Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Denk niet dat het altijd gaat pakken als ge zoals ik dat veelvoorkomend BIOS-schandaal hebt voorgehad
Kunt ge nog weken wachten eer ze u een nieuwe BIOS-chip opsturen. Als ge u goed van den domme kunt houden zult ge kans hebben, maar dat is toch niks voor ik en gij, hé Theokus? (pas op, ik ken u nog ni goe natuurlijk )
Neen, niks voor ons
Het hangt ook een beetje af van de info die ge erover beschikt, vooraf.
Ik heb me zo wat plat gelezen over dit bord vooral omdat een 1ste serie
van de dual core van Intel niet zo goed gezind was....
En die info had ik pas toen het (moeder-)bord hier op tafel stond
Komt daar nog bij dat sommige dual core's niet in orde zijn of waren....
Gelukkig is alles goed voor mij aflopen.
Ik heb ook goede hulp gehad van jou plus van een paar andere collega's
van BD, o.a. de volgorde van installatie van de drivers enz.
Leken raad ik niet aan om hieraan te beginnen.
En met de installatie van Vista werd het zeker niet gemakkelijker.
Denk dat het andersom was. Ben pas een half jaar later gevolgd of zo en zonder uw lijst had ik nog niet in gang geweest
Ge weet: ook ik heb mij platgelezen en het bleek nodig ook. Gelukkig met zowat ideaal gevolg dan toch (uiteindelijk). Als ze dit bord binnen 4 jaar nimeer maken, "never again"
Iemand ervaring met de Gigabyte mobo's, al dan niet P35?
Asus zijn heel goede moederborden maar persoonlijk vind ik de Gigabyte nog een pak beter. Minder problemen nog met compatibiliteit wat bepaalde hardware betreft ... ook al gebruiken ze soms dezelfde chipsets.
Gigabyte is door velen minder gekend maar het is zekers een topmerk.
Als ik de keuze zou hebben tussen de twee met dezelfde funkties, ik zou zekers Gigabyte nemen.
Asus zijn heel goede moederborden maar persoonlijk vind ik de Gigabyte nog een pak beter. Minder problemen nog met compatibiliteit wat bepaalde hardware betreft ... ook al gebruiken ze soms dezelfde chipsets.
Gigabyte is door velen minder gekend maar het is zekers een topmerk.
Als ik de keuze zou hebben tussen de twee met dezelfde funkties, ik zou zekers Gigabyte nemen.
Het is zeker een topmerk, maar hier een paar cijfers:
Asus (01/09/2006 - 01/07/2007): 8 RMA's op 87 moederborden
Gigabyte (zelfde periode): 13 RMA"s op 54 moederborden
Gemiddelde omruilperiode: Asus 4 dagen - Gigabyte 15 dagen (hangt ook van de leverancier af natuurlijk).
Het is zeker een topmerk, maar hier een paar cijfers:
Asus (01/09/2006 - 01/07/2007): 8 RMA's op 87 moederborden
Gigabyte (zelfde periode): 13 RMA"s op 54 moederborden
Gemiddelde omruilperiode: Asus 4 dagen - Gigabyte 15 dagen (hangt ook van de leverancier af natuurlijk).
Allen door dezelfde persoon gemonteerd en gebruikt?
Ik ken er veel die elk moederbord om zeep helpen hoor.
Gigabyte moederborden (bepaalde types) zijn meestal sneller te overclocken dan Asus en heel veel slagen erin het hierdoor om zeep te helpen door slechte koeling te gebruiken.
Die cijfers willen dus niet altijd iets zeggen.
Moesten het nu allen DAO's zijn en gemonteerd door dezelfde persoon, dan zou het al iets meer betekenen.
Van omruilperiodes voor Gigabyte kan ik niet meespreken, heb er nog nooit eentje defekt gehad maar van Asus is het weer iets anders ... na een paar maand defekt, zelfde type niet meer beschikbaar en ge staat daar schoon.
Zelfde met accessoires die verkrijgbaar zijn ... bij Gigabyte bijna steeds alles bijgeleverd en bij Asus alleen bij de duurdste en anders niet afzonderlijk vast te krijgen niettegenstaande vermeld in de manual.
Comment