Hallo, ik kom al heel lang kijken op deze site en ga proberen om vanaf nu een actievere rol te spelen. Ik beschik niet over het meest moderne fototoestel (Canon PowerShot SD200) maar probeer er het beste van te maken. Allereerst zou ik de overstap willen maken van Windows PC naar een Mac. Zijn er mensen onder jullie die dat ook gedaan hebben en zijn jullie daar tevreden over? Ik zou het vooral doen omdat ik al die windowsrommel beu ben. Plus voor grafische bewerkingen is Mac beter, dus?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mac Book Pro
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Mac Book Pro
Oorspronkelijk geplaatst door HEPBV Bekijk berichtPlus voor grafische bewerkingen is Mac beter, dus?
Check zeker een aantal vroegere discussies een keer met de zoekfuntie. Er zijn mensen die hun overstap hier omstandig geboekstaafd hebben. En uit die discussies leer je vast al een boel.
Ik denk dat veel Applegebruikers oorspronkelijk Windows-PC gebruikers geweest zijn. Ik ook. Zelfs nu heb ik nog voor zeer specifieke dingetjes een windows laptop staan. Maar bij de volgende upgrade gaat ook die onherroepelijk de deur uit.
Persoonlijk heb ik het gevoel dat ik op een Apple meer kan bezig zijn met wat ik erop doe, dan met de computer zelf.Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
-
Ik ga alleszins straks eens kijken op het forum als ik wat meer tijd heb. Merciekes voor de reactie.
Comment
-
Onlangs zelf overgestapt van Pc naar Mac. Dit omdat ik géén zin meer had om telkens virusscanners en andere opkuis programma's te draaien.
Heb nu mijn MacBook Pro sinds iets meer dan een maand en tot nu toe nog géén spijt van gehad. Het systeem draait beter dan een Pc machine en voor bijna elk Windows tooltje is er een vervanger.
Op het begin wel een beetje afkick verschijnselen gehad maar elk systeem went.
Kortom, de moeite om te proberen.
Comment
-
Merciekes mensen voor de reactie. Zo te zien heb ik nog wel wat leeswerk. Ik ga alvast beginnen te sparen .
Comment
-
-
Hoi, ik heb mij naast mijn Windows bak een Mac mini aangeschaft (de eerste generatie Intel dan...) en tot op heden moet ik eigenlijk zo goed als nooit terugkeren... Het enige programma dat ik af en toe nodig heb en dat niet beschikbaar is op Mac is Garmin Mapsource. Voor al de rest bestaan er wel alternatieven. En je kunt nog altijd Windows native draaien met BootCamp of emuleren met Parallels.Nikon D90
Comment
-
Hoe zit het eigenlijk met programma's zoals WORD,... en dergelijke? Wat is daar het alternatief voor?
Comment
-
Heb, zoals aangeraden, eens verder gezocht op het forum en er zijn veel pro's en contra's. Mijn besluit staat vast en ga sparen voor een mac. Alleen vind ik zo nergens een link naar MAC-software? Is er een site waar je linken vindt?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEPBV Bekijk berichtHeb, zoals aangeraden, eens verder gezocht op het forum en er zijn veel pro's en contra's. Mijn besluit staat vast en ga sparen voor een mac. Alleen vind ik zo nergens een link naar MAC-software? Is er een site waar je linken vindt?
Verder heb je ook nog macfile.org...
Comment
-
-
Ik werk al een 4-tal jaar op Mac. Vorige week heb ik een nieuwe MacBook 13" gekocht (met Superdrive). Volgepropt met Ram (2 GB) en het ding draait ongelooflijk snel. Nooit zal ik een Windows PC in mijn huis halen, ik heb er al miserie mee genoeg op het werk.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Ben sinds april geswitched naar de iMac 24" met 2 GB ram
Werk (beroepshalve) nog wel met Windows en kom dus dagelijks met de 2 in aanraking.
Werken op de MAC is een zaligheid, geen vertragende anti-virus, geen last van spyware om maar enkele voordelen te noemen.
Heb eens een vergelijk gemaakt met Vista en getracht een gelijkaardige PC samen te stellen als mijn aangekochte MAC, waarbij de MAC de goedkoopste was ! Hou er ook rekening mee dat die dingen langer meegaan dan een Windows PC.
In het begin is het wel even wennen, ik ging bepaalde zaken in het besturingssyteem veel te ver zoeken, de meeste zaken zijn soms zo voor de hand liggend dat je ze als (windows) IT'er soms niet ziet
Ge zult geen spijt krijgen van je overstap, maar als je kan wacht dan op Leopard (okt 2007)
Comment
Comment