Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

postkaarten...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• postkaarten...

Hey, ik zou graag postkaarten laten maken van mijn foto's.
    Momenteel betaal ik 75€ -10% excl btw voor 500 kaarten. (280 gr - Recto quadri UV -Verso quadri mat)
    voor 1000 stuks betaal ik 100€ -10% excl btw

Maar mijn vraag is, welke foto's zou ik er op zetten?
    ik woon in blankenbrge, zou ik een pakket van 10 blankenbergse foto's er op zetten en dan de eerste een flyer met alle foto's er op? dan betaal ik ongeveer 1000€ voor 500 paketten die ik bvb voor 10€/pakket zou kunnen verkopen aan de eindkoper... de verkoper (winkels in BLankenberge) kopen ze aan mij bvb voor 5€/pakket, het is tenslotte recllame voor mij (en mijn bedrijfje)

Goed voor de toeristen en zo...

Wat vinden jullie van het idee...enkele foto's kan je zien op http://www.posterfactory.be

Ik kan er ook laten maken van abstractere onderwerpen, die dan misschien een breder publiek zullen aanspreken..

kheb meteen hier de link geplaatst van de kaarten... de prijs en zo heb ik weggedaan, 't is nie de bedoeling om ze hier te verkopen...
    Last edited by dvcgraphics; 10 juli 2007, 20:23. Reden: link toegevoegd...
    http://www.busimatch.com

Re: postkaarten...

Prijzen zijn wel OK.
    Ik heb al enkele keren een groot aantal postkaarten laten maken bij Pieters in Groede (NL).

Hun specificaties van de postkaart zijn iets zwaarder papier, maar kwaliteit

Ter info: Uit jouw website
    Elke foto heeft een betekenins, die staat in het klein vanachter op de kaart. (hier onder de foto)
    Pas "betekenis" even aan...
    Last edited by MDF; 11 juli 2007, 16:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
      Prijzen zijn wel OK.
      Ik heb al enkele keren een groot aantal postkaarten laten maken bij Pieters in Groede (NL).

Hun specificaties van de postkaart zijn iets zwaarder papier, maar kwaliteit

Ter info: Uit jouw website
      Pas "betekenis" even aan...
      be·te·ke·nis (de ~ (m.), ~sen) 1 begrip, inhoud van een woord of mededeling, de strekking, bedoeling => significatie, zin 2 belang => waardewat is er verkeerd aan?
      groetjes Didier

Comment

Didier, wat bovenstaande wil aangeven is dat op je site een schrijffout staat. Je schrijft daar betekenins.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
          Didier, wat bovenstaande wil aangeven is dat op je site een schrijffout staat. Je schrijft daar betekenins.
          AUWJA ;-)
          ik had er zelfs overgekeken...

Comment

en dat heb je al snel aangepast. The right spirit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
              en dat heb je al snel aangepast. The right spirit!
              tja, ik doe niks anders, héhé...
              Jammer da ik hier geen reclame mag maken hé..

Comment

Ik weet niet zo goed in welke categorieën ik kan grasduinen via je eerste link. Bovendien hapert je fotosite momenteel enorm—al kan dat ook aan mij liggen met de werken hier in de straat.

Als ik je tweede link bekijk, dan denk ik dat de voorgestelde foto's best wel verkoopbaar zijn, maar ik lig er eerlijk gezegd niet van achterover. Pas op, je hoort me niet zeggen dat het niet commercieel interessant kan zijn! Maar je zal er in elk geval baat bij hebben wanneer je met iets apart komt.

In Griekenland bijvoorbeeld kan je postkaarten kopen van Georges Meiss (zijn site trekt op niet veel, maar de foto's zijn bij wijlen indrukwekkend). Dat zijn kaarten die ik iedere keer ook voor mezelf meebreng, omdat ze zo boven het gemiddelde uitsteken. Ze zijn ook duidelijk beter geproduceerd dan de meeste kaarten.

