Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel drinkgeld?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoeveel drinkgeld?

Ik weet dat er al eens een draadje geweest is hierover, maar 'k kan het niet terug vinden.

Onze zoon is 15 geweest en krijgt 25 € per maand. Nu vraag ik me af of dit wel voldoende is, als je weet dat een middagje cinema, telefoonkaart en dergelijke daarvan moet betaald worden.....

Hoeveel drinkgeld krijgen jullie kids?

Grtz,Fabienne
    Als u zelf het raam openzet, komt er frisse lucht binnen. Als iemand anders dat doet, gaat het tochten.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

Re: Hoeveel drinkgeld?

Kan ik niet over meespreken F@bke....
    Wel hoe dat "vroeger" thuis was
    Maar ikzelf heb nooit te klagen gehad.
    We kregen geen zakgeld maar wel alles wat nodig was.
    Een nieuwe fiets bijv. heb ik nooit gehad maar nogmaals: ik heb niet te klagen gehad.
    Ik herinner me wel nog als de dag van gisteren dat ons ma zei:
    "Zorg dat je werk hebt, dan kan je kopen wat je wilt".
    De toon van deze zin lijkt wat overtrokken of nors maar zo
    heeft ze dat helemaal niet bedoelt.
    Last edited by theokus; 10 juli 2007, 17:21.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik kreeg op die leeftijd 200 Bef per week maar da's 27 jaar geleden.
      Maar dure nuttige spullen als kleding en zo moest ik er niet mee betalen.
      Wou ik eens iets anders dan kreeg ik het ook (indien niet overdreven).
      Voor al de "echte" speciallekes ging ik elke zondag de afwas doen in een restaurant, dit gaf me toen 2000 Bef per dag.
      Verder ging ik tijdens het verlof een vakantiejob doen ... daar deed ik mee wat ik wou.
      Voor de rest zou ik zeggen ... zolang hij niet zaagt heeft hij genoeg.
      Last edited by VerSeg; 10 juli 2007, 17:35.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik kreeg op die leeftijd 200 Bef per week maar da's 27 jaar geleden.
        Maar dure nuttige spullen als kleding en zo moest ik er niet mee betalen.
        Wou ik eens iets anders dan kreeg ik het ook (indien niet overdreven).
        Voor al de "echte" speciallekes ging ik elke zondag de afwas doen in een restaurant, dit gaf me toen 2000 Bef per dag.
        Verder ging ik tijdens het verlof een vakantiejob doen ... daar deed ik mee wat ik wou.
        Voor de rest zou ik zeggen ... zolang hij niet zaagt heeft hij genoeg.
        Voilà
        Ik ging zo aardbeien "plukken" tijdens het seizoen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik heb altijd mogen werken voor mijn geld ...
          Op mijn 14 mocht ik gaan helpen bij den boer en kreeg ik 100 bf per dag.
          Op mijn 16e mocht ik mee bomen zagen en kreeg ik 500 bf voor één week ( mijn pa betaalde de benzine van mijn brommer of ik kwam nog niet toe met die 500 bf voor mijn naft te betalen ) met dagen van 12 uur ( en dat was werken )...

En zo heb ik leren sparen

Ik moet er wel bij zeggen dat er toen nog geen gsm's waren, geen mp3's, enz...

Met het geld die ik kreeg kocht ik dan benzine en wisselstukken voor mijn crosauto waarmee ik de woensdagnamiddag op den boer zijn land mocht rijden ... En iedereen was tevreden...

Als ik zie wat de kleinen van mijn zuster allemaal krijgt
          ( ik heb geen kinderen ) ...
          Dat zal de meeste egoistische kleien ooit worden denk ik !!!
          gsm's, mp3's, alle duurste spellekesmachientjes, nieuwe crosmoto, alles alles alles ...
          Je kan het niet opnoemen of hij heeft dat ...
          Maar hij zit hem alle dagen te vervelen binnen !
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Mijn kinderen krijgen relatief weinig (als ik hoor wat anderen krijgen). Het hangt er natuurlijk vanaf wat ze er moeten van betalen. Kleding betaal ik, ontspanning en extra eten en drinken betalen ze zelf (in huis is wel genoeg om te overleven)
            zoon van 12,5: 2,5 euro per week
            zoon van 14,5: 4 euro per week
            dochter van 18: 6 euro per week (maar dat verhoogt wanneer ze nu hogere studies gaat doen naar 40 euro per maand
            dochter van 20: 60 euro per maand

niemand klaagt echt, ze vinden het niet veel maar ze trekken hun plan: eens babysitten, vakantiewerk, wat sparen...

