Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MP3 speler ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MP3 speler ?

Je ziet haast iedereen rondwandelen met zo'n speler, maar welke speler springt er nu echt uit kwa kwaliteit en gebruiksgemak?
    Zen, I-pod, ...?

Moet wel aan een paar voorwaarden voldoen:
    • Te gebruiken tijdens het joggen of in de fitness, dus zeer draagbaar
    • Lange batterijduur
    • Goede audiokwaliteiten
    • Gemakkelijk in gebruik
    • Er komen (voornamelijk) audioboeken op en natuurlijk ook muziek. ( foto's hoeft niet ).
    • Heel snel voor en achteruit spoelen. (Soms is een hoofdstuk 45 minuten lang en als je gestopt was met luisteren op minuut 22, dan is het wel zo prettig om zeer snel terug de draad te kunnen oppikken.)
    • Aansluitbaar met zo'n FM transmitter zodat output via de autoradio mogelijk is.
    Misschien mogelijkheid om een BT koptelefoon te gebruiken? of is dit teveel van het goede

Laat de voor- en nadelen maar horen
    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Re: MP3 speler ?

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
    Je ziet haast iedereen rondwandelen met zo'n speler, maar welke speler springt er nu echt uit kwa kwaliteit en gebruiksgemak?
    Zen, I-pod, ...?
    Dan kan ik echt de iPOD aanraden. Zeker niet de Zune ... dat is echt bagger vind ik.
    Moet wel aan een paar voorwaarden voldoen:
    • Te gebruiken tijdens het joggen of in de fitness, dus zeer draagbaar
    Dan is de Nano misschien iets voor u. Die is nog net niet intraveneus te gebruiken.
    • Lange batterijduur
    die van mij gaat 21 uur mee.
    • Goede audiokwaliteiten
    Hangt ook veel van de oortelefoontjes af. Neem de Senheiser CX300 of de Sony MDR-EX70LP of de Shure E2C of E3C
    • Gemakkelijk in gebruik
    Ik ken niks dat makkelijker in gebruik is als mijn iPOD (behalve de afstandsbediening van de garagepoort)
    • Er komen (voornamelijk) audioboeken op en natuurlijk ook muziek. ( foto's hoeft niet ).
    • Heel snel voor en achteruit spoelen. (Soms is een hoofdstuk 45 minuten lang en als je gestopt was met luisteren op minuut 22, dan is het wel zo prettig om zeer snel terug de draad te kunnen oppikken.)
    Kan heel makkelijk met de iPOD dmv het draaiwieltje. Ik heb hetzelfde voor met concerten (video) die ik soms bekijk. Die zijn dan 2 uur lang en als ik een liedje wil bekijken/beluisteren dat op 1u30 staat, kan ik dit heel gemakkelijk vinden door heel snel te scrollen.
    • Aansluitbaar met zo'n FM transmitter zodat output via de autoradio mogelijk is.
    Kan allemaal ...
    Misschien mogelijkheid om een BT koptelefoon te gebruiken? of is dit teveel van het goede
    ... zelfs dit mits een bluetooth-adapter aangesloten is
    Laat de voor- en nadelen maar horen
    Jo(han)
    Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

Bedankt Steven
      Dus, op alle gebied, liever een IPod Nano 8 gig dan een ZEN v Plus 8 gig?

Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

ik heb ook een ipod nano daar kun je van nike een sensor aan koppelen voor het hardlopen werkt zeer goed website waar je je resultaten kunt bekijken

heb meerdere mp3 spelers gehad (van die goedkopen) en hou het nu mooi bij de ipod
        Flickr

Comment

Ivm de audioboeken en doorspoelen : in iTunes kan je aanchecken dat de iPod moet onthouden op welke positie gestopt is.

Bij de volgende keer dat je die audiobook beluistert zal de iPod gewoon op positie starten dat je de vorige keer gestopt bent, dus je moet niet vooruitspoelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
            Ivm de audioboeken en doorspoelen : in iTunes kan je aanchecken dat de iPod moet onthouden op welke positie gestopt is.

Bij de volgende keer dat je die audiobook beluistert zal de iPod gewoon op positie starten dat je de vorige keer gestopt bent, dus je moet niet vooruitspoelen.
            Waw, echte casettefunctionaliteit!

