Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onmin!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: onmin!!!

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
    een vraagje: spreken jij & Corien al terug met elkaar
    ja hoor, ik heb er dit allemaal niet laten lezen en gezegd dat ik gelijk had.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ja hoor, ik heb er dit allemaal niet laten lezen en gezegd dat ik gelijk had.
      grt,bouk.
      That's the way to do it
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
        Betreffende die bananen: bananen starten ook als knopen/bloemen en wat wij aanzien als "de onderkant" (dus niet de kant met het steeltje, waar die aan de boom vasthangt), die onderkant is de bloem. De banaan trekt dus eigenlijk krom omdat die onderkant zich wil oriënteren naar de zon.
        Weer iets bijgeleerd vandaag.
        Nu weet ik weer wat antwoorden als iemand vraagt: "waarom zijn de bananen krom?".

Bij deze laat ik jullie allen even geworden dat ik momenteel Fair.Nando biobananen aan het smullen ben:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Bij deze laat ik jullie allen even geworden dat ik momenteel Fair.Nando biobananen aan het smullen ben:

Oud topic uit de vergeten doos ...
          Trouwens, ik zie hier helemaal geen geldig bewijs dat je momenteel Fair.Nando biobananen aan het smullen bent.
          Het enige wat ik zie is voorwerp dat alludeert naar kabouterkes met een gele muts en een misvormde neus of een neus met reclame op.
          Wat jij smult, nu smult, smulde, daar hebben we het raden naar.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pagigoli Bekijk bericht
            En: je mag die niet zomaar om de zoveel tijd draaien..... Planten zijn ook levende wezens, en dat doet ze pijn als je ze regelmatig verdraait. Zegt men.
            Hoe zit dat trouwens met bonsai's, die men met koperdraad in een bepaalde vorm houdt om zo verder te laten groeien?

Comment

Hoe zit dat trouwens met bonsai's, die men met koperdraad in een bepaalde vorm houdt om zo verder te laten groeien?
              Dat is zonde voor die koperdraad en de planten.
              Planten hebben geen hersens, dus ook geen pijn.
              PS: Ik heb soms pijn, dus ook hersens. :-)
              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
              Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Dat is zonde voor die koperdraad en de planten.
                Planten hebben geen hersens, dus ook geen pijn.
                PS: Ik heb soms pijn, dus ook hersens. :-)
                Dirk, verklaar even het volgende ...
                Kruidje-roer-me-niet. Indien je die aanraakt, worden de bladeren tegen de stengel gevouwen ...
                Venus-vliegenval. Er staan drie haartjes op het blad. Pas wanneer ze alle drie worden aangeraakt, klapt de val dicht ...
                Acacia. Wanneer giraffen die aanvreten in de savanne, vormen die planten een afweermiddel (lees bitter en slecht smaken) tegen het aanvreten ..

Ik wil hier wel niet gezegd hebben dat die planten hersenen hebben, maar het zijn levende wezens die blijkbaar ook aanpassingsvermogen hebben ... Prikkels kunnen waarnemen en interpreteren
                Dat je pijn hebt ... Weet dat de hersenen op zich pijnloos zijn. Raar.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Topic bijna 9 jaar oud maar soit ...

Ik dacht dat er een soort electro"cardio"gram kan genomen worden waarbij de platenstress kan gemeten worden ... zichtbaar als men bvb een aansteker onder een plantendeel houdt ...

De truk van de acacias is voldoende bekend daarom volgen de giraffen de windrichting om te beletten dat de bomen hun komst "aanvoelen" cq "ruiken" en dan de signalen doorgeven naar hun soortgenoten om de boel te "verzuren" ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Dirk, verklaar even het volgende ...
                    Kruidje-roer-me-niet. Indien je die aanraakt, worden de bladeren tegen de stengel gevouwen ...
                    Venus-vliegenval. Er staan drie haartjes op het blad. Pas wanneer ze alle drie worden aangeraakt, klapt de val dicht ...
                    Acacia. Wanneer giraffen die aanvreten in de savanne, vormen die planten een afweermiddel (lees bitter en slecht smaken) tegen het aanvreten ..

Ik wil hier wel niet gezegd hebben dat die planten hersenen hebben, maar het zijn levende wezens die blijkbaar ook aanpassingsvermogen hebben ... Prikkels kunnen waarnemen en interpreteren
                    Dat je pijn hebt ... Weet dat de hersenen op zich pijnloos zijn. Raar.
                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

Ik dacht dat er een soort electro"cardio"gram kan genomen worden waarbij de platenstress kan gemeten worden ... zichtbaar als men bvb een aansteker onder een plantendeel houdt ...

De truk van de acacias is voldoende bekend daarom volgen de giraffen de windrichting om te beletten dat de bomen hun komst "aanvoelen" cq "ruiken" en dan de signalen doorgeven naar hun soortgenoten om de boel te "verzuren" ..

Euh.... Oops.... Oei! Sorry....
                    'k Ga eens een boek over plantenkunde moeten lezen.
                    Ondertussen doen jullie maar alsof ik mijn post gedeletet heb.

'k Ben waarschijnlijk beter als het over helicopters gaat dan over planten.
                    Iemand een tip voor een goed boek (niet te moeilijk)?
                    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."

Comment

Maar nog steeds brandend actueel !!

Hmm, dat dient dringend eens getest, zowel voor als na het boomknuffelen, om te zien of de stress bij de boom hierdoor vermindert of toeneemt.

Comment

.....
                        Hmm, dat dient dringend eens getest, zowel voor als na het boomknuffelen, om te zien of de stress bij de boom hierdoor vermindert of toeneemt.

Have no fear .. n00bs are everywhere ...

Comment

........................

Wat als dat electro"cardio"gram "hart"ritme storingen aan het licht brengen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Wat als dat electro"cardio"gram "hart"ritme storingen aan het licht brengen?
                            Dan zullen we de boswachter er moeten bijhalen en desnoods, als de boom het echt niet meer aankan, een spuitje geven en amputeren.

Comment

Working...
                            X