Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaling DHL - rembours? verplicht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Betaling DHL - rembours? verplicht?

En zelf de eigen klanten vooraf laten betalen zeker

Ik snap niet dat je hier een discussie voor op moet gaan starten.

Jij wilde iets en hebt dat besteld, wetende dat je daarvoor moest betalen.
    In dat traject was iets misgelopen en dat hebben ze netjes rechtgezet vind ik.
    Gewoon betalen , dat is uw plicht.

Als je iets vooraf had moeten betalen en het was niet gekomen had je wss al liggen janken aan de telefoon waar je spullen bleven en had hier een topic gestaan met in de beginpost een hoop van dit werk: ""

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Je hebt iets gekocht en het afleveringsbedrijf heeft vergeten de verschuldigde som te ontvangen.

Een fout gemaakt door een mens. Kan gebeuren. Ik maak dagelijks fouten, net als zovele anderen. Hoe zit dat met jou?

Het bedrag blijft verschuldigd aan de verkoper, hoe dan ook. Aangezien het van origine een rembourszending was maakte ik het bedrag over aan het afleveringsbedrijf, zo blijft het geld de weg volgen zoals voorzien was.

Indien het mij overkwam, ik betaalde meteen na dat telefoontje, Ik wil zelf correct behandelt worden/ tracht ook altijd mensen correct te behandelen.

Comment

Is ondertussen al betaald.

Bedankt voor jullie nuttige informatie

Comment

was het ni kapot ? ik werk bij dhl en het tempo ligt daar soms zo hoog dat je niet anders kan dan met elk pakje te gooien, vooral de grotere paketten die in zaventem worden verwerkt achja is de enige plek waar ik ooit met 120cm plasma tv's kan gooien

neem dus ALTIJD een verzekering, want heb ook al de kapotte dozen mogen repacken zodat de klant niets merkt en terwijl de originele doos in frutte van een is gevlogen

betalen zal je altijd wel moeten doen vrees ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janDX Bekijk bericht
            was het ni kapot ? ik werk bij dhl en het tempo ligt daar soms zo hoog dat je niet anders kan dan met elk pakje te gooien, vooral de grotere paketten die in zaventem worden verwerkt achja is de enige plek waar ik ooit met 120cm plasma tv's kan gooien

neem dus ALTIJD een verzekering, want heb ook al de kapotte dozen mogen repacken zodat de klant niets merkt en terwijl de originele doos in frutte van een is gevlogen

Bedankt voor je openhartigheid. Als ik kan zal ik DHL mijden indien ik ooit iets wens te versturen. Of het tempo zo hoogt ligt, daar kan ik niet over oordelen. Wel heb ik al vaker gezien dat respect voor andermans goederen niet iedereen gegeven is op Zaventem luchthaven. Hoe vaak passeer ik niet airside en vind ik colli's die liggen rond te slingeren, of bagage die van de trolleys afvalt waarvan de chauffeur geen idee heeft ze verloren te hebben. Vaak maak ik deze mensen attent op hun verlies of breng ik dergelijke naar de dichtsbijzijnde BIAC wachtpost.

Verantwoordelijkheden die zowel bij het bedrijf als zijn werknemers horen mijn inziens.

Comment

Proficiat
              Mvg Tim

Comment

was het ni kapot ? ..~.. achja is de enige plek waar ik ooit met 120cm plasma tv's kan gooien
                Zielig

Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Proficiat
                  denk je da t die verpakkingen niet hevig schokbestendig zijn ? geloof me die dozen kunnen tegen een stootje
                  en met gooien denk ik dat je het beetje te hevig opneemt

ik wou gewoon even duidelijk maken, pak ofwel je product heel goed in of neem je een verzekering, stickertje fragile helpt niet

ik zie ook maar wat ik zie en doe wat gevraagd word

+ heb ik ooit ook gezegd dat ik dit al gedaan heb? kan is nog steeds een ander werkwoord als doen
                  Last edited by janDX; 11 juli 2007, 19:20.

