Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kaartlezer kbc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: kaartlezer kbc

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Dat klopt, enige wat je moet laten doen is je bankkaart van je vriendin voor homebanking (opnieuw) laten activeren.

Wat wel schandalig is met dit systeem is dat je dus verplicht wordt om een bankkaart te hebben, ...wat niet bij elke bank kostenloos is.
    Je betaalt dus in sommigfe gevallen voor online bankieren en dan komen er nog kosten bovenop voor de kaart...en dat alles om jouw zuurverdiende centen te beheren

Gelukkig zijn er nog enkele kleinere banken waar het echt gratis is
    Niemand verplicht je om te internet bankieren. Je kiest zelf waar je je geld aan uitgeeft, en je betaald voor de dienstverlening.

Trouwns, je hebt geen kaart nodig voor elke rekening die je moet beheren. Met mijn persoonlijke bankkaart heb ik toegang tot mijn eigen rekening, mijn spaarrekening, en alle andere rekeningen waar ik een volmacht op heb. Dat zijn er dus in totaal een stuk of 5.

En wie heeft er tegenwoordig geen bankkaart?
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
      Eerlijk gezegd ben ik daar nooit bij blijven stilstaan... maar gezien de tijd dat zo'n batterij meekan en de snelheid waarmee security-technologieën evolueren, denk ik dat de kans groter is dat deze kaartlezer achterhaald zal zijn voor de batterij plat zal zijn. Als ik mij niet vergis waren de batterijen bij de vroegere "digipass"-toestellen ook al niet te vervangen.
      Inderdaad, de batterijen in zo'n digipass kan je inderdaad niet vervangen.

Ik heb zo'n digipass sinds 2004, dus toch al een 3 jaar en tot nu toe werkt het nog steeds. Ik heb nog altijd een zichtrekening in Belgie en op die manier kan ik deze hier in Canada online bekijken. Ik heb ook een tijdje op de Belgische Ebay verkocht, dus het was wel handig om mijn rekening te kunnen bekijken online om te zien of er geld gestort was voor de dingen die ik verkocht. Anders moest ik telkens mijn moeder naar de bank te sturen om te kijken of er iets op gestort was.

Als we nog eens in Belgie zijn zal ik eens navragen met die nieuwe methodes en of ik die hier ook kan gebruiken dan?

Groetjes,
      Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
        Je kan ook eerst meerdere overschrijvingen intypen en dan pas slechts 1 maal tekenen. Minder overhead.
        Inderdaad minder overhead, maar je bent dan wel meer geld kwijt.
        BD0927BE
        www.belicht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Niemand verplicht je om te internet bankieren. Je kiest zelf waar je je geld aan uitgeeft, en je betaald voor de dienstverlening.
          Het gaat om het principe

Jij als klant doet alles zelf, neemt dus werk uit da handen van de bank (kost hun dus minder personeel) en jij moet daarvoor nog eens betalen ook (meestal dus dubbel, zijnde abonnement op telebankieren + kosten kaart)

Gelukkig zijn er nog enkele banken waar je je geld echt gratis kan beheren.

Kwestie is niet dat ge persé een kaart moet hebben, als men die kaart gratis zou aanbieden zou ik er geen problemen mee hebben.

Ben destijds mede hiervoor van bank verandert, was een besparing van ruim 70 EUR/jaar Vind dat een zeer royaal bedrag voor "dienstverlening" van je eigen centjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            zoals ik het begrepen heb is dit een verplichting voor KBC, oude systeem was gebruiksvriendelijker, maar veiligheid gaat voor. Per slot van rekening, KBC heeft hier niet zelf voor gekozen, he .. wel de bankcomissie
            Veiligheid gaat voor??? Is het daarom dat er plots van sommige mensen hun rekening geld verdwijnt sinds het nieuwe systeem in gebruik is?

Heb zelf bij KBC gewerkt en als er iets is wat ik daar geleerd heb dan is het: wanneer iets goed werkt, dan moeten we het veranderen naar iets wat niet werkt of vol gaten zit

Een tijdje geleden heb ik zelfs per ongeluk de verkeerde code ingedrukt en toch kon ik inloggen! Dus zo veilig zal het dan wel niet zijn
            http://Tacha.Fotopic.net
            Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

Comment

Gisteren voor de eerste keer dat ding geprobeerd en ik vind het zelf wel redelijk omslachtig.
              'k Moet ook goed opletten dat ik geen twee keer hetzelfde cijferke indruk als ik dat toch maar één keer wil indrukken (maar dat kan aan mij liggen natuurlijk, zal te hard drukken zeker?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Die u bij geldafhaling doodleuk zeggen "Sorry, niet voor minder dan 500€".
                Bizar, bij mijn bank kan ik gerust 50euro aan het loket halen als ik dat wens.
                Mvg Tim

Comment

Ik gebruik mijn Digipass vrij intensief nu sinds een dik jaar bij Dexia.
                  De batterij is nog steeds goed voor 76%.

Als je een paar keer op de Info toets duwt krijg je de batterijstand netjes op je scherm.

Ik vind het een prachtig systeem. Ik heb er steeds een in mijn tas bij mijn PC zitten, en kan dus altijd als ik een netwerk vind mijn bankzaken regelen. Ik zit regelmatig in het buitenland en dan is dat superhandig.

Groeten

Comment

Heb zelf bij KBC gewerkt en als er iets is wat ik daar geleerd heb dan is het: wanneer iets goed werkt, dan moeten we het veranderen naar iets wat niet werkt of vol gaten zit
                    Dan hoop ik maar dat jij niet in de IT werkt met zo'n mentaliteit... want dan zaten we nu nog altijd met ponskaarten te werken...want dat werkte toch ook goed? IT is nu eenmaal een branche dat constant evolueert en dat met de dag complexere toepassingen toelaat, hetgeen uiteindelijk de eindgebuiker ook te goede komt. Uiteraard gebeurt dit soms met vallen en opstaan... maar dit is een risico dat je soms moet nemen om voorop te blijven.
                    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Working...
                    X