Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netwerkkaart werkt niet...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Netwerkkaart werkt niet...

Ik heb een Intel(R) PRO/100 VM Netwerkkaart in mijn PC en nu blijkt dat die niet werkt met Windows XP.
    Kent er iemand van jullie een oplossing? (andere betere driver, patch van Windows??)??

Re: Netwerkkaart werkt niet...

Ja, een nieuwe netwerkkaart kopen als er inderdaad geen driver meer voor je huidige beschikbaar is. Deze zijn helemaal niet duur en helpen je zo weer vooruit.

PS: dit is iets voor chit-chat en zal hoogst waarschijnlijk verplaatst worden!

Comment

25 euro is niet zoveel, nee...maar nu zijn de winkels dicht en misschien bestaat er wel een andere (nog goedkopere) oplossing?

ps. sorry voor verkeerd plaatsen...

Comment

1.probeer een ander pci-slot
        2.www.intel.com

Comment

1. gaat niet want is geïntegreerde kaart
          2. al gedaan : intel stuurt door naar fabrikant vanwege feit dat het een geïntegreerde kaart is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
            2. al gedaan : intel stuurt door naar fabrikant vanwege feit dat het een geïntegreerde kaart is.
            In je BIOS kan je je embedded kaart uitschakelen en zonder probleem een PCI netwerkkaart inpluggen. Zelfs zonder deze op je bios uit te schakelen kan je een tweede NIC hebben (ik heb zelf nog een pc met 3 netwerkaarten geconfigureerd).

Comment

Topic verplaatst naar ChitChat.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

Comment

Dan moet je je vragen beter leren stellen, je onderwerp is wel degelijk 'netwerkkaart'.

Comment

Dan ga je moeten kijken wie de fabrikant van je moederbord is (Asus, HP, Tyan, ...) en op de website van die fabrikant zoeken naar drivers... De naam van de fabrikant komt altijd wel tijdens het booten op het scherm. Of in het slechtste geval even de kast openschroeven en kijken wat in grote letters op het moederbord geschreven staat...
                  Nikon D90

Comment

Ik heb een Intel(R) PRO/100 VM Netwerkkaart in mijn PC en nu blijkt dat die niet werkt met Windows XP.
                    Hoe/waarom kom je tot die conclusie? Heeft ze (n)ooit gewerkt?
                    Vind je ze terug onder Device Manager?
                    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

De kans dat deze Intel netwerkkaart niet werkt met XP is echter klein.
                      Welke PC / portable heb je? Merk en type?
                      Type moederbord?
                      Welk probleem ondervind je? Foutmeldingen?

Zonder een minimum aan info kan niemand je een correct antwoord geven.

Kijk hier eens : http://www.intel.com/support/network...o100/pro100vm/

Operating System:
                      Windows* XP Professional x64 Edition, Windows Server* 2003 Standard x64 Edition, Windows Server* 2003 Enterprise x64 Edition, Windows* Storage Server, Windows Vista* Starter, 32-bit version, Windows Vista* Home Basic, 32-bit version, Windows Vista* Home Premium, 32-bit version, Windows Vista* Business, 32-bit version, Windows Vista* Enterprise, 32-bit version, Windows Vista* Ultimate, 32-bit version, Windows Vista* Home Basic, 64-bit version, Windows Vista* Home Premium, 64-bit version, Windows Vista* Business, 64-bit version, Windows Vista* Enterprise, 64-bit version, Windows Vista* Ultimate, 64-bit version, Windows Vista*, Windows Vista* 32, Windows Server* 2003 for Itanium-based Systems, Windows* 2000, Windows* XP 64-Bit Edition, Windows* XP Professional, Windows* XP Home Edition, Windows Server* 2003, Windows* XP Media Center Edition, Windows* 2000 Server, Windows* 2000 Advanced Server, Windows Server* 2003 Standard Edition, Windows* XP 64-Bit Edition Version 2003
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

als je wat meer info over je systeem wilt, download dit : http://www.gtopala.com/siw-download.html
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                          Hoe/waarom kom je tot die conclusie? Heeft ze (n)ooit gewerkt?
                          Vind je ze terug onder Device Manager?
                          Bij de Device Manager (Apparatenbeheer) staat bij deze Intel(R) PRO/100 VM Network Connection een geel uitroepteken. Als foutboodschap bij de PROSet geeft hij 'The miniport driver could not be loaded.' Als oorzaak geeft hij aan 'onbekend'.
                          Ik heb al meerdere drivers van het Internet gehaald en geïnstalleerd maar allemaal zonder resultaat.

Comment

25 euro is niet zoveel, nee...maar nu zijn de winkels dicht en misschien bestaat er wel een andere (nog goedkopere) oplossing?

ps. sorry voor verkeerd plaatsen...
                            Een PCI netwerkkaartje kost 5 à 10 euro, 25 euro is echt wel een hoge prijs hoor.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              De kans dat deze Intel netwerkkaart niet werkt met XP is echter klein.
                              Welke PC / portable heb je? Merk en type?
                              Type moederbord?
                              Welk probleem ondervind je? Foutmeldingen?

Zonder een minimum aan info kan niemand je een correct antwoord geven.
                              Ik heb een Compaq Presario 6165EA.
                              Type moedebord? ASUSTeK Computer Inc.; type: CUSL2-C
                              Probleem: heb ik voor het eerste ondervonden bij het configureren van een router. Bij het installeren wordt er geen 'goede' netwerkverbinding tussen de router en de PC gevonden. Als ik via het Apparatenbeheer nakijk dan zie ik bij de Intel(R) PRO/100 VM Network Connection een geel uitroepteken staan. Via het IntelPRO-programma krijg ik als foutboodschap 'The miniport driver could not be loaded.' met als oorzaak 'onbekend'.
                              Het stuurprogramma bijwerken helpt niet (er wordt geen beter gevonden) en installeren van drivers die door Intel worden aangeraden helpt ook niet (hoewel ze bij Intel wel zeggen dat deze PRO/100 VM een geïntegreerde kaart is en dat ik bij de producent van de PC moet een oplossing zoeken).
                              Last edited by Kade; 29 juli 2007, 10:49.

Comment

Working...
                              X