Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6x6 negatief scanner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 6x6 negatief scanner

Ik weet dat er (ooit) al heel wat gezegd is over middenformaat negatief scannen, of de negatieven digitaal te fotograferen.
    Ooit ( en ik denk dat die niet meer verkocht wordt ) was er een Epson 3200 die 6X6 negatieven aankon.

Welke zijn nu (betaalbare) modellen ?
    thx
    embee ::: nikon stuff

Re: 6x6 negatief scanner

Wat is betaalbaar hé? Ik gebruik een epson V700 photo om negatief en positief te scannen.

misschien is het wat.

Grt

Comment

spijtig maar deze kan toch blijkbaar geen middenformaat aan, zelfs geen kleinbeeld
      Tenzij Konijn ons iets wijsmaakt ...
      embee ::: nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
        spijtig maar deze kan toch blijkbaar geen middenformaat aan, zelfs geen kleinbeeld
        Tenzij Konijn ons iets wijsmaakt ...

Euh?

Site Konijn:" 10 x 8 inch ingebouwde filmadapter met filmhouders voor alle gebruikelijke formaten "

site Epson: " Scan tal van film- en fotoformaten met het grote flatbed van 8 x 10 inch en de ingebouwde filmadapter • Digitaliseer snel en makkelijk uw archieven - scan in één ruk meerdere 35mm-frames of frames van middelgroot tot groot formaat"

Grt

Comment

Je kan ook deze modellen eens bekijken: Epson Perfection 4990 Photo en de CanoScan 9950F. De Epson 4990 Photo is volgens mij de beste koop prijs/kwaliteit, omdat die net zoals de duurdere V700 een optische dichtheid van 4.0 DMax haalt. De Canon 'maar' 3.8, weet niet als dat echt zichtbaar gaat zijn.

Als je iets minder uitgeeft kan je ook uitkijken voor goeie software zoals bijvoorbeeld SiverFast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
            Je kan ook deze modellen eens bekijken: Epson Perfection 4990 Photo en de CanoScan 9950F. De Epson 4990 Photo is volgens mij de beste koop prijs/kwaliteit, omdat die net zoals de duurdere V700 een optische dichtheid van 4.0 DMax haalt. De Canon 'maar' 3.8, weet niet als dat echt zichtbaar gaat zijn.

Als je iets minder uitgeeft kan je ook uitkijken voor goeie software zoals bijvoorbeeld SiverFast.
            de silverfast software zit ook bij de epson V700. standaard versie, voor de batchmode moet je een upgrade doen.

Comment

negatiefscanner

beetje domme vraag misschien, maar is die scanner bij kruidvat iets (folder deze week)?
              mijn fotosite

Comment

Heel de folder van deze week bekeken, maar geen scanner gevonden hoor.
                Ik betwijfel trouwens sterk of ze bij Kruidvat negatiefscanners zouden verkopen.

Comment

yep, ik heb hem gevonden in de papieren folder.
                  Dat is alvast geen professionele scanner, maar voor die prijs (60 euro) kan je niet sukkelen he. Als hij niet voldoet:wegwerpen.
                  Wellicht goed genoeg voor de foto's voor het album.
                  "Compleet met software", maar dat hangt er ook van af hoe goed die software is.

Comment

Re: negatiefscanner

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG Bekijk bericht
                    beetje domme vraag misschien, maar is die scanner bij kruidvat iets (folder deze week)?
                    U bent een opendeur aan het intrappen: Kruitvat of Blokker verkopen uitsluitend wegwerpartikelen. Bij de vuilstort in Nederland willen ze een heffing invoeren voor de rotsooi afkomstig uit die winkelketens omdat ze zelfs stortplaatsen vervuilen.

Comment

Ik heb na wat wikken en wegen de Epson Perfection 4490 Photo aangeschaft, net om middenformaatnegatieven in te scannen en heb me dit nog geen seconde beklaagt. Documenten en kleinbeeld heb ik wel nog niet gescanned tot nu toe.
                      Prijs/kwaliteitsgericht was dit m.i. inderdaad wel een van de beste keuzes die voorhanden zijn voor niet-professionele gebruikers en die er dan ook geen massa's geld kunnen of willen tegenaan gooien.
                      Een aanrader wat mij betreft.
                      Last edited by Cookie; 27 november 2008, 09:58.
                      En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

De EPSON V700 Photo is een echte aanrader. Ik scan 6X7 negatieven in tot TIFF files van 160 MB. De detailrijkdom en het DR zijn onvoorstelbaar.
                        PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

Comment

Working...
                        X