Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek voor fotopresentatie vakantie (Provence - Dordogne)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Muziek voor fotopresentatie vakantie (Provence - Dordogne)

Ik ben van plan om een fotopresentatie te maken van onze vakantiefoto's in Frankrijk van de voorbije weken. We hebben mooie tijden beleefd in Orange, Grasse, Cannes (Provence) en Souillac (Vallei van de Dordogne).

Net als vorig jaar probeer ik een presentatie in mekaar te knutselen met Photodex Proshow Producer.
    Ik ben echter nog op zoek naar gepaste muziek/liedje voor het filmpje... Vorig jaar zijn we naar Italië (Gardameer) geweest en heb ik het liedje 'Il volo' (The Flight) van Zucchero genomen, wat zeer goed paste bij het filmpje.

Ik heb echter nu totaal geen idee welk nummer ik moet kiezen... Moet het iets Frans zijn? Maar wat dan? Ik ken niet zoveel (gepaste) Franse muziek...
    Het kan volgens mij even goed in een andere taal zijn ook (of zonder gezang, enkel instrumentaal)... Maar je hoort me al afkomen... Ik weet geen nummer en hoop op jullie bereidwillige medewerking om me ideeën te geven :-)

Alvast bedankt!
    Nikon D70s - Nikon 18-70mm F/3.5-4.5 G - Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO DG MACRO - Hoya Circulaire Polarisatiefilter Pro 1 Digital 67mm - Manfrotto 676B Monopod

Re: Muziek voor fotopresentatie vakantie (Provence - Dordogne)

Topic verplaatst naar ChitChat, want ondanks dat het voor een fotopresentatie is, heeft muziek an sich niet zoveel te maken met fotografie.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

De muziek uit de film "Le fabuleux destin d'Amelie Poulain" is imo prachtige muziek. Uitvoerder is Yann Tiersen.

Comment

Zanger Georges Moestaki heeft ook een paar pareltjes die echt naar Frankrijk ruiken. 'Une Belle histoire' van Michel Fugain is ook zo'n liedje die zich niet opdringt maar 100% Frankrijk uitademt.

R
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Al gedacht aan de intro tune van "Allo Allo"? Die kan je vinden op het net.

Ik heb hem gebruikt als intro voor mijn slideshow, met foto's van iedere reiziger (incl gekke bek), waarbij ieder dan een rol speelde van de cast (mijn vrouw als "Michelle from ze resistance", mijn schoonpa als "Monsieur Alphonse", mijn pa als"René", enz...). Dat was lachen!

Comment

Working...
          X