Comment

denk je da t die verpakkingen niet hevig schokbestendig zijn ? geloof me die dozen kunnen tegen een stootje

+ heb ik ooit ook gezegd dat ik dit al gedaan heb? kan is nog steeds een ander werkwoord als doen
                    1e. ja dat denk ik want je zegt zelf: "want heb ook al de kapotte dozen mogen repacken zodat de klant niets merkt en terwijl de originele doos in frutte van een is gevlogen"

2e. Je doet wel zo voorkomen, en al was het niet om te vertellen dat je dit al gedaan hebt, je laat iig blijken dit wel leuk te vinden om te doen.

Greetz rich

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                      1e. ja dat denk ik want je zegt zelf: "want heb ook al de kapotte dozen mogen repacken zodat de klant niets merkt en terwijl de originele doos in frutte van een is gevlogen"

2e. Je doet wel zo voorkomen, en al was het niet om te vertellen dat je dit al gedaan hebt, je laat iig blijken dit wel leuk te vinden om te doen.

Greetz rich
                      Ja JanDX, je wilde blijkbaar hier indruk maken met je "stoere" bekentenis maar nu je geen medestanders krijgt valt het tegen hé.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht

Greetz rich
                        ja omdat het slechte/zwakke dozen zijn, producten met hoge commerciele waarde ( tenminste die van de constructeur komen) zijn steeds goed verpakt geloof me vrij
                        en bij dit soort bedrijf ben je niet iemand die de weg van een enkel pakje helemaal volgt maar heeft iedereen zijn plaats en werk, off load, sorteren en repack is zelfs ander gebouw. je zal dus nooit deze 2 moeten combineren want dat is veel tijdverlies

ik had het op het feit dat zo n bedrijf het ENIGE is waarbij je ongestoord/ zelfs soms gedwongen word tot deze actie, niet dat ik dat leuk vind. verder ga ik er nu ook niet meer wakker van liggen van wat jij of eendert wie hieruit verstaat

wat ik enkel wou zeggen is:
                        zorg er gewoon steeds voor dat je als je iets verzend waarvan je weet dat het een vliegtuig zal tegenkomen altijd Zeer sterk karton gebruikt met de nodige bescherming binnenin en ook sterk aan te raden is grijze ducktape eromheen plakken of toch ten minste op de zijkanten én hoeken, ook je product in de doos nog eens in een gesloten zakje want het gebeurt wel dat een container even buiten in de regen blijft staan
                        verder kan je niks doen buiten een verzekering bijnemen

klinkt mss logisch voor sommige maar er zijn nog heel wat mensen die niet zo ver nadenken bv een dichtgeplakt zakje van zara kledingzaak met wat kleren erin

je staat dus idd soms verstelt dat een pakje schadeloos aankomt en ja daar ben ik dan zeer blij om!

Comment

Ik ben blij dat er eens iemand dit gooiwerk aan de kaak stelt en ons verwittigd. Ik vind ook dat ze hier schieten op de boodschapper. Dit smijt en gooiwerk gebeurt gewoon bij alle koerierbedrijven en dergelijke. Alles moet vlug gaan (of de klant is niet tevreden) en met een te weinig personeel tegen een te hoge werkdruk zit er gewoon niets anders op.

mvg,
                          Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvde Bekijk bericht
                            Ik vind ook dat ze hier schieten op de boodschapper.
                            Ja maar dan moet de boodschapper én werknemer zijn beklag doen bij zijn werkgever en verbeteringen aandragen voor de toekomst.
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                              Ja maar dan moet de boodschapper én werknemer zijn beklag doen bij zijn werkgever en verbeteringen aandragen voor de toekomst.

Comment

Het gaat hier niet over het schieten op de boodschapper.
                                Maar meer over de manier waarop het verteld word, zie mijn vorige bericht.

janDX zijn laatste bericht toont al meer medeleven en hulp naar de gedupeerde verzenders en ontvangers van goederen dan zijn eerste bericht,
                                waarin dit totaal niet ter sprake komt en het alleen maar "leuk" gevonden word.

Greetz rich

Comment

Working...
                                X