Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe wagen . . .

Mijn beslissing staat voor 90% vast, het wordt waarschijnlijk een Hyundai Tuscon Arizona, enige andere mogelijkheid die ik ook nog in gedachten had was de Ssangyong Kyron.

Zijn er hier mensen die soms ervaring hebben met één van deze 2 modellen. Natuurlijk heb ik op internet ook al veel gevonden maar extra informatie uit eerste hand is natuurlijk ook meegenomen

Alvast bedankt voor eventuele reacties....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Nieuwe wagen . . .

Hallo Franciskine,

Elke week rij ik met zo'n Tucson (2WD) naar één op andere paardenwedstrijd ergens in België. Met paardenvan erachter. 'k Heb er ook nog nooit naakt mee gereden , zonder van en zonder paard(en) erin dus.
    Wel één keer met een lege van (zonder paard(en). En dat was hoogst oncomfortabel met al die snokken en stoten die je in je rug voelt.
    'k Vraag me dan ook af hoe dat zou zijn met een (heel) lichte caravan. Met een zware aanhangwagen zal er alleszins geen probleem zijn.

De wagen kan dat gemakkelijk aan. Ook redelijk stil vanbinnen, de radio moet dus niet luider aan +100km/u op de autostrade.
    De manuele airco is een beetje zwak. Dat kan ook liggen aan het onderhoud omdat de hoeveelheid koelgas belangrijk is. Na 150.000 km is dat nog niet nagekeken.
    Da antenne, ingebouwd in het derde zijruitje, achteraan links, laat soms te wensen over.
    Soepele vering. comfortabel.
    Goede en goed regelbare zithouding. ('k Verstel die gewoonlijk als ik op autstrade en/of op kleine boerenweggetjes rijdt)
    De remmen grijpen goed aan.
    Comfortabele zit.
    De eerste versnelling is een beetje lang als je een van (met paarden) meesleurt. Vertrekken op een helling, met van, is dus wel linkervoet werk om de koppeling zijn werk te laten doen. (Bij de 4x4 kan dat anders liggen... maar dat weet ik niet zeker)
    Verbruik? Geen idee. Een kaboutertje zorgt ervoor dat die wagen altijd volgetankt klaar staat voordat ik ermee rij.

Groetjes
    Skitch
    Last edited by Skitch; 12 augustus 2007, 20:03.
    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Bedankt Skitch, de versie waar jij het over hebt, dewelke is dat juist, die van 2006? Of nog eerder want naar het schijnt had de eerste reeks wel wat problemen.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Dat is het oermoedel waarover ik het heb. Dus voor 2006.
        Echte jaartal moet ik eens nakijken. Maar dat zal maar pas volgende WE kunnen....

Groetjes
        Skitch
        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."

Comment

Skitch, het is dus niet de Tuscon geworden maar wel de Hyundai Santa Fé . . . besteld op 20 aug en vandaag 1 september geleverd . . .

Comment

Ik heb geen reet verstand van auto's. Maar bij deze veel rij plezier...
            Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Proficiat Franciskine,
              Veel rijplezier, vele veilige kilometers gewenst.

Aan dames vraag je nooit hun leeftijd. Dat is onbeleefd.
              Zo schijnt het ook te zijn dat je aan eigenaars van een Santa Fé niet mag vragen of het een 2WD of een 4WD is.

Daarom vraag ik het niet.
              maar 'k zou het toch graag weten

Groetjes
              Skitch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Skitch, het is dus niet de Tuscon geworden maar wel de Hyundai Santa Fé . . . besteld op 20 aug en vandaag 1 september geleverd . . .
                proficiat, dat vind ik 'n hele mooie SUV....(hopelijk heb je voor 4WD gekozen)

Comment

wel een grotere ecologische voetafdruk nu
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Wie doet mee: hoe lang houdt hij zijn Santa Fé ?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                      Wie doet mee: hoe lang houdt hij zijn Santa Fé ?
                      ts ts ts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                        ts ts ts
                        Eric . . . niet erg . . . op BD leer je wel een olifantenvel krijgen . . .

Comment

Working...
                        X