Comment

Bedankt allemaal

@ Scientist:
              Casettefunctionaliteit of niet, het is wel de info die ik gevraagd heb en nodig heb.
              Of heb jij een beter alternatief?
              Jo(han)

Comment

Ik heb een Creative Zen player van 30GB. Een schitterende player met alle toeters en bellen. Ook met heel goed navigeersysteem. Een aanrader
                Shop online at creative.com for Wireless speakers, Bluetooth headphones, Sound Blaster sound cards, Gaming headsets. Free shipping on orders over €79.

Comment

Voor alle duidelijkheid: het was niet de ZEN die ik bagger vind he, maar de ZUNE.

Maar die is hier nog niet verkrijgbaar denk ik.
                  Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

go for iPod the real deal

Comment

ik heb nu al een dikke maand geleden ( of nog langer ) de zen 4 giga gekocht en ben daar zeer tevreden over, dat ding hangt ofwel aan de pc random te spelen ofwel als ik ga fitnessen aan mijn broek, navigeren tussen de verschillende cd's of artiesten of zelfs nummers gaat imo heel makkelijk, zou 'em niet meer kunnen missen, al mocht het natuurlijk wel een 8 giga zijn, als je nu eenmaal mensen kent met een enorme muziek collectie kan dat immers niet groot genoeg zijn

vriendelijke groeten, dimidub
                      ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                      http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                        go for iPod the real deal
                        Als je het real wil, kies je een merk dat zich voornamelijk met geluidsinstallaties e.d. bezig houdt en dat is dus Creative.
                        Ben al jaren tevreden over mijn Creative Zen Touch van 40 gb die veel goedkoper was dan de peperdure I-pod.
                        http://blackletterday.wordpress.com

Comment

In combinatie met joggen is de Ipod Nano echt aan te raden, in combinatie met het Nike sensortje (+29 Euro), tja en liefst in combinatie met Nike Plus loopschoentjes ...

Heb die combinatie en is nog zo fijn om te lopen (afstand, tijd, records, ... worden allemaal bijgehouden). De Ipod is duurder als de andere MP3 spelers, maar wij hebben na wat research er hier thuis toch 2 gekocht (eentje van 8GB met sensor voor mij en eentje van 2GB zonder sensor voor mevrouw).

Je kan optioneel ook nog een armband van Nike aanschaffen (kan in de Apple shop) waar je je Ipod tijdens het lopen kan instoppen.
                          Als je bij Apple besteld, kan je die trouwens gratis laten graveren aan de achterzijde.

Zie hieronder voor een paar grafiekjes, maar er zijn er veel meer.
                          Sven
                          Attached Files
                          Last edited by Sven; 23 juli 2007, 23:20.
                          --
                          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Ik gebruik zelf de walkman functie van mijn SonyEricsson W880i.

Wel heb ik vaker vernomen dat de geluidskwaliteit van de Creative ZEN beter zou zijn dan van de iPod. Aan de andere kant is het gebruiksgemak van de iPod geweldig. Ook qua keuzes in opties is de iPod de betere keuze (als je dat al belangrijk vindt). En de goede integratie van de iPod met iTunes is ook een plus. Een moeilijke keuze dus.

Mijn advies zou zijn om met je eigen headphone naar de winkel te gaan en beiden eens goed te bekijken, te besturen en natuurlijk te beluisteren. Nogmaals, gebruik je eigen koptelefoon zodat je het verschil goed kunt beoordelen.

Veel succes
                            Last edited by Havezet; 23 juli 2007, 23:42.

Comment

Tja, moet een walkman dan echt Hi-Fi kwaliteit hebben? Dan luister ik nog liever naar mijn installatie in de woonkamer. Met die kleine hoofdtelefoontjes kan je toch nooit spreken van echt goede kwaliteit (hoewel die Sennheisers wel beter zullen zijn dan de bijgeleverde oortjes, maar toch ...).

Ga je voor accessoires en features, dan moet je de Ipod hebben.
                              Is dat minder belangrijk, kijk dan naar de prijs zou ik zeggen.

Sven
                              --
                              Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Working...
                              X