Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: PC vraag

    Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht
    Om vista te draaien heb je echt niet zoveel nodig! Natuurlijk kan je voor een E6x00 gaan, 2 Gig RAM en een 8800 GTX, dan zal het ZEKER draaien...

    8800 GTX haalt MAAR een score van 5.9???
    Lees de documentatie van Vista! 5.9 is de HOOGSTE score!

    En zelfs met 20 Gig draait vista goed, waarom zou meer storage vista beter doen draaien
    Alles van Microsoft draait, Scientist....
    Maar ik denk toch dat het de kracht van de cpu is die veel zal bepalen.
    Er is een verschil tussen draaien en snel draaien.
    (ben een beetje duizelig nu)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: PC vraag

      Je hebt ook niet voor vista zo'n snelle videokaart nodig hoor.

      Bijv:
      Mocht de TS Niet xp installeren maar vista, kijk dan eens goed wat zijn vader wilt gaan doen.
      Dan heeft een snelle pc alleen maar nut tov Aero en die andere "gelikte" dingen die je kan zien.

      Het gaat hier niet over de nieuwste FPS games of fulltime PhotoShop


      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #18
        Re: PC vraag

        Vista draait zelfs goed op redelijke basis pc's, zeker de home versie, die niet eens al die extra grafische opties ter beschikking stelt...

        Zo'n basis pc zou ik wel niet de moeite doen op zelf samen te stellen, gaat goedkoper zijn van één van de grote dozenschuivers (dell, hp)

        Comment


        • #19
          Re: PC vraag

          Idd, even ter voorbeeld, ik draai hier:

          Amd athlon64 3500+ 2.2GHz
          MSI K8N Neo2 Platinum
          1Gb geheugen ( 2x512 )
          Saphire radeon X800

          En vista draait probleemloos inc aero.
          Heb het als extra geinstalleerd aangezien ik xp nog gebruik en vista alleen maar aan het uitproberen ben enzo maar vind xp nog net ff wat makkelijker werken omdat ik dit gewoon ben.
          En ook zware dingen draaid vista ok.
          Bij geen gebruik van spellen en fotobewerking ed kan je de videokaart die ik heb laten vallen voor een langszamer/goedkoper exemplaar.

          Dan blijft er een vrij basic verouderde pc over naar huidige maatstaven.

          Kijk idd zoals JorisFRST al zij eens bij de "dozenschuivers"

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #20
            Re: PC vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
            Zo'n basis pc zou ik wel niet de moeite doen op zelf samen te stellen, gaat goedkoper zijn van één van de grote dozenschuivers (dell, hp)
            bwah ik weet niet, ik betaal deze 429euro.
            Samengesteld door vriend.
            Mvg Tim

            Comment


            • #21
              Re: PC vraag

              Kijk hier eens.
              Bijv de YS Office vista

              Het staat je natuurlijk helemaal vrij om te bepalen wat en waar te kopen.

              Maar je mist wat in je samenstelling.
              Garantie
              Het opbouwen. ( ik stel zelf ook samen omdat dit vaak loont bij hig-end systemen )

              Maar ik zou zeggen zoek eerst eens rond.

              Greets rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #22
                Re: PC vraag

                Waarom zou je Vista nemen..??

                Het heeft een mooie layout en een hoop onzin die je meestal niet gebruikt.
                Het vraagt alleen maar meer van je systeem, iets wat naar mijn mening express gedaan is om de mensen maar weer een nieuw systeem te laten kopen.
                (mijn videokaart van over de 400euro is na 2 jaar nog geen 100euro meer waard omdat ze maar blijven ontwikkelen en de mensen uit blijven zuigen. Een videokaart die over een 2 jaar uit komt kunnen ze nu ook al uitbrengen, maar ze wachten daar liever mee zodat ze eerst een minder snelle/goede kunnen verkopen aan de freaks.)

                Zoals ik in je eerste berichtje las was het voor niet al te bijzondere dingen dat de oude computer vervangen ging worden, dus zou ik geen extra kosten doen en lekker XP erop zetten.

                Comment


                • #23
                  Re: PC vraag

                  Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
                  Waarom zou je Vista nemen..??

                  Het heeft een mooie layout en een hoop onzin die je meestal niet gebruikt.
                  Het vraagt alleen maar meer van je systeem, iets wat naar mijn mening express gedaan is om de mensen maar weer een nieuw systeem te laten kopen.
                  (mijn videokaart van over de 400euro is na 2 jaar nog geen 100euro meer waard omdat ze maar blijven ontwikkelen en de mensen uit blijven zuigen. Een videokaart die over een 2 jaar uit komt kunnen ze nu ook al uitbrengen, maar ze wachten daar liever mee zodat ze eerst een minder snelle/goede kunnen verkopen aan de freaks.)

                  Zoals ik in je eerste berichtje las was het voor niet al te bijzondere dingen dat de oude computer vervangen ging worden, dus zou ik geen extra kosten doen en lekker XP erop zetten.
                  Ben het eens met XP (Pro).
                  Vista probeer ik om de 14 dagen eens.
                  Die verkenner van Vista...jongens, jongens.
                  Maar ok, dat doet er hier niet toe.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: PC vraag

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Die verkenner van Vista...jongens, jongens.
                    Wat vind je er verkeerd aan Theo?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: PC vraag

                      Ik ben het eens met Theokus. De Explorer in Vista is onpraktisch; voor mij met name de "adres" balk.

                      Comment


                      • #26
                        Re: PC vraag

                        Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                        Ik ben het eens met Theokus. De Explorer in Vista is onpraktisch; voor mij met name de "adres" balk.
                        Die kunt ge met een simpele setting zetten dat die er terug zoals in XP uitziet hé ...
                        De ene heeft het liever zo, de andere anders ... daarom dat de keuze ingebouwd is en dat je zelf kan kiezen wat je wil.
                        Als die balk u niet aanstaat is het dus dat je hem zelf niet correct ingesteld hebt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: PC vraag

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Die kunt ge met een simpele setting zetten dat die er terug zoals in XP uitziet hé ...
                          De ene heeft het liever zo, de andere anders ... daarom dat de keuze ingebouwd is en dat je zelf kan kiezen wat je wil.
                          Als die balk u niet aanstaat is het dus dat je hem zelf niet correct ingesteld hebt.
                          Ik verander niets. Alles op de config draait standaard (belangrijk omdat het een support machine is). En standaard is de Vista Explorer dus niet echt prettig voor me.

                          Comment


                          • #28
                            Re: PC vraag

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Die kunt ge met een simpele setting zetten dat die er terug zoals in XP uitziet hé ...
                            Hoe doe je dat VerSeg?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment

                            Working...
                            X