Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dell laptop dood

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dell laptop dood

Mijn buurvrouw heeft al 6 maand een 2de handse Dell laptop die tot eergisteren perfect werkte.
    Sinds gisteren is het beestje dood : totaal geen stroom blijkbaar en start dus helemaal niet op.

Wat kan hier mis zijn ? Ze garandeert dat de pc niet gevallen is of een "boenk" gehad heeft.
    embee ::: nikon stuff

Re: dell laptop dood

was batterij niet plat en wil ie nu niet werken omdat adapter defect is?
    vele mensen gebruiken laptop teveel op stroom waardoor ze batterij 'lui' maken.. hierdoor is levensduur enorm korter !

mijn advies :

- kijk eens of adapter niet defect is
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Batterij?
      De warmte?
      De laptop laten liggen op "bed" bijv., gebruikt op de schoot enz.
      terwijl die draaide?
      Moeilijk te zeggen....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

pc heeft m.i. altijd op tafel gestaan, nooit op schoot.
        De acculader geeft toch stroom ( althans het lichtje brandt toch )...
        kan ik dat checken ( zonder mijn vingers er moeten in te stoppen ) ?

Comment

Ontvangt de laptop stroom?

m.a.w., brand daar met de adapter ingestoken iets, of helemaal niets...
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
            Ontvangt de laptop stroom?

m.a.w., brand daar met de adapter ingestoken iets, of helemaal niets...
            Stom vraag maar heeft zo'n laptop geen zekeringen?
            (heb geen idee dus)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

de laptop krijgt geen stroom, of doet er niks mee althans.
              Niks wijst er op dat er iets begint te zoemen, lichtjes branden ... niks.

En ja - misschien zijn "de plongs" wel gesprongen

We gaan er morgen es op 't werk een nieuwe batterij in steken en/of met een andere adaptor proberen ... Ik vermoed toch dat we het probleem daar moeten zoeken, tenzij het moederbord ontploft is of zo :-)

Comment

Welk model is het juist ?

Best ook is serienummer ingeven op de dell website, met een beetje geluk zit er nog garantie op, mocht het een model zijn dat 2de hands van een bedrijf komt dat normaal 4yr garantie neemt...

Comment

Heb alleen ervaring met de Latitude reeks, weet niet of je het over Inspiron of Latitude hebt.
                  Als ik het goed begrijp brandt het lichtje op de externe voeding maar op de laptop brandt er niets. Ook het lampje met batterij aanduiding niet?
                  In het "beste" geval is het de voeding. Maar ik vrees echter dat het moederbord aan herstelling/vervanging toe is (kost rond de 700 a 800 euro wat erg veel is).

Met een voltmeter kan je testen of die voeding nog spanning geeft of niet. Oudere Latitudes (C-reeks) hebben een stekkertje met 3 gaatjes, als ik het me goed herinner moet je ongeveer 20V meten tussen het bovenste en 1 van de twee andere gaatjes. Recentere D-reeks heeft een ronde stekker.
                  Een voeding is gesloten, je kan ze niet openen (voor uw eigen veiligheid).
                  Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                    Heb alleen ervaring met de Latitude reeks, weet niet of je het over Inspiron of Latitude hebt.
                    Het is een Latitude. Ik haal hem straks op en neem hem mee naar mijn werk en laat hem daar op de IT helpdesk even nakijken ...

Comment

we hebben een volle batterij in de laptop gestopt en deze werkt.
                      de adaptor hebben we ge probeerd op een andere laptop en die werkt ook.

Het probleem zit hem dus in het feit dat de adaptor geen contact krijgt met de batterij ...

Comment

Of uw batterij is naar de filistijnen (op vakantie ), misschien?
                        Of uw batterij was niet correct geplaatst of maakt door een of andere oorzaak geen contact?
                        Heb je de batterij in een andere laptop geplaatst?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
                          we hebben een volle batterij in de laptop gestopt en deze werkt.
                          de adaptor hebben we ge probeerd op een andere laptop en die werkt ook.

Het probleem zit hem dus in het feit dat de adaptor geen contact krijgt met de batterij ...
                          Of de batterij kan geen verbinding maken met de laptop.....(of andersom)
                          > de batterij werkt
                          > de adapter werkt (doet er niet toe eigenlijk)

Jij steekt die werkende batterij in de laptop en het werkt nog niet, dus.....
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

de aansluiting tussen adapteringang en batterij is blijkbaar kapot.

We hebben de laptop nu in een docking station gestopt en alles werkt perfect

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
                              de aansluiting tussen adapteringang en batterij is blijkbaar kapot.

We hebben de laptop nu in een docking station gestopt en alles werkt perfect

Is de aansluiting tussen adapteringang en batterij niet meer te maken?
                              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                              www.langenacker.nl

Comment

Working...
                              X