De meeste van je voorgestelde foto's zien er nogal grijs uit, terwijl mensen net naar de zee komen voor de zon... en deze beleving ook willen uitgedrukt zien in de postkaart die ze sturen. Ik mis de zonovergoten saus, een kleurrijke parasol, ... Probeer je even in te leven als toerist in Blankenberge. Welke kaart zou je zelf willen sturen? (Want ik kan dat hier allemaal wel zo zeggen, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke smaak. Er zijn vast wel mensen die graag naar iedereen in de familie een meeuw sturen.)

Abstractere onderwerpen geven je de kans om je te distanciëren van die mainstream, maar de kans dat die foto's de binding met de locatie verliezen is groot: mossel is volgens mij nog okee, prikkeldraad kan voor mij ook uit de ardennen komen.

Pakketjes maken is interessant, maar het is vast ook belangrijk dat je de kaarten individueel aanbiedt. Mensen stellen graag zelf hun pakketjes samen aan de draaistands. Niemand heeft er wat aan als je in een pakket van 10 kaarten er 2 mooi vindt en 8 niet zo. Bovendien bespaart het op verpakkingskosten van de pakketjes.

Nu hoef je in ieder geval geen grote kosten te doen om de verkoopbaarheid te testen. Dus dat zou ik zeker proberen. Ik ken het postkaartenklimaat niet in Blankenberge, maar met wat commerciële aanpak kan je vast wel een heel deel slijten; er zijn kraampjes genoeg.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                  Ik weet niet zo goed in welke categorieën ik kan grasduinen via je eerste link. Bovendien hapert je fotosite momenteel enorm—al kan dat ook aan mij liggen met de werken hier in de straat.

Als ik je tweede link bekijk, dan denk ik dat de voorgestelde foto's best wel verkoopbaar zijn, maar ik lig er eerlijk gezegd niet van achterover. Pas op, je hoort me niet zeggen dat het niet commercieel interessant kan zijn! Maar je zal er in elk geval baat bij hebben wanneer je met iets apart komt.

In Griekenland bijvoorbeeld kan je postkaarten kopen van Georges Meiss (zijn site trekt op niet veel, maar de foto's zijn bij wijlen indrukwekkend). Dat zijn kaarten die ik iedere keer ook voor mezelf meebreng, omdat ze zo boven het gemiddelde uitsteken. Ze zijn ook duidelijk beter geproduceerd dan de meeste kaarten.

De meeste van je voorgestelde foto's zien er nogal grijs uit, terwijl mensen net naar de zee komen voor de zon... en deze beleving ook willen uitgedrukt zien in de postkaart die ze sturen. Ik mis de zonovergoten saus, een kleurrijke parasol, ... Probeer je even in te leven als toerist in Blankenberge. Welke kaart zou je zelf willen sturen? (Want ik kan dat hier allemaal wel zo zeggen, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke smaak. Er zijn vast wel mensen die graag naar iedereen in de familie een meeuw sturen.)

Abstractere onderwerpen geven je de kans om je te distanciëren van die mainstream, maar de kans dat die foto's de binding met de locatie verliezen is groot: mossel is volgens mij nog okee, prikkeldraad kan voor mij ook uit de ardennen komen.

Pakketjes maken is interessant, maar het is vast ook belangrijk dat je de kaarten individueel aanbiedt. Mensen stellen graag zelf hun pakketjes samen aan de draaistands. Niemand heeft er wat aan als je in een pakket van 10 kaarten er 2 mooi vindt en 8 niet zo. Bovendien bespaart het op verpakkingskosten van de pakketjes.

Nu hoef je in ieder geval geen grote kosten te doen om de verkoopbaarheid te testen. Dus dat zou ik zeker proberen. Ik ken het postkaartenklimaat niet in Blankenberge, maar met wat commerciële aanpak kan je vast wel een heel deel slijten; er zijn kraampjes genoeg.
                  Ik zal zien hé.
                  Voor 156€ incl btw heb ik van die eerste 2000 laten maken.
                  Ik zal er 1000 in de winkels leggen, 0.5€ voor mij, 0.5€ voor de verkoper.

We zien wel ;-)

Comment

Working...
                  X