Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag tips voor dell en andere notebooks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• graag tips voor dell en andere notebooks

Heeft iemand ervaring met Dell? Zijn ze daar correct in service en garantie enzo? En zijn de notebooks te betrouwen?

Alle andere tips voor goede laptops voor een bedrag van ongeveer 900 euro zijn zeker ook welkom!

alvast bedankt!

Re: graag tips voor dell en andere notebooks

Topic verplaatst naar ChitChat.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

Werk al ongeveer 8 jaar met dell portables en nog nooit hun service nodig gehad, dus 'k zou er me niet kunnen over uitspreken . Zegt wel iets over de betrouwbaarheid.
      To make your dreams come true, wake up

Comment

al eens aan apple gedacht?

zie www.apple.be
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

Comment

apple vind ik toch net iets te duur! Als je bedenkt dat ik een notebook echt alleen nodig heb om mijn pc overal te kunnen gebruiken (vooral office en internet dan) en om nu en dan wat video te bekijken.

Comment

bwa zo veel verschil zit daar toch niet op

apple :

* 1 GB 667 DDR2 - 2x512 MB SO-DIMMs
            * Serial ATA-schijf van 80 GB (5400 rpm)
            * Toetsenbord (Belgisch) & Mac OS (Nederlands)

* 2,0-GHz Intel Core 2 Duo
            * Combo drive
            * AirPort Extreme-kaart + Bluetooth
            * Lichtnetadapter
            * Batterij

Voor 1049 euro. (nadeel is wel het

Dell :

Intel® Core™2 Duo T5450 Processor (1,66 GHz, 667 MHz, 2 MB L2-cache)
            Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
            Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
            Jet Black met matte afwerklaag & geïntegreerde camera met 2.0 megapixel
            15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
            1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]
            120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
            nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
            Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
            6-cel lithium-ion hoof

Voor 957 euro.

En apple, ja eens je er begint op te werken, wordt het een verslaving. Ik heb hier nu ook een dell latitude 620 met linux op, een zelf in elkaar gestoken pc met vista, en een 24" i-mac. Voor het gewone huis tuin en keuken gebruik, wordt alleen nog de apple gebruikt, surfen text verwerking met foto's spelen ..., 't is een droom

Comment

alvast bedankt voor de vergelijking!

Als ik kijk op de site zie ik wel dat als je er programma's bij wil je nog moet betalen.
              Klopt het dat ik met enkel works genoeg heb voor tekstverwerking en internet?

En zijn die macbooks standaard klaar om te werken op een draadloos netwerk?

Ik twijfel eigelijk nog een beetje, want ik hoor vaak dat een mac alleen maar kosten oplevert omdat hij met allemaal bijzondere software enzo werkt en dat je dus veel extra kosten hebt.

Comment

Grootste probleem met Dell laptops is dat hun harde schijf er nogal makkelijk de brui aan geeft, toch de Latitude D-reeks. Ik zeg dit niet zomaar, bij een grote klant waar ik op de site zit is er gemiddeld wekelijks wel een harde schijf die crasht en dan mogen wij proberen nog data te redden . Zelfs bij laptops die nooit uit hun docking komen.
                Persoonlijk zou ik nooit een Dell laptop kopen. Met de desktops weinig of geen problemen.
                Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Op mijn mac draait hier open office, voor tekst verwerking (grote voordeel hier van is, dat open office zowel op linux, windows als mac draait ) Dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Voor de rest zit het meeste standaard in mac os x, en valt voor alles zoals in windows wel een freeware variant te vinden . Voor internet zit er standaard safari op, maar firefox werkt er ook zonder enig probleem op. Voor mail zit er standaard ook een mail programma op, maar ja 'k gebruik op windows en linux thunderbird, waarom zou ik die dan op mac niet gebruiken

Van hd problemen kan ik niet meespreken, 'k loop hier met 2 hd's rond, die niet standaard in de portable zaten

Comment

Wat me ook tegenhoudt is dat ik bevoorbeeld mijn bestaande word en powerpoint bestanden (wat er wel een pak zijn) niet zou kunnen opendoen met die mac software. Of lukt dat wel?

En kan je op mac gemakkelijk je camera via usb aansluiten enz....

sorry voor mijn vragen, maar ik ken te weinig van mac en ik ben wat terughoudend op dat vlak!
                    Ik ben bang dat ik beperkter ga zijn omdat windows en toepassingen zo alomtegenwoordig zijn.

Comment

wij hebben ons hier vorige week een HP pavilion dv6540eb aangeschaft voor 999 euro!

Intel centrino DUO mobiel T5250 processor
                      15,4 inch WXGA scherm
                      2gb ram
                      160gb sata
                      Vista Home premium
                      geïntegreerde webcam
                      NVIDIA Geforce 8400m videokaart
                      en nog veel rim ram....

dit ter vervanging van onze oude laptop HP die nu ergens op de kinderkamers vertoeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
                        Wat me ook tegenhoudt is dat ik bevoorbeeld mijn bestaande word en powerpoint bestanden (wat er wel een pak zijn) niet zou kunnen opendoen met die mac software. Of lukt dat wel?
                        Zoals jdm al suggereerde: jawel.

En kan je op mac gemakkelijk je camera via usb aansluiten enz....
                        Volgens ik weet ook jawel. Misschien behalve enkele exotische toestellen, maar dan nog......kaartlezer?

sorry voor mijn vragen, maar ik ken te weinig van mac en ik ben wat terughoudend op dat vlak!
                        Ik ben bang dat ik beperkter ga zijn omdat windows en toepassingen zo alomtegenwoordig zijn.
                        Eigenlijk ook 'n beetje dito, dus dit topic volg ik ook verder.
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Als je eens gaat kijken op het forum van MacosX in Nederland, daar hebben ze een speciaal onderdeel van het forum gemaakt voor '"switchers". En switchers zijn diegenen die overstappen (of willen overstappen) van Windows naar Mac en nog heel wat vragen hebben.

http://forum.macosx.nl/viewforum.php?f=25

Je zal er geen spijt van krijgen...

Comment

Ik heb een paar weken geleden een Toshiba P200 aangeschaft, prachtig ding 17,1" monitor Dual Core , 1Gb RAM en vooral niet duur.

Groeten
                            Spogy
                            Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy Bekijk bericht
                              Ik heb een paar weken geleden een Toshiba P200 aangeschaft, prachtig ding 17,1" monitor Dual Core , 1Gb RAM en vooral niet duur.

Groeten
                              Spogy
                              En 2 jaar garantie gekregen ? (op papier)
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                              X