meer zeggen over hoe proximus over zijn klanten denkt...als er problemen zijn lachen ze het gewoonweg vrolijk weg door te zeggen dat de pc 's nachts misschien wel connectie maakt op zijn interne batterij zonder dat ik het weet, jaja en toen kwamen er olifanten van achter het behang zeker...maar soit, jammer dat ik op dit moment geen alternatief heb

vriendelijke groeten, dimidub
                ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

nog even laten weten hoe het afgelopen is :

kogel is door de kerk en heb mij no limit aangeschaft !
                  werkt waarvoor ik het nodig heb (af en toe surfen en vpn verbinding) perfect.
                  is wel een aanrader als je regelmatig internet nodig hebt..
                  en je veel op de baan bent met laptop !
                  enige nadeel: vrij duur

Comment

Working...
                  X