Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

one.com : php & mysql insert statements

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• one.com : php & mysql insert statements

Ik ben momenteel een nieuwe site aan het opzetten die bij one.com gehost wordt.

Bij mijn vorige provider kon ik een simpel php insert statement schrijven in de zin van :

$query = "INSERT INTO mijntabel ( Veld1, Veld1 ) VALUES ( $veld1, $veld2 ) waarbij $veld1 en $veld2 opgevuld werden via een INPUT veld :
    $Veld1= $_POST['Veld1'];
    $Veld2= $_POST['Veld2'];

Bij one.com had ik al ontdekt dat ik voor de SELECT pagina backquotes moet zetten rond mijn velden :
    $sql = "SELECT `veld1`,`veld2`FROM `mijntabel`
    En dat werkt.

Naar analogie probeer ik bij one.com hetzelfde met mijn insert statement maar dit lukt me van geen kanten ...
    Iemand een idee ?
    embee ::: nikon stuff

Re: one.com : php & mysql insert statements

Een oplossing heb ik niet, maar ze bij one.com wel een goede live support.
    www.i-mac.be
    http://www.cerclebrugge.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door i-Mac Bekijk bericht
      Een oplossing heb ik niet, maar ze bij one.com wel een goede live support.
      ja ik weet het, maar die online kerel kent niks van php of mysql en raadde me aan te mailen naar hun support, wat ik ook deed. Maar no answer yet

Comment

Wel wat gevaarlijk om letterlijk de doorgegeven POST-data in DB weg te schrijven. Zou je niet wat strippen (slashes, html-tags etc) om malafide code te filteren vooraleer dat in DB te droppen? Iets in de aard van $bericht = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($_POST['bericht']))));

EDIT: heb je zowel bij de ( Veld1, Veld1 ) als de ( $veld1, $veld2 ) backquotes gebruikt?
        Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
        Focaldesign

Comment

Heb je speciale karakters of spaties in je veld- of tabelnamen staan? Dat zou kunnen verklaren waarom je quotes moet gebruiken.
          Bevat je insert-statement werkelijk backquotes? Een gewone quote is er amper van te onderscheiden, maar is wel degelijk een ander karakter.

Groeten,
          Jeroen
          http://www.jvermeulen.be

Comment

Er zitten alleen maar backquotes in.
            Ik weet écht niet waarom die zouden nodig zijn, maar bij de SELECT werkt het niet zonder...

De definitie van mijn variabelen is echter zonder backquotes :

$veld1=$_POST['veld1'];

Wanneer ik in phpadmin zelf een insert doe kan ik het sql statement bekijken en daar staan wel backquotes rond alle elementen. Vandaar dat ik die ook al in mijn SELECT ( met succes ) toegepast had.

Maar bij de INSERT lijkt dit niet te willen werken.

Comment

'k het het gevonden :

het insert statement moet zijn :

$query = "INSERT INTO mijntabel ( `Veld1`, `Veld2` ) VALUES ( '$veld1', '$veld2' )

... dus backquotes rond de veldnamen en gewone rond de values

Iedereen bedankt !

Comment

Working...
              X