Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

muziekcassette opnemen via pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• muziekcassette opnemen via pc

hallo,
    hoe neem ik nu een muziekcassette op via mijn pc?
    Ik heb de cassetterecorder line oute aangesloten op audio line in van mijn pc, en ik hoor het geluid nu door de geluidsboxen van mijn pc.
    Moet ik nu een speciaal programma downloaden voor de cassette op te nemen op mijn harde schijf (om ze later op cd te branden) of kan ik het ook via windows xp??
    Ik heb namelijk al audacity win geinstalleerd maar daar kom ik helemaal niet uit. Ik wik eigenlijk heel eenvoudig een taalcassette opnemen om later op cd te zetten, dus gewoon simpel opnemen.
    Hoe start je dan het opnemen???

dank u

mvg Sensor
    Groeten Sensor

Re: muziekcassette opnemen via pc

Zou het werken met de geluidsrecorder uit windows zelf?

Start=>Alle Programma's=>Bureau-accerssoires=>Entertainment=>Geluidsrecorder

Veel succes!

M
    www.mattiaspletinckx.com
    Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
      Zou het werken met de geluidsrecorder uit windows zelf?

Start=>Alle Programma's=>Bureau-accerssoires=>Entertainment=>Geluidsrecorder

Veel succes!

M

ik kom der niet uit
      Groeten Sensor

Comment

Bij Bewerken=>Eigenschappen van audio moet je natuurlijk wel bij "Opnemen van geluid" je correcte geluidskaart selecteren.

Wanneer het dan nog niet lukt, geen idee (ik gebruik meestal Adobe Audition, maar dat is dan weer betalend... tenzij je er een trialversie van kan downloaden?)
        Omdat je naar iets eenvoudig vroeg dacht ik spontaan aan die standaard "geluidsrecorder"

Greetz!
        M
        www.mattiaspletinckx.com
        Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

Comment

De opnames met de Windows geluidsrecorder zijn zowiezo beperkt tot 1 minuut. Nu is Audacity een prima freeware, dus daar moet het zeker mee lukken (gewoon op record klikken, stop en bewaren). Als je het resultaat als mp3 wilt bewaren, zal je wel ff een extra dll moeten downloaden (lame.dll of zoiets), maar die is gemakkelijk te vinden (google).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Heb een heel tijdje geleden nog een aantal LP's zitten opnemen. Ik heb daar toen gewoon Nero voor gebruikt (ik gebruik nog altijd versie 6). Daar zit een .wav editor in waarmee dat zeer gemakkelijk lukt.
            Wel zorgen dat je je .WAV bestandje aanmaakt in CD kwaliteit (44100 Hz, 16 bits, stereo).
            Gewoon je cassetje in 1 run opnemen (wel zorgen dat de opnamebron en opnamesterkte juist staan ingesteld via de instellingen van je klankkaart).
            Achteraf kan je dan met de WAV-editor die wave-file knippen in verschillende tracks.
            Wel rekening mee houden dat audio redelijk grote files oplevert : ongeveer 10 MB/min.
            Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb dit gevonden :http://www.polderbits.nl/KoopRecorderNu.htm

heel gebruiksvriendelijk en twee weken op proef.
              Ja en nu moet ik nog die wave bestanden omzetten in mp3dus nog effen verder zoeken
              Groeten Sensor

Comment

Om MP3's te maken is er maar 1 echt goed programma en dat is "lame".
                Om het gebruiksvriendelijk te gebruiken heb je er ook nog een "grafische" schil voor nodig. Persoonlijk gebruik ik er EAC voor (exact audio copy).
                Eigenlijk dient dat ding om CD's te rippen, maar je kan er perfect ook MP3's mee aanmaken, door Lame als externe compressor te selecteren.

Lame kan je hier vinden, en EAC, hier.

EAC met Lame is niet de gebruiksvriendelijkste methode om MP3's aan te maken, ook niet te snelste, het is wel de beste...
                Groeten,

Polleke

Comment

Ha Polleke, ik had die lame intussen al gevonden en ja
                  toch bedankt!

groeten Raymond
                  Groeten Sensor

Comment

To make your dreams come true, wake up

Comment