Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD Cam MPEG kwailiteit tot.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HD Cam MPEG kwailiteit tot.....

Hallo,

Ik heb sinds kort een HD cam van JVC aangekocht.
    Ik probeer ze te bewerken met het programma wat erbij zit...dat lukt ook al zijn er sommige beperkingen. Maar als ik dan klik om die bewerking "op te slaan", dan kan je kiezen tussen Mpeg, Mpeg2, AVI en Divx.
    Kies ik Divx, dan wordt het nog een AVIbestand, want je kan kiezen uit de kwaliteitsprofiel en dat zijn allemaal avimogelijkheden. Dit werkt we het snelst kwa bewerking/omzetting. Kies ik MPEG1 of 2 dan kan ik kiezen PAL of NTSC, maar dat blijft duren en soms denk ik dan uiteindelijk na een kwartier of 20min dat die blijft hangen of het niet kan omzetten, want dan heeft die nog steeds niet bewerkt ook al zie ik de "verstreken" tijd wel verder tellen.
    Ik heb CyberLink software erbij gekregen....

Iemand die hier wat raad mee weet??? Of weet wat ik het beste kan nemen.
    Ik wil namelijk de filmpjes op DVD zetten en dus erg goed van kwaliteit, maar wil deze eventueel ook (ook al heb ik dan 2x werk) zo klein mogelijk hebben maar toch goed van kwaliteit om op het net te plaatsen.

Khoop dat jullie een beetje aan m'n uitleg uitkunnen, want zo via pc is toch heel anders dan IRL.

Bedankt alvast
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Re: HD Cam MPEG kwailiteit tot.....

Als je op dvd wilt zetten ben je best met Mpeg2 in pal.

ik heb die software / hardware zelf niet maar ik zou verwachten dat mpeg2 omzetten niet echt veel langer zou duren dan divx.

Als je naar divx omzet en je wil het later op dvd zetten dan moet het terug omgezet worden naar mpeg2 dat zijn dus 2 omzettingen met het nodige kwaliteitsverlies.
    President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

HD materiaal vergt zeer veel van je computer. Normaal om wat vlot te werken heb je een speciale kaart nodig (Matrox, Canopus enz.). Anders zullen alle bewerkingen lang duren en kan je moeilijk realtime werken.
      Het is niet duidelijk dat je HD of standaard hebt opgenomen. Waarom HD als je nadien downconverteert?
      Ga zeker hier eens kijken:
      http://www.stich.be

Comment

Ik wil de korte filmpjes bewerken, het zijn MOV bestandjes. Ik wil er kortfilmpjes mee maken en deze dan op dvd zetten!!! Die mogen dus groter zijn zodat ze beter zijn kwa kwaliteit. De andere moeten echt klein zijn, maar nog goed van kwaliteit, om ze op het net te zetten (vrienden en familie). Iemand enig idee?

Groetjes en bedankt
        Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

Om een film van één uur te renderen in avi kwaliteit heb ik één nacht nodig, hoe lang juist weet ik niet want ik ga slapen als ik hem een film laat renderen ...

Het beste is om er niet achter te zitten wachten ...
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Neenee, het zijn ma gewone kleine bewerkingen. Dus van max 2min30 (of 3min). Dus ong zolang als een liedje duurt ong. Groetjes

Comment

Working...
            X