Voila, zo doen wij het

Comment

Mijn vader gebruikte een ander systeem, mijn zakgeld ging mee met mijn schooluitslagen, hoe hoger mijn percentage hoe hoger mijn zakloon . . . Loon naar werken dus . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik gaf mijn zoon geen zakgeld. Het was het systeem vragen en krijgen. Meestal was dat krijgen, in de andere gevallen praatten we over het waarom en trachtte ik hem inzicht te laten krijgen waarom dit of gene niet kon.

Nu hij twintig is weet hij verstandiger met geld om te gaan dan toen ik twintig was.

Comment

Mijn zoon van 15 krijgt 5 euro per week. Volgend jaar doe ik er 2 euro bij.
                  Mijn jongste van 11 jaar krijgt 2 euro per week.
                  Met dat geld kunnen ze zelf doen wat ze willen, al de rest wordt door vader en moeder betaald.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Mijn zoon van 15 krijgt 5 euro per week. Volgend jaar doe ik er 2 euro bij.
                    Mijn jongste van 11 jaar krijgt 2 euro per week.
                    Met dat geld kunnen ze zelf doen wat ze willen, al de rest wordt door vader en moeder betaald.
                    Vroeger kregen de kindjes i.p.v. 2 euro nog 100 bf ...

Ik ben 18 jaar oud en ik krijg 10 euro op de week, meer heb ik niet heb niet nodig dit geld spaar ik voor een lens, mp3 speler, gsm, weekendje Brugge ....

Kleren krijg ik, geld op uit te gaan ook en mijn gsm rekening moet ik ook niet betalen en die is niet overdreven hoog... max. 20 euro op de maand ...
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Ik kreeg destijds rond die leeftijd 1.000 BEF per week van m'n meter en 500 BEF per week van m'n ouders. Dus alles bij elkaar zo'n 1.500 BEF of 37 EUR per week...

Verder kreeg ik alles wat ik wou (zeker van m'n meter aangezien ik enig kleinkind was)...

'k Geef het toe, 'k was destijds een beetje verwend
                      *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Geen andere BD'ers met tienerkids?

Grtz,Fabienne
                        Als u zelf het raam openzet, komt er frisse lucht binnen. Als iemand anders dat doet, gaat het tochten.
                        BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                        The name of the game is to fill the frame!
                        http://Fabke.fotopic.net

Comment

toen ik 15 was kreeg ik niks... (is wel al bijna 18 jaar geleden )

als ik 16 was kreeg ik 200 BEF per week, 18: 500

daarmee moest ik mijn 'uitgangsleven' mee financieren. Kleding werd door mijn ouders betaald, en als er speciale uitstapjes waren (weekendje met de chiro of zo) dan kreeg ik wel iets extra.
                          Verder ging ik vanaf mijn 14 werken tijdens de zomervakantie (tomaten plukken, magazijn, ...).
                          Dat was nodig want dikwijls was die 500 BEF - die ik vrijdag kreeg - vrijdag al op

Dochters zijn nu nog wat klein voor zakgeld (3 jaar / 6 maanden), dus heb er momenteel totaal geen idee van...

Comment

ik ben 20, en ik heb ene heel flexibel systeem met mijn ma en pa op vlak van zakgeld. Kledij en studies betalen zij, mijn uitgangsleven betaal ik zelf met het geld dat ik verdien via weekendwerk/vakantiewerk. Met dat geld betaal ik ook mijn fotomateriaal, brol voor de pc en spullen voor andere hobby's.

Ik krijg al een tijdje geen zakgeld meer (paar jaar toch al), maar als ik geld nodig, dan vraag ik het gewoon. En als ze vinden dat ik wat te veel geld op doe, dan laten ze dat ook weten. Als ze vinden dat bepaalde spullen ook bruikbaar zijn voor hen, dan is de prijs al snel 50-50.

Comment

Ik ben 20 jaar, zit op kot in Gent en krijg momenteel 55 EUR per week. Daarmee moet ik mijn eten voor op kot betalen, mijn uitgangsleven en dingen die ik wil voor mijn hobby. Kleren worden door mijn ouders terugbetaald, zolang het maar binnen de perken blijft. Ook mijn studies worden door hen betaald. Sinds kort werk ik nu ook af en toe in de horeca en ik wil dat tijdens het schooljaar ook blijven doen (1x per week), aangezien ik graag wat lenzen zou willen hebben. :-)

De meesten van mijn vrienden (ook allemaal kotgangers) krijgen 50 EUR per week, maar ik ken er ook die maar 20 EUR per week krijgen (wat heel weinig is als je daarvan moet eten!) en twee van mijn vrienden krijgen +100 EUR per week. Die krijgen dan 'zakgeld' en 'kotgeld' apart.
                              fotofarah
                              Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

Comment

Working...
                              X